Fitness Seller

Trainen aan de Costa Brava: Lloret en Blanes

Bezoekers in dit topic

ja mensen...t maakt me nu niet zoveel meer uit:D ik heb sinds 3 dagen een eigen hertje...die naar de naam Claudia luistert:)

Voor mij hoef ik geen vakantieliefde meerLD...ook al is me maatje pissed off omdat we allebei single weg zouden gaan hehe..en hij is degene die me aan haar heeft voorgesteld:D:D:D
 
Oh sjezus...gaat ie op vakantie met zo'n mauwmans die elke dag met z'n Claudje belt en het liefst na 5 dagen naar huis gaat....arme vrind! :D:D
 
DBC01 zei:
Oh sjezus...gaat ie op vakantie met zo'n mauwmans die elke dag met z'n Claudje belt en het liefst na 5 dagen naar huis gaat....arme vrind! :D:D
Haha :roflol:
200% herkenbaar :)

RobertHosper, je kiest je momenten wel goed uit moet ik zeggen...
 
sja betse Santoz...sommige dingen heb je nie in de hand..dit was ook nie gepalnd!!haha..nahja..nken ken ik ook in nederland en zuipen ook..met vakantie gaan echter niet
 
ik kan toch makkelijk op vakantie gaan in eigen land hoor :D
 
ik kan ook op vakantie gaan in nederland!
teveel mogelijkheden
 
Ben net twee dagen terug uit Spanje van een 11daagse vakantie, wat mij opviel is dat er nauwelijks grote naturals rondliepen.

Of opgepompte uitsmuiters en gasten, of graadmagere ventjes en breezerboys.
 
Ik heb een vriend op de chat gehad die er woont en werkt en hij zei dat de Costa Brava sowieso wéér slechter bevolkt was dan vorig jaar. Elk jaar minder, bergwafwaarts, al 6 jaar.
 
Tja wat is een trend? Volgepakt in all-inclusive hotels met de smerigste drankjes en half bedorven eten, een polsbandje om, zodat elke Turke middenstander kan zien dat je van het 'cheap ass volk' bent waar toch niks aan te verdienen valt...:rolleyes:
 
DBC01 zei:
zodat elke Turke middenstander kan zien dat je van het 'cheap ass volk' bent waar toch niks aan te verdienen valt...:rolleyes:

Hier moet ik je toch ongelijk geven. In de Turkse (evenals de Spaanse) badplaatsen proberen ze maar wat graag aan de Nederlanders te verdienen.
En valt er ook zeker een hoop geld aan de Nederlanders te verdienen.

Dat moet jij toch weten van de Spaanse situatie DBC.
 
partysander zei:
Hier moet ik je toch ongelijk geven. In de Turkse (evenals de Spaanse) badplaatsen proberen ze maar wat graag aan de Nederlanders te verdienen.
En valt er ook zeker een hoop geld aan de Nederlanders te verdienen.

Dat moet jij toch weten van de Spaanse situatie DBC.

Maar al te goed. En er valt geen reet te verdienen, sorry voor je.
Da's meteen ook één van de redenen waarom het daar zo slecht gaat.

Nederlanders op vakantie: Grote bek maar alles moet gratis of voor weinig zijn.
De toeristen waar wat aan te verdienen valt zitten elders hoor ;)
 
DBC01 zei:
Maar al te goed. En er valt geen reet te verdienen, sorry voor je. Da's meteen ook één van de redenen waarom het daar zo slecht gaat.

Sorry is niet nodig hoor. Het maakt mij niets uit of daar wel of niet iets te verdienen is.

Het kan er wel slecht gaan, maar de badplaatsen zijn nog steeds volgebouwd met hotels, toeristische winkels en uitgaansgelegenheden. Als het werkelijk zo slecht was hadden die allang geen bestaansrecht meer.
 
Beste Sander,

Als je wilt zal ik dit eens helemaal voor je uitleggen op de BBQ ofzo.
Dit vereist een heleboel typewerk en daar kan ik me geen uren mee bezighouden.

Laat ik zo zeggen: Ik heb er 9 jaar gezeten en ken elk hotel, restaurant, internetshop, disco of pub en diens eigenaren van begin tot eind. Ik weet wat er leeft en hoe deze situatie tot stand gekomen is. Sinds 1998 is het uitverkoop het hele seizoen door. Er wordt amper nog wat verdiend. Het lukt sommige hoteleigenaren niet meer het hoofd boven water te houden: Sinds 2 jaar zijn er verschillende hotels die gedurende de zomermaanden DICHT zijn en aansluitend de wintermaanden dus ook.

Mijn contacten met lokale overheden en politie zijn dusdanig dat ik erg goed op de hoogte ben van wat er speelt aan de Costa B. En ik kan je vertellen dat het huilen met de pet op is. De toerist merkt er weinig van maar achter de schermen staan mensen op dit moment elke dag te knokken voor hun winterperiode.
 
Helaas ben ik er niet bij met de BBQ (ben een jeugdsportkamp aan het begeleiden).
Maar vind het zeker wel interessante materie. (Zoals je wellicht al doorhad).

De situatie die jij schetst zal ook zeker bestaan. Jij zal het uiteraard beter weten dan dat ik dat doe.

Maar tijdens de hoogtijdagen moet er toch heel wat verdiend zijn. Ik bedoel: ontelbare hotels, restaurants, etc. Dan moet er toch wel wat geld omgaan willen die niet meteen over de kop gaan. Als de concurrentie minder was geweest hadden de ondernemers toch een goede boterham kunnen blijven verdienen.

Neemt niet weg dat ik je zo op je woord geloof dat er tegenwoordig voor velen geen droog brood meer valt te verdienen.
 
De hoogtijdagen waren de jaren '80. Begin jaren '90 kwam er een duidelijke terugval en die is doorgezet.

Een ober verdiende in de jaren '80 in een hotel 80.000 ptas, nog geen 500 euro.
Maar z'n tips waren enórm.

Nu werkt een ober in een hotel voor iets meer dan toen maar z'n tips zijn nul.
 
DBC01 zei:
Tja wat is een trend? Volgepakt in all-inclusive hotels met de smerigste drankjes en half bedorven eten, een polsbandje om, zodat elke Turke middenstander kan zien dat je van het 'cheap ass volk' bent waar toch niks aan te verdienen valt...:rolleyes:

toen ik in bodrum was probeerde een turkse verkoper mij 300 gr nootjes aan te smeren voor 7 euro!..wil best nootjes kopen maar niet voor 7 euro..dat deed hij hoogstwaarschijnlijk toen hij mijn moerstaal hoorde..dus cheap ass volk? no way jose
 
Ik laat je lekker in de waan CQ. Als jij je ervaring als toerist wil meten met iemand die er zelf gewoond heeft en niet zo kort ook, be my guest! :D
Het gaat niet om de prijs die ze vragen, dáár lees je geen cheapass volk aan af.

Misschien kom je ooit zelf eens in de gelegenheid mee te maken en te leren wat ik heb gezien, dan spreek je wel anders. ;)
 
Nee ik ken Turkse ondernemers die in Alanya en Bodrum shoarmazaken en soevenirshops runnen.

Met stip op één staat hun irritatie over Nederlanders die willen afdingen op een broodje shoarma.
 
Back
Naar boven