1. Ontzet Notitie

Train ik te eenzijdig?

Topic in 'Fitness Algemeen' gestart door dominus1989, 14 mei 2019.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Saik

Saik Huge Freak Elite Member Challenge Winner

Leuk Bevonden:
    7.385
    Geslacht:
    Man
    Ok :D

Wel bijzonder dat je zelf ineens een benchexpert bent terwijl je een maand geleden zelf een topic over sterker worden op de bench had geopend.

In ieder geval wel fijn om te weten dat ik gewoon sterker blijf worden op alle onderdelen zolang ik maar geen extreem ondergewicht of laag vetpercentage hebt. Wat doe ik dan fout??

2. chrisk

chrisk MΟΛΩΝ ΛΑBE Elite Member

Leuk Bevonden:
    2.072
    Geslacht:
    Man
    Ik heb nergens gezegd dat ik bench expert ben. Ik zei zelfs nog dat voor mij de progressie op andere press oefeningen beter ging.

Ik zie de relevantie van dat topic van mij ook niet want dat ging niet over dat ik niet sterker kan worden met wat ik doe maar over het afwisselen van meer press varianten.

Ik maak progressie ver voorbij het niveau van de topic starter en dat is met de rep methode en oefeningen die ik hier noemde. Ook met vrij extreme cuts en (juist) met eenzijdig die oefeningen trainen.

Ik heb niet de ervaring of indruk van anderen of van wetenschappelijke data dat jezelf vet te eten je press kracht verbeterd. Als iemand van flink ondergewicht of wedstrijd vet% komt dan kan ik me wel vinden in het advies meer te eten.

Dus ik zag geen reden om te weerhouden van het delen van mijn inzicht in eenzijdig trainen en het afwisselen van reps waar topic starter vragen over stelt.

Heb jij wel de ervaring dat je door simpelweg meer te eten en geen anabolen of betere trainingsmethode te gebruiken je weer sterker kon worden op bench en overhead press? En naar welk niveau? Expert?

3. Kieft

Kieft Gelsenkirchen Elite Member +10 jaar member Challenge Winner x5

Leuk Bevonden:
    1.290
    Geslacht:
    Man
    Iemand die kuurt is niet te vergelijken met een natural, ook wat kracht en plateau's betreft.
    Toch moet je rekening houden dat als je zeer fanatiek traint en je natuurlijke max bereikt is, je met kracht in feite hetzelfde zal ervaren als je op hetzelfde bw blijft. Er rest dan enkel nog de hamburger of de spuit :D

chrisk vindt dit leuk.
  4. Saik

Leuk Bevonden:
    7.385
    Geslacht:
    Man
    Wie heeft het gehad over jezelf vet eten? Het is simpelweg logisch dat je moeilijk of geen progressie maakt wanneer je in een deficit zit. Je mag zelfs van geluk spreken wanneer je niet inlevert.

Ja die ervaring heb ik. Welk niveau? Geen idee.

Ik begrijp dat je ts wilt helpen, misschien ben ik wat te aanvallend geweest. Mijn excuses daarvoor. Ik zie het nut gewoon niet van diverse trainingsmethoden toepassen op het niveau waar ts zich bevind. Een simpele progressive overload toepassen icm meer eten is in deze voorlopig voldoende.

chrisk vindt dit leuk.
  5. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.072
    Geslacht:
    Man
    Ik zou zeggen dat het al snel jezelf vet eten is als je geen middelen gebruikt en al lengte - 100 cm weegt. Voorbij bijvoorbeeld 12% bulken zie ik het nut niet van in. Dit omdat netto proteine synthese en kracht toename niet afhankelijk zijn van een calorieoverschot. Misschien op een niveau waar ik ook nog niet ben maar dat ik dan nog niet zeggen.

Maar ik zeg ook niet dat men het niet moet doen. Ik heb wel het idee dat keihard bulken de enige manier is om lineaire progressie een beetje vol te kunnen houden. Zelf vind ik dat geen geweldige manier van trainen omdat ik daar ook al rond het niveau van topic starter op dezelfde manier mee vast liep ongeacht hoeveel meer ik at. Ik vind dat maar zonde.

Misschien heeft iemand wat aan m'n ideeën om met gerichte training op rep progressie verder te komen. Maybe not. Als m'n ideeën niet nuttig zijn of ergens niet helemaal kloppen hoor ik het ook graag.

6. Saik

Leuk Bevonden:
    7.385
    Geslacht:
    Man

7. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.072
    Geslacht:
    Man
    Wat ik zeg gaat niet alleen maar over jou anders zet ik er wel bij wat voor uitspraak van jou niet klopt. Ik leg uit waarom en wanneer ik meer eten niet relevant vind voor progressie.

Training.
    Nee maar voeding is niet alleen maar meer eten en als iemand een vraag heeft over training is dat niet het enige waar ik op zou wijzen. Dat jij dat wel doet moet jij weten maar anderen kunnen gewoon verder reageren. Misschien kun je je moeder bellen om uit te huilen
    dat iemand op een forum gewoon verder praat over training terwijl je al had gezegd dat er meer gegeten moet worden.
    Als je slecht traint is dat niet vreemd nee.

Ik begreep dat gewicht verhogen met wat hij respectievelijk 3, 8, en 12 herhalingen kan niet lukte. Dat is wel wat anders dan meer herhalingen proberen te doen, en dat stel ik dan niet voor met al uitvoerig vastgelopen 8 en 12RMs nee. Heb ik dat verkeerd begrepen en werkt hij al vanaf die aantallen (niet tot) om reps te verhogen alvorens gewicht te verhogen?

8. Saik

Leuk Bevonden:
    7.385
    Geslacht:
    Man
    Ik geef het op, ik ga je moeder bellen. Wel jammer dat een discussie zo moet eindigen.

Laatst bewerkt: 16 mei 2019
    chrisk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie