AndroidHealthClinic

Train jij je Transversus Abdominis? (1 bezoeker)

Enquete vraag


  • Totaal stemmers
    61

Bezoekers in dit topic

Arminius

Epic Ruler
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2005
Berichten
72.035
Waardering
37.855
Lengte
1m88
Core training, dus ja, maar ik doe er geen 45 degree twisted partial sit ups voor ofzo.
 
Transverse abdominus
Function:
Compresses and supports abdominal viscera
Assist in expulsion of abdominal organ contents (as in urination, defecation, vomiting, and child birth)
Origin:
Internal surfaces of inferior six costal cartilages, thoracolumbar (lumbar) fascial, inner rim of iliac crest, and lateral third of inguinal ligament
Insertion:
Linea alba with aponeurosis of internal oblique, pubic crest, and pectin pubis via conjoint tendon

Je traint ze door je buik in te trekken, en dan vast te houden.

Nee, ik train ze niet.
 
ik ken diverse m. adbominus maar de transervus? damn bro, you got issues!
 
Ik train ze zeker en kan je vertellen dat me o.a. door de beschreven oefening lukt een slank middel te houden ondanks 38 uur kantoorbaan.

Give it a try and you'll see the results !!
 
haha ja toevallig sinds gister :P
 
Doe ik dus ook:D:D:D
ongemerkt, elke dag trek ik mijn buik een beetje in, heb dan ook zo'n lekker Br33z4h-buik:p:o:D:D:D
 
nee ik train em niet specifiek ernaast.
 
die train je dus door vacuum oefeningen?
 
Waarom traint iemand ze eigenlijk? Voor antognisten ongeveer gelijk te houden oid?
 
hm ik heb niet echt een 'uitpuilende' onderbuik.
De TVA is je natuurlijke corset dus als je er wel last van hebt zijn die vacuum oefeningen erg goed.
 
Nee, nog niet; wel een goed idee van je.

Trainen is makkelijk en kan de hele dag door ook op kantoor: gewoon je navel zo ver mogelijk intrekken richting ruggegraat en 30 sec vasthouden. Langzamerhand uitbouwen.
 
Het is niet alleen je navel naar binnen trekken, maar de combinatie navel naar binnen trekken en zoveel mogenlijk lucht uitademen (waardoor je je buik nog verder naar binnen kan halen.

Kijk eerst maar eens hoeveel seconden je het in het begin uithoud
 
nog niet... Zal het mss eens beginnen doen, heb soms een licht uitpuilende onderbuik...
 
Ja ik doe het vaak als ik op mijn werk zit. Ook neem ik mijn grippers mee en die pak ik uit mijn tas als het erg rustig is :)
 
Het is ook niet alleen voor als je een puilbuik heb/krijgt.

Het is gewoon heel belangrijk om het "corset" sterk te houden zodat dit bij staande compound oefeningen maximaal z'n werk kan doen.
 
Back
Naar boven