MuscleMeat

trainen en slapeloosheid (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

carla35

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2003
Berichten
1
Waardering
0
Hallo,
I.v.m. een slaapstoornis(gebruik medicijnen) ga ik trainen, in de verwachting/hoop dat mijn slaapvermogen terug gaat komen.(heb daar e.e.a. over gelezen)
Beetje rare vraag misschien, maar heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ga dus trainen voor mijn gezondheid, niet zozeer voor m'n uiterlijk (wel mooi meegeneomen).
Graag een reactie! Carla
 
carla35 zei:
Hallo,
I.v.m. een slaapstoornis(gebruik medicijnen) ga ik trainen, in de verwachting/hoop dat mijn slaapvermogen terug gaat komen.(heb daar e.e.a. over gelezen)
Beetje rare vraag misschien, maar heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ga dus trainen voor mijn gezondheid, niet zozeer voor m'n uiterlijk (wel mooi meegeneomen).
Graag een reactie! Carla

Het is een bekend, dat als je hard traint(of sport in het algemeen) vervolgens een goed gevoel(euphorie) erover hebt, en dan moe bent, je snel wegzakt en goed slaapt..Dat is mijn geval iig zo.
 
Hmmm zolang je niet te kort voor je naar bed gaat traint.
En zeker geen intensieve cardio, ik heb (zoals al eens gemeld) ooit 14 dagen achter elkaar maar 4 uur of zoiets kunnen slapen, toen ik door Frankrijk fietste voor de 100 cols tocht.
Idem afgelopen zomer toen ik in de Noorse fjorden zat.. niet direct optimaal voor een goede slaap.
Kwam vooral door mijn geewoonte om tot heel laat te fietsen om zo een leuk wildkampeerplekje te vinden...

Advies: train dus op zijn laatst vroeg in de avond. Neem melatonine (als melatomatine in elke drogisterij vrij te koop) voor betere kwaliteit van de slaap.

Espi
 
Ik krijg altijd mijne klop als ik weer ben van trainen... Werk dan nog in shiften. Altijd tof dienen 2-10, eerst gaan trainen in voormiddag & dan naar 't werk, die eerste uren op't werk da's altijd gelachen...
 
-niet te laat trainen
-geen stimulanten innemen s'avonds
-melatonine helpt, gaba ook maar ik zou melatonine kiezen als ik jou was
peace
j
 
ik val op trainingsdagen als een blok in slaap. Ik slaap dan beter als wanneer ik niet train. hetzelfde als cq
 
Buitenlucht is ook belangrijk, veel vrouwen zitten heel de dag binnen hetzij in huis of in kantoor. Wat niet bevorderlijk is. Trainen zalje in de eerste plaats actief maken, maar nadien zou je beter moeten slapen. Wel niet te laat trainen voor slapen, ook teveel eten voor slapengaan is niet zo goed.
 
Back
Naar boven