MuscleMeat

Trainen en cardio tegelijk? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aranu

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 mrt 2008
Berichten
64
Waardering
2
Lengte
1m88
Massa
87kg
Vetpercentage
16%
Hey allemaal,

Deze week ben ik begonnen met het Rippetoe schema en ik vroeg me af of het zin heeft om cardio te doen op de rustdagen, dus bv ma/wo/vr krachttraining en di/do cardio. Het liefst wil ik natuurlijk zo snel mogelijk wat gespierder worden maar zeker met het evel eten nu ben ik nogal bang om ineens flink dik te worden. Wat ik me nu dus afvraag is heeft het zin om uberhaupt cardio te doen tijdens de bulk of niet?

xx

Edit: Ik ben trouwens 186cm en 80kg met ongeveer 15% BF.
 
je kan gewoon cardio blijven doen in mijn beleving, maar ik zou zelf de cardio doen na de KT ;)
 
cardio op de dagen dat je niet Kt of erna.
 
Ok dankje voor de reacties, nu weet ik tenminste wat me te wachten staat dit jaar :D
 
De begeleider van de gym heeft mij verteld dat als je na de kt doet dat je dan nog meer vet verbrand? Waar of niet, voor mij een vraag maar aangezien dat ik hier thuis geen toestellen heb doe ik cardio na de training
 
is het niet tegenstrijdig om cardio te doen terwijl je spiermassa op wilt bouwen... ik dacht dat je niet en je vetpercentage kan verlagen en tegelijkertijd in spiermassa aan kan komen(lees gespierder worden)..?
 
is het niet tegenstrijdig om cardio te doen terwijl je spiermassa op wilt bouwen... ik dacht dat je niet en je vetpercentage kan verlagen en tegelijkertijd in spiermassa aan kan komen(lees gespierder worden)..?

Kan op zich wel, zelfde massa vet houden maar wel meer spiermassa krijgen. Dus meer lager vetpercentage en meer spiermassa, is wel heel lastig. Maar het gaat er hier vooral om wat extra spiermassa aan te zetten. Echter wil hij de extra vetmassa die vaak ook wordt aangezet tijdens de bulk beperkt houden door wat aan cardio te doen. In je bulk zou ik niet na je kt nog cardio doen, gewoon op een andere dag.
 
Kan op zich wel, zelfde massa vet houden maar wel meer spiermassa krijgen. Dus meer lager vetpercentage en meer spiermassa, is wel heel lastig. Maar het gaat er hier vooral om wat extra spiermassa aan te zetten. Echter wil hij de extra vetmassa die vaak ook wordt aangezet tijdens de bulk beperkt houden door wat aan cardio te doen. In je bulk zou ik niet na je kt nog cardio doen, gewoon op een andere dag.

A ok. Maar als de nadruk nu ligt op het vetverbranden en je bijvoorbeeld 3 keer per week 45 min cardio gaat doen. Heeft het dan zin om op de andere dagen krachttraining te doen(verlies je op die manier minder spiermassa??)?of is het verstandig om alleen maar cardio te doen en je totaal te focussen op het verbranden van vet? alvast bedankt:D
 
Een van de belangrijkste dingen tijdens het afvallen is krachttraining.
Omdat: Tijdens het cutten (nadruk op het vet verbranden) zorg je voor een calorie-tekort dmv cardio en/of voeding-inname verminderen. Je lichaam zal dus calorieverbruikende componenten van je lichaam willen wegwerken, maw vet of spier. Jij wilt natuurlijk dat dit vet is, dus je moet je lichaam duidelijk maken dat je het spier zoveel mogelijk wil bewaren. Door aan krachttraining te doen, met hetzelfde gewicht als tijdens de bulk of zelfs hoger als het lukt, maak je aan je lichaam duidelijk dat je de spiermassa nodig hebt. Hierdoor zal het lichaam dus een hoger percentage vet verbranden dan een cut zonder krachttraining.
Het heeft dus zeker zin om aan kt te doen tijdens de cut.

Het verliezen van vet gaat natuurlijk bijna altijd gepaard met het verliezen van spiermassa, de kunst is om dit verlies zo beperkt mogelijk te houden.
 
bedankt voor je duidelijke antwoord!:D
 
No problemo!
Houd wel in gedachten dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden. De ene zweren bij cardio op lege maag en de andere doen weer graag hiit, en andere doen het weer helemaal anders.
 
Back
Naar boven