XXL Nutrition

Train ik verkeerd? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

fred22

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
2.929
Waardering
2.323
Lengte
1m85
Een goedenacht,

Nu een paar weken eindelijk weer serieus aan het trainen gegaan.
Maar in het verleden kreeg ik de dag erna spierpijn. Dit vond ik altijd wel prettig want ik zag het als een uiting van goede training. Nu heb ik dat de laatste tijd niet. Echter ga ik wel altijd til failure. Ook aan het eind van de training ben ik voldaan. Een uur later merk ik er echter niks meer van.

Dus mijn vraag is, doe ik wat verkeerd tijdens het trainen? Ik doe 6-8 reps. En dan gewoon flink wat sets meestal drie kwartier tot een uur.

Alvast bedankt!
 
Ik weet niet welke oefeningen jij pakt, maar het ziet er een beetje chaotisch uit.
10 sets bankdruk op 8 reps zullen niet veel verschil maken met 4 sets. Zeker als je er nog een oefening borst bij doet.
Till failure trainen zou ik sowieso niet veel doen. Je centrale zenuwstelsel moet ook herstellen. Laatste set failure kan opzich wel. Ik vermijdt het echter helemaal.
Spierpijn is trouwens geen indicator van een goede training. Enige uitleg dat ik heb voor geen spierpijn = dat je nu meer magnesium binnenkrijgt.
Post je trainingsschema anders even
 
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zit nu op mijn mobiel dus zal mn schema morgen posten. En chaos is t zeker, ben immers nog een beginner dus het is nu nog allemaal een beetje uitproberen.
 
Als je echt spierpijn wilt meer varieren door verschillende oefeningen te doen om de zoveel tijd.
 
Als je echt spierpijn wilt meer varieren door verschillende oefeningen te doen om de zoveel tijd.

Maar dit heeft totaal geen nut.

Waarom alles veranderen en aanpassen om spierpijn te krijgen?
Als spierpijn je doel is, ok.

Maar als je doel massa is dan moet je daarheen kijken.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Maar dit heeft totaal geen nut.

Waarom alles veranderen en aanpassen om spierpijn te krijgen?
Als spierpijn je doel is, ok.

Maar als je doel massa is dan moet je daarheen kijken.

precies!

of je goed of verkeerd traint is niet afhankelijk van wel of geen spierpijn.
maar van wel of niet dichter bij je doel komen.
En aangezien jij niet aangeeft wat je doel is.. kunnen wij eigenlijjk ook geen antwoord geven op je vraag.
 
Als je geen spierpijn hebt betekend het niet dat je een slechte training heb gehad.
 
Maar dit heeft totaal geen nut.

Waarom alles veranderen en aanpassen om spierpijn te krijgen?
Als spierpijn je doel is, ok.

Maar als je doel massa is dan moet je daarheen kijken.

Ik heb ook niet gezegd dat het nut heeft lol. Sommige mensen hebben meer last van spierpijn dan anderen, wees blij dat je niet zoveel spierpijn hebt haha. Zolang je jezelf maar blijft pushen en het zwaar maakt voor je zelf ga je er op voorruit (mits je goed eet).
 
Teruggrijpend op mijn in het verleden behaalde 5 jaar op rij fanatiek BB: ik had zelden spierpijn, als het er al was dan was het mijn borst, onderarmen (dunno why). Maar nogmaals, dat was zelden.

Wel compleet verrot de rest van de avond na trainingen.

Overigens wel bij vermelden dat ik nooit tot failure ben gegaan, wel er tegenaan.
 
Ik ervaar de meeste spierpijn als ik m'n schema compleet heb omgegooid. Na gewenning heb ik helemaal geen spierpijn meer.
 
Ik ervaar de meeste spierpijn als ik m'n schema compleet heb omgegooid. Na gewenning heb ik helemaal geen spierpijn meer.

True, je spreekt weer "delen" aan, vraagt gewenning, dat zul je voelen in het begin.

Toen ik de smith er uit gooide voor BP (ja, ja, ik weet, die smith machine sucks) en weer naar dumbbell press ging heb ik dat moeten voelen. (gruwelijk veel lekkerder trainen trouwens)
 
Okay bedankt allemaal, hier kan ik wat mee. Ik voel m'n biceps nu wel. Niet echt in de vorm van spierpijn maar wel een teken dat ik goed heb getraint. Altans dat denk ik dus hoe weet je dat je goed traint? Zie je dat bijvoorbeeld na een maand in de vorm van meer massa? Want ik eet nu wel veel meer en andere dingen en ik zie ook al wel wat vooruitgang maar ik heb helemaal geen idee hoe snel dat gaat. Ik ben een ecto, mag ik er dan vanuitgaan dat ik in het eerste jaar heel veel vooruitgang boek of juist niet?

Maar ik ga wel 2 schema's maken en dan om de maand wisselen o.i.d. Ook had ik een vraagje m.b.t. schema. Ik train nu gewoon:
MA: Borst/Triceps
DI: Benen
WO: Rust
DO: Schouders
VRIJ: Biceps/Rug
ZA:Rust
ZO: Rust

Maar ik las dat het handig is als je de spiergroepen vaker als 1 keer per week moet trainen?
Dus zoiets? Of ben ik nu helemaal verkeerd bezig?

MA: Borst/Triceps
DI: Biceps/Rug
WO: Rust
DO: Borst/Triceps
VRIJ: Biceps/Rug
ZA:Rust
ZO: Schouders/Benen
 
Laatst bewerkt:
Focus niet teveel kan ik je zeggen. Stap laag in, alles kan dan meevallen. Zie er veel die heel veel verwachten en na een paar maanden stoppen, gaat niet snel genoeg, vervolgens geen motivatie meer. Is geen proces van een paar weken, vergt veel tijd, energie en bovenal discipline.

Voor wat betreft training, waarom niet (om te beginnen) een full body schema 3 x in de week. Split is goed, maar mogelijk voor start een full beter. Al verscheelt dat per persoon. Ikzelf heb er nog steeds baat bij na herstart.

Dan train je dus 3 x in de week alles, doe dat een half jaar tot jaar en dan de split er in.
 
Ok, zal even kijken op het forum voor info over het samenstellen van full body. Zal hem straks/morgen wel even posten.
 
Ok, zal even kijken op het forum voor info over het samenstellen van full body. Zal hem straks/morgen wel even posten.

Zeg niet dat een fullbody voor jou het beste werkt, enkel mijn ervaring met mensen die net beginnen. Of herintreders als ik.

Succes, zal je schema in de gaten houden.
 
als je vier keer traint is voor jou een verdeling upperbody/ lower body misschien handig.
en dan beide 2 keer per week

zolang je vooruitgang ziet ben je goed bezig. Hoeveel vooruitgang je gaat boeken zal voor iedereen anders zijn en is heel moeilijk te voorspellen.
Hangt van zoveel factoren af; genen, voeding, training, slaap, activiteit buiten de training, stress.....

maar full body en 3 keer trainen is zeker ook een optie
 
als je vier keer traint is voor jou een verdeling upperbody/ lower body misschien handig.
en dan beide 2 keer per week

zolang je vooruitgang ziet ben je goed bezig. Hoeveel vooruitgang je gaat boeken zal voor iedereen anders zijn en is heel moeilijk te voorspellen.
Hangt van zoveel factoren af; genen, voeding, training, slaap, activiteit buiten de training, stress.....

Ook dat
 
Back
Naar boven