Fitness Seller

Train jij je Transversus Abdominis?

Enquete vraag


  • Totaal stemmers
    61

Bezoekers in dit topic

Oke.
Maar bijv met compound oefeningen train je dat automatisch mee of niet? raad je het aan om dat er extra bij te doen?
Ik heb bijv. met squat geen last dat ik mn core niet kan aanspannen.
 
Waarom traint iemand ze eigenlijk?

Het is ook gewoon mooi, vooral de old school bodybuilders gebruikten het zeer veel.

Training

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Resultaat

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
hm vind het persoonlijk niet heel mooi zulke poses.
 
Het is niet alleen je navel naar binnen trekken, maar de combinatie navel naar binnen trekken en zoveel mogenlijk lucht uitademen (waardoor je je buik nog verder naar binnen kan halen.

Kijk eerst maar eens hoeveel seconden je het in het begin uithoud

Dat uitademen maakt het idd een stuk zwaarder. Thx 3XL!
 
Geile oefening.
Zo terug, even naar de sportschool, mijn abonnement opzeggen.
 
Bij de TVA is het niet een kwestie van alleen de spier sterker maken om te zorgen dat deze z'n stabiliserende werking kan uitoefenen. De TVA dient in perfecte timing met de rest van de spieren te werken! (de TVA spant een fractie van een seconde eerder (80 - 110 msec) aan dan de andere spieren, om de ruggegraat in het lumbale deel (onderste deel) te stabiliseren.
Voor zover ik weet is dit behoorlijk moeilijk 'te leren'.

Paul Check heeft een paar uitstekende artikelen op z'n site staan. (prepare for sience mumbo jumbo) C.H.E.K. Institute - Leaders in Exercise Education
Articles
Articles
 
Als ik 't goed snap:

inademen - buik intrekken (enkel intrekken of ook je onderbuik op spanning brengen???) - uitademen - enkele sec vasthouden nadat al je lucht weg is - buikje ontspannen - inademen - ...
 
Hmm dan zijn de oefeningen die ik doe zeker voor de obliques en niet voor de TVA?
Dwz. wood chop (nu even niet) en Saxon side bend.

Vacuüms doe ik niet, althans niet gepland
 
goeie vraag ... wat ik wel doe om het corset een beetje bij te houden is af en toe een stang in mijn nek en dan buigen knieen ligt gebogen uitademen en dan roteren rond mijn midden rif... of plat op de grond een been optrekken andere been gestrekt en dan met de overgestelde elleboog naar de knie bewegen terwij de andere elleboog de grond blijft raken en dan maar hopen dat die transversus abdominus ook een optater krijgt.
 
Elke dag! (als ik men broek moet aandoen) :D
 
Rotatie oefeningen belasten de oblique, maar zoals ik in deze post http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/buik-groter-borst-78282/index2.html omlangs al verklaard heb

Vacuum's zijn puur voor de TVA, rotatie oefeningen belasten de oblique en aangezien deze voor een groot deel zijn insertie aan de Rectus Abdominis heeft trekt de oblique a.h.w. de RA naar binnen
 
Die mensen die je hebben gestemd, waar passen jullie die training in?
 
Niet specifiek. Meestal om de 2-3 dagen, net zoals het uitkomt
 
Je krijgt er idd een iets plattere buik van. Maar als je dat van jezelf al hebt, is jeT.A. blijkbaar al getrained genoeg? Of is die spier bij jou van nature korter... ??? Ik weet niet hoe datanatomisch precies zit.
Ik train het iig tijdens de pilatesles (eens per week), maar ook wel gewoon tussendoor (op de fiets, op de bank, tijdens de afwas...). En je T.A. aanspannen terwijl je crunches o.i.d. doet, maakt het ook wel iets zwaarder.
 
Doe 't elke ochtend sinds 1,5 maand. Die van ahnuld had ik nog niet gezien! Wissel het af door zittend/staand. Geloof er geen moer van dat 60% die gestemd heeft serieus die oefeningen doet.
 
Waarom geloof je dat niet? Wat voor nut heeft het om te stemmen dat je het wel doet, terwijl het niet zo is ???
 
Deze spier is zeer belangrijk voor de stabiliteit van je onderrug en voorkomt 90% van alle rugproblemen (icm andere spieren van het "corset" oa multifidi). Vacuum oefeningen zijn goed maar er zijn zeer veel stabiliserende oefeningen voor te bedenken.

Stabiliserende oefeningen voor de onderrug zijn ook de enige wetenschappelijk onderbouwde middelen tegen aspecifieke lage rugklachten!

Trainen dus die handel, zeker als je regelmatig episodes van rugklachten hebt (gehad). :thumb:
 
Deze spier is zeer belangrijk voor de stabiliteit van je onderrug en voorkomt 90% van alle rugproblemen (icm andere spieren van het "corset" oa multifidi). Vacuum oefeningen zijn goed maar er zijn zeer veel stabiliserende oefeningen voor te bedenken.

Stabiliserende oefeningen voor de onderrug zijn ook de enige wetenschappelijk onderbouwde middelen tegen aspecifieke lage rugklachten!

Trainen dus die handel, zeker als je regelmatig episodes van rugklachten hebt (gehad). :thumb:

Ik kan dit volledig beamen!
Ik had lage rugpijn, al een jaar of 3 lang iedere dag. Stond er mee op en ging er mee naar bed.
Fysiotherapie hielp iedere keer een dag lang na de sessie, daarna was de pijn weer terug.

Ben toen naar een medisch-fitness school gegaan en kreeg allerlei spiercorset oefeningen + allerlei balansoefeningen op een Swiss bal(voor de kleine spiertjes die van wervel naar wervel lopen).
Binnen 5 weken (3x per week trainen) was ik van mijn rugpijn af! Daarna ben ik serieus gaan krachttrainen (deadlifts etc) en ik heb al 2 jaar lang geen last van mijn rug gehad.
 
Back
Naar boven