AndroidHealthClinic

Train ik te vaak? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lampekapje

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
160
Waardering
1
Ik vroeg mij zo af of ik niet te vaak train. Ik train volgens een schema die door de instructeurs wordt samengesteld, aan de hand van wat ik fysiek wil bereiken enzo. Dus ik heb wel wat inbreng. De instructeurs zijn zeer professioneel, dus daar geen klachten over. Met mijn huidige schema moet ik volgens mij iedere spiergroep 2x per week trainen. Nu ziet mijn schema er dus zo uit:

Zo: borst + schouders + triceps
Ma: rug + biceps + buik
Din: rust
Wo: borst + schouders + triceps
Do: rug + biceps + buik
Vri: rust of rug + biceps + buik als ik Donderdag niet ben geweest
Za: rust

Voor alle groepen (behalve buik) 3 tot 4 sets en 3 herhalingen (10-10-8, train voor massa). Jammer genoeg nog geen vaste indeling kunnen vinden om mijn benen te trainen, beetje een hectisch leven op het moment. Ik train ze wel, alleen niet zo intensief als de andere spiergroepen én verspreid over de week. Op maandag bijvoorbeeld leg presses, op woensdag front squat, op vrijdag leg extension. Kan varieren. Ik heb een tijdje heel intensief ge-squat onder begeleiding van (een) instructeur(s) die me dan echt tot het randje lieten gaan, dat was echt heel lekker. Maar de laatste paar keer ging het front squatten niet zo goed, pijnscheuten in me liesstreek en kortademigheid. En de laatste tijd nogal last van vermoeide benen wat deels komt door mijn werk, waardoor ik er ook niet meer zo heel veel zin in heb. Afijn, ik had het hier over met een andere instructeur die zelf ook serieus aan bodybuilding doet, en die zei dat alle groepen 2x per week trainen eigenlijk teveel is en spiergroei kan remmen. In Muscle & Fitness zie ik vaak schema's staan waarbij het me ook opvalt dat iedere spiergroep 1x per week wordt aangesproken (sommige 2x).

Wat is jullie inbreng hierin? Oh ja, ik train nu iets meer dan een jaar waarvan de laatste 6 maanden zeer intensief.
 
valt mee , zou toch nog wat meer verdelen hoor
 
het lijkt me dat je mischien een beetje teveel traint borst biceps en shouders 2 keer en rug ... ook 2 keer volgens mij kan je dit beter 1 maal doen in de week en gooi er dan ook nog een benen dag bij ofzo want die doe je niet
 
Is inderdaad raar dat er je geen benen hoeft te trainen of heb je dat per ongeluk niet erbij geschreven?
 
2 maal per week kan goed werken voor jouw, maar dan zou ik het volume wat terug schroeven.
Nu doe je als ik goed kan tellen, 18 tot 24 sets per week voor elke spiergroep.
Is veel te veel, vooral voor de kleine zoals biceps..
 
Ik train volgens een schema die door de instructeurs wordt samengesteld.

De instructeurs zijn zeer professioneel, dus daar geen klachten over.

Jammer genoeg nog geen vaste indeling kunnen vinden om mijn benen te trainen
Vreemd dat die professionele instructeur je op een schema laten trainen zonder benen.
Je traint toch 4 à 5 dagen per week dus imo kan daar makkelijk een benendag in gemaakt worden.

Probeer het eens met alle spiergroepen eens per week, verdeeld in een split van 3 à 4 dagen.

Bijvoorbeeld:

dag 1: Schouders & Triceps
dag 2: Rug & Onderarmen
dag 3: Borst & Biceps
dag 4: Benen & Kuiten

Buik 1 à 2 x per week.
 
wel veel op 1 dag vind ik
en benen train je die niet ?

ik zou alles gewoon over 1 keer per week gooien
 
Heb zelf ook volgens een schema gewerkt waarbij ik alle spiergroepen 2 keer in de week aanpak.
Vind het op die manier lekker trainen, niet het gevoel aan het einde van de week dat je niet genoeg hebt gedaan.
Voel me anders niet voldaan, maar het kan ook zeker tegen je werken zoals ik zelf al heb meegemaakt.
Je put je lichaam helemaal uit en op een gegeven moment moet je gewoon een stap terug doen.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Later na commentaar nog aangepast

De bedoeling is nu wel om op de squat dagen de kuiten ook te trainen, en niet alleen
1 rug dag te hebben op dinsdag maar ook op vrijdag.
Merk voor mezelf dat dit schema me lekker ligt en zeker niet te zwaar is wat ik in het begin
nog wel aan dacht vandaar dat ik 1 rug dag had, aangezien me rug wel goed gaat.
Aangezien jullie ook commentaar hierop hebben zal ik op vrijdag ook de rug trainen.
Op deze manier pak ik alle spiergroepen 2 keer in de week direct en meerdere keren indirect
en de squat dus 3 keer in de week.

Maar zou toch wel als ik jou was een vaste dag kiezen voor de benen.
 
Maak een excelsheet, haal de lijntjes er tussen uit, maak een printscreen, opslaan als een .jpg/png/bmp/gif bestand, upload hem naar internet en zet de link daarnaartoe in een bericht :P
 
Maak een excelsheet, haal de lijntjes er tussen uit, maak een printscreen, opslaan als een .jpg/png/bmp/gif bestand, upload hem naar internet en zet de link daarnaartoe in een bericht :P

:thumbs:
 
Als die trainers echt pro waren lieten ze je je benen trainen
 
Ik vroeg mij zo af of ik niet te vaak train. Ik train volgens een schema die door de instructeurs wordt samengesteld, aan de hand van wat ik fysiek wil bereiken enzo. Dus ik heb wel wat inbreng. De instructeurs zijn zeer professioneel, dus daar geen klachten over. Met mijn huidige schema moet ik volgens mij iedere spiergroep 2x per week trainen. Nu ziet mijn schema er dus zo uit:

Zo: borst + schouders + triceps
Ma: rug + biceps + buik
Din: rust
Wo: borst + schouders + triceps
Do: rug + biceps + buik
Vri: rust of rug + biceps + buik als ik Donderdag niet ben geweest
Za: rust

Voor alle groepen (behalve buik) 3 tot 4 sets en 3 herhalingen (10-10-8, train voor massa). Jammer genoeg nog geen vaste indeling kunnen vinden om mijn benen te trainen, beetje een hectisch leven op het moment. Ik train ze wel, alleen niet zo intensief als de andere spiergroepen én verspreid over de week. Op maandag bijvoorbeeld leg presses, op woensdag front squat, op vrijdag leg extension. Kan varieren. Ik heb een tijdje heel intensief ge-squat onder begeleiding van (een) instructeur(s) die me dan echt tot het randje lieten gaan, dat was echt heel lekker. Maar de laatste paar keer ging het front squatten niet zo goed, pijnscheuten in me liesstreek en kortademigheid. En de laatste tijd nogal last van vermoeide benen wat deels komt door mijn werk, waardoor ik er ook niet meer zo heel veel zin in heb. Afijn, ik had het hier over met een andere instructeur die zelf ook serieus aan bodybuilding doet, en die zei dat alle groepen 2x per week trainen eigenlijk teveel is en spiergroei kan remmen. In Muscle & Fitness zie ik vaak schema's staan waarbij het me ook opvalt dat iedere spiergroep 1x per week wordt aangesproken (sommige 2x).

Wat is jullie inbreng hierin? Oh ja, ik train nu iets meer dan een jaar waarvan de laatste 6 maanden zeer intensief.


Veels te veel als je een beginner bent. 1 spiergroep 1 x per week is meer dan genoeg. Maak een 4-split als je zo vaak wilt trainen.
 
ten eerste.....je benen trainen en als je dan je best doet met squatten e.d. hoef je je ****ing buik niet meer te doen.
dit vind ik echt een mongool schema, geen benen er in en wel buik als noodzakelijk zien.

hoe profesioneel??????
sport je bij een of ander health center ofzo?
 
ontopic, nee ik vind het niet te vaak.........alleen voor je bi's en tri's mischien...en schouders want die zijn in de regel nogal blesure gevoelig, dus eigenlijk; JA het is ietskes te veel....
 
Beetje idioot of niet, je traint de armpjes 2x/w en de benen helemaal niet. ga eens iets lezen over hormoon afgiftes enzo, dit gaat nergens over.
Doe gewoon een 4 split met borst/rug/armen/benen ofzo en dan nog 2 of 3 dagen rust in de week.
 
het ligt net aan je intensiteit, als je nu merkt dat je trainingen ruk worden kun je wel eens overtraind geraakt zijn.

en ja work those legs
 
elke dag trainen en zwaar doe ik zodat mijn spieren opgepompt en droog zijn!
 
Back
Naar boven