Fitness Seller

Train je fit schema van defensie combineren met krachttraining

Bezoekers in dit topic

J.

Cool Novice
Lid geworden
11 mei 2021
Berichten
52
Waardering
7
Lengte
1m80
Massa
73kg
Hallo,

Ik wil gaan beginnen met het train je fit schema volgen van defensie, daarnaast wil ik doorgaan met krachttraining. Alleen nu zie ik nauwelijks mogelijkheden om door te blijven gaan met het trainen van mijn benen i.v.m. hersteltijd.

Is er misschien iemand op dit forum die is een kijkje wil nemen naar het schema van defensie om over de eventule mogelijkheden na te denken?

Schema: https://werkenbijdefensie.nl/training/schema/6
 
Wat voor functie binnen Defensie ambieer je?
 

Ik ben ook begonnen in een gevechtsfunctie, en kan uit ervaring vertellen dat dat niet samengaat met bodybuilden of powerliften. Zeker bij LMB ligt de focus op lange afstanden marsen.
Je doet er verstandig aan een keuze te maken waar je je prioriteiten legt. Krachttraining erbij is goed, maar doe het dan functioneel en niet 'bodybuilding' style.
Dus meer kracht gericht, laag volume (zodat je hersteltijd kort is). Reken erop dat je langere periodes als militair geen mogelijkheid hebt om in een gym te trainen. Dus als je PR's wil blijven zetten, serieus wil bodybuilden of powerliften, kun je beter solliciteren voor een logistieke, administratieve of ondersteunende functie. Dan nog zul je de militaire opleiding moeten doorlopen waarin je gym life op een zijspoor komt. Het wordt dan een weekendhobby waarbij je regelmatig te moe zult zijn om te trainen en blij bent dat je in bed kan liggen.

Gevechtfunctie + gym life = vragen om blessures en overreaching.
 
Wat Japio zegt en hij is nog ervaringsdeskundige ook!

Kracht en een beetje massa kunnen je wel helpen, maar teveel massa is al snel overtollig gewicht dat je allemaal moet meelepen.

Kijk ook eens op deze site:
Al was het maar om wat gratis artikelen te lezen.

Bij een analyse van wie BUD/S doorkwamen was de correlatie met hardlopen het sterkst. Ook zag je duidelijk dat te sterk zijn (en daarmee elders iets laten liggen) voor zoiets bestaat.

Als je bij LMB zou willen dan is het vooral belangrijk dat je door de selectie en door de opleiding komt, dáár moet je je op voorbereiden. Dat is iets anders dan hoe je zou kunnen of willen trainen als je erbij zit.

Aan de andere kant is dat schema iets voor de laatste 6 weken als voorbereiding, dat hoef je ook geen jaar te doen.
 
Hoe ziet je krachttraining er uit? En wat zijn je stats op alle oefeningen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik wil gaan beginnen met het train je fit schema volgen van defensie, daarnaast wil ik doorgaan met krachttraining. Alleen nu zie ik nauwelijks mogelijkheden om door te blijven gaan met het trainen van mijn benen i.v.m. hersteltijd.

Is er misschien iemand op dit forum die is een kijkje wil nemen naar het schema van defensie om over de eventule mogelijkheden na te denken?

Schema: https://werkenbijdefensie.nl/training/schema/6
Wat kun jij hier nu al van. Zonder te oefenen?
Ik zou er wel iets boven gaan zitten, zodat je cool en collected alles kunt doen. Je kunt maar 1x een eerste indruk maken.
 
Bij een analyse van wie BUD/S doorkwamen was de correlatie met hardlopen het sterkst. Ook zag je duidelijk dat te sterk zijn (en daarmee elders iets laten liggen) voor zoiets bestaat.
My bad, het ging specifiek over Hellweek-succes (een onderdeel van BUD/S, Basic Underwater Demolition/SEALS):
Of:
 
Bedankt voor de reacties allemaal. Momenteel ben ik een aantal weken al gestopt met het trainen van mijn onderlichaam I.v.m. overbelastingsklachten. Ook heb ik besloten niet door te gaan hiermee tenzij ik om wat voor reden dan ook niet word toegelaten.
 
Laatst bewerkt:
Air assault!
Tijdens de opleiding voor de rode baret hoopjes gespierde lui zien uitvallen.
Wat Japio ook al zei, beter ga je lekker lopen met een rugzak op je kadaver. Speedmarsen, ook goed om eens te oefenen. Touwklimmen, zwemmen, optrekken, push-ups.
Zorg dat je daar goed fit in wordt. Dan hangt het alleen nog van je koppie af, of je die opleiding gaat halen of niet. Of je dat stemmetje in je hoofd de baas bent, want je gaat genoeg momenten meemaken dat het helemaal niet zo leuk is.
 
Zelf eerste lichting luchtmobiele-brigade in Schaarsbergen gedaan, altijd fanatiek bezig geweest met sport en dan begint de opleiding!!
Als je denkt dat je al conditie hebt, moet ik je teleurstellen want dan gaat het pas beginnen!!
Ik zelf heb als er een gelegenheid was wel krachttraining gedaan, maar conditie training is het menu om luchtmobiel te worden.
Succes met je opleiding en geniet ervan.
p.s voor de één is het zwaar en voor een ander goed te doen.
 
Zelf eerste lichting luchtmobiele-brigade in Schaarsbergen gedaan, altijd fanatiek bezig geweest met sport en dan begint de opleiding!!
Als je denkt dat je al conditie hebt, moet ik je teleurstellen want dan gaat het pas beginnen!!
Ik zelf heb als er een gelegenheid was wel krachttraining gedaan, maar conditie training is het menu om luchtmobiel te worden.
Succes met je opleiding en geniet ervan.
p.s voor de één is het zwaar en voor een ander goed te doen.
Idd, dat zei ik ook in ander topic, zgn speciale afdeling defensie. Uithoudingsvermogen en kracht. Lenig en niet te breed
 
Zelf eerste lichting luchtmobiele-brigade in Schaarsbergen gedaan, altijd fanatiek bezig geweest met sport en dan begint de opleiding!!
Als je denkt dat je al conditie hebt, moet ik je teleurstellen want dan gaat het pas beginnen!!
Ik zelf heb als er een gelegenheid was wel krachttraining gedaan, maar conditie training is het menu om luchtmobiel te worden.
Succes met je opleiding en geniet ervan.
p.s voor de één is het zwaar en voor een ander goed te doen.
Heb je nog enkele tips voor me ?
 
Heb je nog enkele tips voor me ?
Kniebuigen, Deadliften, Bankdrukken, OHP max 6 reps
Lange afstanden lopen met bepakking/gewichtsvest. lopen met >6km/u.
opdrukken Max. Optrekken Max, Grip training
 
  • Like
Waarderingen: J.
Heb je nog enkele tips voor me ?
Zorg dat je conditie in orde is, opdrukken kunnen zoveel als ze vragen, je zelf optrekken idem dito.
Op arm kracht de touwen in kunnen klimmen en op armkracht naar beneden, onze eis was 8x in de grote sportzaal, is volgens mij nog steeds zo.
Werk als een team en zorg goed voor elkaar.
Blijf gemotiveerd! Ze willen je klein zien te krijgen zodat je gaat opgeven.
Situps, zoveel kunnen als ze vragen.
Doe wat ze vragen en wees geen macho.
 
Zorg dat je conditie in orde is, opdrukken kunnen zoveel als ze vragen, je zelf optrekken idem dito.
Op arm kracht de touwen in kunnen klimmen en op armkracht naar beneden, onze eis was 8x in de grote sportzaal, is volgens mij nog steeds zo.
Werk als een team en zorg goed voor elkaar.
Blijf gemotiveerd! Ze willen je klein zien te krijgen zodat je gaat opgeven.
Situps, zoveel kunnen als ze vragen.
Doe wat ze vragen en wees geen macho.
Thx voor de tips! Hoe zit het met de psychologische keuring? Heb je hier nog tips voor misschien?
 
Hoe zit het met de psychologische keuring?
Niet compleet geflipt zijn? Geen fucked-up shit zeggen? Niet zeggen dat je rare stemmetjes hoort? Niet zeggen dat je ongelofelijk vaak rare moord gedachtes hebt? Niet zeggen van je extensieve verleden met de GGZ?

Gewoon vooral de shit zeggen die ze willen horen dus.
 
Thx voor de tips! Hoe zit het met de psychologische keuring? Heb je hier nog tips voor misschien?
Zo min mogelijk op DBB zitten, die shit fcked met je hersenen als je kijkt hoeveel twisted mensen hier zitten
 
Back
Naar boven