XXL Nutrition

Trainen krachtuithouding & vecht/verdediging combinatie

Bezoekers in dit topic

VikingJ

Cool Novice
Lid geworden
22 okt 2017
Berichten
140
Waardering
43
Lengte
1m73
Massa
60kg
Vetpercentage
12%
Goede middag,

Ik vroeg me het volgende af, ik ben aan het plannen voor 2018, wat goede vooruitzichten bied.
En ik wil gaan trainen thuis, ik ga een powercage aanschaffen a.s. zondag.
en dit wil ik in combinatie doen met 1 dag kickboksen en 1 dag mma, dit is de aanbieding van deze betaalbare sportschool.

Ik weet dat rust belangrijk is dus ben daarom opzoek naar meningen en ideeen. [lifestyle changes]

Ik heb 6/7 jaar aan fitness gedaan, ben 2 jaar behandeld met medicijnen, 107 kg gaan wegen en ben nu bijna op mijn oude gewicht. [voeding en training] om precies te zijn ben ik 27 kilo afgevallen in een half jaar tijd.
Mijn doel is vet verbranden, en gewoon op de goede manier bezig zijn.
Ik wil kracht uithoudingsvermogen trainen, meerdere herhalingen.

Ik zat zelf te denken aan het volgende.
--------------------------------------------------------
Ma ochtend. ik heb een soort van home gym die nu even ergens opgeslagen is. Bijvoorbeeld rug biceps
Di. late avond, Kickboksen
Wo. Rust
Do. ochtend Borst schouders triceps
Vrij. avond Mma
Weekend zaterdag of zondag benen en balans/kettlebell/buikspieren. / rust dag.
----------------------------------------------------------

___________________________

Qua belasting en volgorde zou ik graag weten of het verstandig is. Oefeningen heb ik ook wel een idee van maar wil eerst weten wat voor reacties ik hier op krijg.

Ik train nu nog in de sportschool 3/4 x en ik mountain bike of doe cardio.
In de sportschool vinden ze dat ik mijn training niet moet veranderen maar voor mijn gevoel moet dat wel
[nu doe ik borst triceps, schouders benen. rug biceps, Cardio en HIIT / buik of boksen] net hoe het uitkomt en het heeft wel resultaat gebracht maar ik ben gewoon benieuwd.
 
Vet verbranden doe je in de keuken!

Je gaat dus 3x krachttraining doen per week. Dat kan prima bij 2 vechtsport.
 
Ja ik ben zeker met voeding bezig. Het gaat mij er meer om de rust uren tussen de trainingen en het afwisselen van de spiergroep. Maar ik wil trainen op meerdere spiergroep en tegelijkertijd.

Ik moet zeggen ik heb een mountainbike MTB en een hond dus ik beweeg zoveel mogelijk. Ik heb ook een lijst met oefeningen die wil ik vanmiddag plaatsen.

Morgen ga ik een power cage met Multibench halen ik heb gewichten en kettlebells. www.powercage.nl

Ik ben sinds vandaag met fitatu app bezig. 40% koolhydraten max
40% eiwitten
10 tot 20 % vetten. Noten advocado vis kokosolie.

Vandaag zit ik op 1.5 1.6 eiwitten per kg lichaamsgewicht

Ik ben al veel vet en gewicht kwijt. En buikomvang. Heb het geluk dat ik 3 4 jaar terug al actief bezig was en dat ik niet op 0 begin.
 
Ik dacht aan de oefeningen KT:

Maandag
borst
DB Press incline
DB press met een draai (voor lower chest) weet de naam zo niet
Landmine/t-bar press
schouders
Standing military press
kettlebell of dumbell cleans
lateral raise
triceps
French bench press
Overhead triceps (hammer curl)
Dips
--------------------------------------
Woensdag
Rug
Deadlift
Shruggs
DB of barbel rows
T-bar rows
Biceps
eenentwintige met hammer curl
eenentwintige met biceps curl.
----------------------------------------
Zaterdag of zondag Benen/balans
Goblet of Dumbell squat
(back) squat)
Lunges
Sumo squat landmine

Kettlebell swing (one arm & two arm)
Thruster
Turkish get up

Cardio/buik [Afhankelijk van tijd wil ik dit ook 3 x per week]

Buik oefeningen:
Russian twist op de grond. med ball
Hanging Leg raise, med ball
Landmine twist (Hip/abs)
Weighted crunch decline.

--------------------------------------------

Deze oefeningen wil ik doen, in het begin vooral met veel herhalingen
 
ik zou ook gewoon een schema voor power rack kunnen gebruiken,
Maar bijvoorbeeld triceps pulldown kan ik niet doen thuis en pull ups alleen met stiek.

ik heb een beetje wat oefeningen gepakt na het materiaal wat ik terbeschikking heb

Training At Home: Power Rack Workout Program
 
Ik vind het schema uit je link een stuk beter dan wat je in de post daarboven hebt opgesomd.
 
Ik zou 2-3xFB of een ub/lb split doen. En gewoon simpel houden 4-5 oef per dag waarvan 1-2 zwaar is genoeg.
Lijkt me dat je zo fris mogelijk in je boks-mma training wilt zijn. Trainen op uithouding is imo verspilling van trainingstijd als je niet wilt pieken naar een wedstrijd.
Daarnaast ga je er ook nog eens onnodig stijf van zijn als je het goed doet wat imo niet wenselijk is bij je boks-mma training.

Als je al over meer/voldoende kracht bezit dan je ooit gaat nodig hebben in het gevecht/ring. Kan je van je krachttraining halve conditioning sessies maken waarbij je dan 'krachtuithouding' gaat trainen.
Zoiezo gaat krachtuithouding grotendeels voortkomen uit hoe goed je totale conditie is. En het aerobe systeem gaat hier een grote rol spelen. Dus het lijkt mij beter dit eerst zeer goed te ontwikkelen aangezien dit het langste duurt en daarnaast zware krachttraining te doen. anaerobe training kan later nog toegevoegd worden.
 
Oké duidelijk
 
En upper / lower body voor 2 dagen en 1 dag kettlebell training. De meeste schema's zijn voor 3 a 4 dagen. En een schema persoonlijk laten maken? Ik ben vooruit gegaan maar soms zie je door de bomen het bos niet meer. Als je teveel in theorie duikt. De huidige sport school vind dat alles goed gaat maar ik zou graag meer kennis op doen.
 
Je zit echt niet perse aan 3 of 4 dagen vast. Je kan bij wijze van spreken ook een UB/LB schema doen en de ene week UB-LB-UB en de week erna UB-LB-UB en zo afwisselen. Er zijn ook mensen die een 3 daagse split doen maar dan verdeeld over 4-5 dagen per week zodat je in 1,5 week alle spiergroepen 2 keer pakt. Je kan in principe met elk schema gewoon doortellen. Je kan ook een combinatie UB-LB-Push-Pull doen en dan gewoon in de weken doortellen/

Je moet het niet te ingewikkeld maken allemaal. Kies een schema en start ermee en kijk wat het doet.
 
Oke. Mee eens. Ik kom van ver dus mij hoor je verder niet echt klagen.
 
Back
Naar boven