MuscleMeat

Trainen in de vroege ochtend (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wegens tijdswinst in een nieuwe gym begonnen en tot een paar maanden terug ook steeds getraind op een nuchtere maag, omdat ik na het opstaan vrijwel onmiddellijk vertrok. Na terug op niveau te zijn merkte ik ook dat dit niet haalbaar zou blijven. Nu probeer ik wel 2 uurs voor mijn training te eten, wanneer ik met de late shift sta. Dit is een groot verschil. Beste trainingen zijn en blijven die na de vroege shift, waarbij ik al genoeg aan Kcals binnen heb. vind ik dan zelf niet meer dan normaal.

En volhouden, alles is pure gewenning. wordt alleen makkelijker tot je eens een moeilijkere week hebt of ziek bent. Laat dit zelf ook gewoon toe. We zijn allen maar mensen.
 
Ik train ook in de ochtend (werk/kids/etc). Ik moet zeggen dat het een makkie is voor mij omdat ik een ‘ochtendmens’ ben. Ik sta iedere dag rond 6:00 uur op en na wassen en dergelijke werken we ons ontbijt naar binnen met z’n allen.
Dan kei hard trainen, douchen en hop door!

Sidenote: ik heb een paar keer ‘s middags getraind en dat ging me wel een stuk beter af. Ik voelde me sterker dan in de ochtend. Scheelt het 20 KG op de bench of squat? Nee dat niet maar ik voelde me wel energieker.
 
Het trainen sochtends gaat steeds beter en nu veranderen binnenkort mijn werkuren, FML :roflol:
 
Op enkel een banaan kan je ook goed duwen hoor. Doe het ook wel eens bij tijdgebrek
 
Bij mij is het verschil wel groot, misschien ook psychologisch. 's ochtends ben ik bij het squatten al moe voor ik aan m'n werksets begin. Begin v.d. avond is voor mij optimaal.

Ik dacht ook dat o.a. cortisolwaarden/ bloeddruk/ lichaamstemperatuur invloed hebben op kracht, en deze variëren over de dag. Iemand hier die daar met over weet?
 
Als ik voor m'n werk train weet ik nooit zo goed wat ik met mijn leven moet in de avond. ???
Uiteraard geen kinderen en vriendin op dit moment, anders zou de situatie misschien anders zijn.
Voordeel van de vroege ochtend vind ik dat je de groepjes middelbare scholieren vermijdt.
 
Bij mij is het verschil wel groot, misschien ook psychologisch. 's ochtends ben ik bij het squatten al moe voor ik aan m'n werksets begin. Begin v.d. avond is voor mij optimaal.

Ik dacht ook dat o.a. cortisolwaarden/ bloeddruk/ lichaamstemperatuur invloed hebben op kracht, en deze variëren over de dag. Iemand hier die daar met over weet?

Lees je in over het circadiaans ritme, dat heeft veel invloed op wat je piekmomenten zijn op een dag voor bepaalde activiteiten. Uiteraard verschilt dat ook een beetje per persoon.
 
Back
Naar boven