Fitness Seller

Trainen, blessures en supplementen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_290122

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
3 apr 2011
Berichten
368
Waardering
103
Lengte
1m78
Massa
91kg
Vetpercentage
9%
Hallo,

Ik train nu sinds 2011.
In het begin aantal blessures gehad (lag voornamelijk aan mn vorm).

Daarna echt 4jaar lang nergens last van gehad.
Nu sinds een half jaar krijg ik blessure na blessure.

- Adductor blessure met squatten. Knapte ineens iets aan de buitenkant van mijn linker quad. Trainde al bijna nooit benen, maar door dit weer 2,5maanden geen benen kunnen trainen.

- Borst zijkant rechts, met bankdrukken. Schoot ineens iets in bij de 3e rep met 140kg bankdruk terwijl de reps heel easy gingen. Had geen spotter dus moest doordrukken op eigen kracht. 10min later ook helemaal opgezwollen. 1,5 Week rust gegeven en erna kon ik weer knallen.

- Borst zijkant links, met closegrip-benchpress. Schoot weer ineens iets in bij 3e rep 140kg. Ik deed de laatste rep paused, daar ging t mis. Gelukkig had ik een spotter, die de stang volle kracht omhoog trok.

- Abductor blessure met squatten. Knapte iets aan de binnekant van mn rechter quad. Rackte gelijk, werd ff heel duizelig.

- Borst zijkant rechts, met bankdruk. Alles ging goed, kracht lekker. 160kg bij 3e rep voelde ik weer iets.
Ik heb 8weken geen borst getraind, werd heel depressief.

Ik ben er achter gekomen dat mn borstblessures te maken hadden met flexibiliteit en mobiliteit.
Ik kwam 12kg aan in een maand en kon de stang met bankdruk niet eens meer laten zakken tot mn borst. En met squatten zit mn grip nu erg breed en eerst kon ik de bar heel small grippen met mn handen,


Toen ben ik me heel erg gaan verdiepen in opwarmen en stretchen.
Train nu met dit koude weer in een tshirt+sweater.

Nu doe ik voor elke training 10minuten cardio voor opwarmen:
Benen: 10min fietsen op 70% van mn maxhartslag
Rug, borst, schouders: 10min crosstrainer 70% van mn maxhartslag.



Vandaag was ik veel te laat vertrokken naar de gym. Dus ik skipte mn opwarmcardio...

Deed wel zoals altijd 3 opwarmsets waarbij ik met dumbbells 10side raises+10frontraises+10rearflyes doe.

Bij schouderpresses met dumbbells heb ik een vast opbouwritueel:
20x 6kg dumbbells
20x 6kg dumbbells
20x 8kg dumbbells
20x 10kg dumbbells
20x 14kg dumbbells
12x 20kg dumbbells
12x 30kg dumbbells
12x 40kg dumbbells
12x 48kg dumbbells (maar bij de 8e of 9e rep ging het fout)
Er knapte iets in mn tricep. En nu (60min later) is t wel pijnlijk en opgezwollen
Toen maar 10000 sets side raises, front raises, rearflyes gedaan om toch mn training goed af te maken.
Dit zijn 10 opwarmsets en alsnog raak ik geblesseerd.


Nu is mn vraag:
Ik zit wel op een leuk niveau en heb nooit echt dingen buiten mn training serieus genomen.
Ik denk dat het nu wel de tijd is om alles buiten training om een stuk serieuzer te nemen om blessures te voorkomen.
Heeft iemand veel ervaring met blessures? En zijn er bepaalde supplementen die helpen tegen blessures?
Zat zelf te denken aan magnesium en visolie.
Mn waterinname ligt dagelijk tussen de 3 en 5liter water.
 
Beter opwarmen, slimmer trainen en veel verder van failure uitblijven dan je nu doet.

Mooie uitgebreide post wel.
:mc:
 
Beter opwarmen, slimmer trainen en veel verder van failure uitblijven dan je nu doet.

Mooie uitgebreide post wel.
:mc:
miauw miauw miauw

Maar ik zit ver van failure..
Als ik 10+ reps kan met een gewicht dan lijkt dit me toch niet echt dicht tegen mn 1RM aan he grote lloydinna the abba the dancing queen
 
miauw miauw miauw

Maar ik zit ver van failure..
Als ik 10+ reps kan met een gewicht dan lijkt dit me toch niet echt dicht tegen mn 1RM aan he grote lloydinna the abba the dancing queen
10 reps te veel :o
 
Back
Naar boven