AndroidHealthClinic

Train ik op de juiste manier om effectief af te vallen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Abdulhamid

Novice
Lid geworden
1 nov 2014
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
89kg
Vetpercentage
25%
Ik ben ongeveer 1 maand lid van een sportschool. Ik ben 17 jaar, mijn gewicht is nu 87 kg en mijn lengte is 1.73cm Ik had een week geleden besloten om 5 keer in de week te gaan trainen van maandag 1 december t/m vrijdag 5 december. Dit heb ik al achter de rug en het is te doen. Ik heb elke schooldag (dus 5 dagen in totaal) getraind. Ik heb heel lang niet aan sport gedaan en voordat ik 5 keer in de week trainde in een sportschool ging ik meestal 2 keer in de week. Ik leg het hier even in stappen uit:
  1. 15 minuten op niveau 8 gefietst en de snelheid was tussen de 85/95.
  2. 20 minuten op de cross trainer op niveau 8 en de snelheid was tussen de 150/160
  3. Tot slot heb ik 1 uur en 5 minuten (hard)gelopen.

  1. Helling 0,0% 10 minuten op 6,0 gelopen
  2. Helling 0,0% 5 minuten op 6.5 gelopen
  3. Helling 0,0% 5 minuten op 7.0 gelopen
  4. Helling 0,0% 5 minuten op 7.5 hardgelopen
  5. Helling 0,0% 5 minuten op 8.0 hardgelopen
  6. Helling 0,0% 5 minuten op 8.5 hardgelopen
  7. Helling 0,0% 5 minuten op 9.0 hardgelopen
  8. Helling 0,0% 10 minuten op 7.0 gelopen
  9. Helling 0,0% 5 minuten op 8.0 hardgelopen
  10. Helling 0,0% 5 minuten op 7.0 gelopen
  11. Helling 0,0% 5 minuten op 6.5 gelopen
Daarna heb ik ongeveer 30 minuten aan krachtraining gedaan.
Dus vrijdag ben ik op de weegschaal gaan staan en ik heb gezien dat ik 3 kg afgevallen was, van 90 kg naar 87 kg.
Mijn taille was 100cm toen ik 90 kg was en nu ik een beetje afgevallen ben is mijn taille nog steeds 100cm.

Mijn vetpercentage is van 24.6% naar 25.8% gestegen (Vetpercentage berekend op de site van Runinfo.nl).

Mijn voeding is elke week als volgt:

Ochtend 07:15 2 bruine broden met honing met walnoten erop of gebakken ei met klein gesneden

stukjes Turkse knoflookworst (Sucuk) en als drinken 1 glas halfvolle melk.
En 07:30 1 blikje Energy drank (voorbeeld: Red Bull).

Ochtend schoolpauze 10:30 2 mandarijnen.

Lunchpauze: 12:30 2 volkoren pistolet broodjes met in elk brood een plakje kip/kalkoenfilet.

Tussendoor voordat ik naar fitness ga 17:00 1 blikje Energy drank (voorbeeld: Red Bull)
De tijd wanneer ik begin met sporten 18:00

Avond eten nadat ik van fitness kom 20:00 Eet ik wat de pot schaft, en elke week op een vaste dag, dat is meestal op een dinsdag, woensdag of donderdag eet ik patat met kipnuggets en magere yoghurt als saus.

Doe ik het goed? En hoe komt het dat mijn vetpercentage ineens is gestegen? Ik hoor graag jullie meningen en tips.
 
Laatst bewerkt:
Zou starten meer kracht training bv stronglift 5x5 of rippetoe schema's staan hier op het forum. Hierna pas cardio een dan meer kijken richting hit uitleg genoeg te vinden. Daarnaast beginnen met 3 x per week kracht is voldoende je moet ook herstellen.

Verder vind ik je voeding eerder te weinig dan te veel. Energie drankjes kan best maar liever niet gezien de suikers.

Vetpercentage is denk ik gemeten met een moderne weegschaal die niet accuraat zijn.

Zou zeggen lees je gaande weg is in over voeding en training in de stickie's op het forum staat veel handige info in.
 
Dus je drinkt elke dag 2 blikjes redbull..? Ik zou die al eens gaan vermijden.
 
Weegschaal moet je je niet teveel op concentreren, de hoeveelheid vocht en je darminhoud varieert nogal. Tevens zul je in het begin spiermassa aankomen en vet verliezen. Als je dus alleen naar de weegschaal kijkt kan dit er demotiverend werken.
Maak bijvoorbeeld elke week op hetzelfde tijdstip foto's van jezelf, dit werkt al een stuk beter.

Zoals hierboven al gezegd is kan je voeding nog stukken beter en een trainingschema als stronglift is ook aan te raden als basis
 
Back
Naar boven