MuscleMeat

Trainen met Bob

Bezoekers in dit topic

bobby37

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 nov 2021
Berichten
409
Waardering
971
Lengte
1m78
Massa
82kg
Vetpercentage
15%
Hierbij mijn 1e trainingslog.
Doel is nu nog even bulken tot +/- 90kg en dan eind februari/ begin maart gaan beginnen met een cut zodat ik hopelijk een goeie sixpack heb deze zomer.

Ik train met een phul schema. Vandaag upper-power:

Bp: 110 kg 4-4-3-3
Incl. Db. Press: 38 kg 8-8-7-6
BOR: 70 kg 7-7-7-7
Lat pulldown: 75kg 10-8-7-7
Overh. Press: 55 kg 10-7-5
Bic. Curl bb: 30 kg -10, 40 kg- 8
Skullcrusher: 35 kg 10-10
Shrugs bb: 70 kg 12-12-12
 
1.78 en 90kg? Lijkt me wat veel? Succes iniedergeval
 
Bedankt! Valt wel mee toch? 1.78 min 1 meter is 78 kilo 'normaal' gewicht. En daar dan ff ruim 10 kilo overheen bulken :)
Zat vandaag ff bij ak zijn bulk te kijken, die is ook 1.80 en 96 kilo, dus voor mijn gevoel is het niet zo bijzonder.
 
  • Like
Waarderingen: ak
Bedankt! Valt wel mee toch? 1.78 min 1 meter is 78 kilo 'normaal' gewicht. En daar dan ff ruim 10 kilo overheen bulken :)
Zat vandaag ff bij ak zijn bulk te kijken, die is ook 1.80 en 96 kilo, dus voor mijn gevoel is het niet zo bijzonder.
Post eens een foto van je fysiek?
 
 
Vandaag lowerbody:

Squat: 140kg 4x5
Deadlift: 130kg 3x5
Leg press: 160kg 4x12
Lying leg curl: 40kg 2x10, 1x9
Standing calf raise: 80kg 3x8

'Edit, inmiddels gevonden. Train je natty? / altijd natty geweest?
Ja, altijd natty. Denk als ik nu begin 20 was en vrijgezel, dat ik wel aan de test zou gaan. Als het dan gevolgen zou hebben voor m'n gezondheid was ik de enige die er last van had. Maar nu, met een vrouw en 2 kids, begin ik er maar niet meer aan.
En ik lees hier vaak dat je eerst maar een paar jaar goed moet trainen en eten, dus laat ik sowieso daar maar eerst mee beginnen :)
 
Bedankt! Valt wel mee toch? 1.78 min 1 meter is 78 kilo 'normaal' gewicht. En daar dan ff ruim 10 kilo overheen bulken :)
Zat vandaag ff bij ak zijn bulk te kijken, die is ook 1.80 en 96 kilo, dus voor mijn gevoel is het niet zo bijzonder.
Heb een behoorlijke transparante log waar ik wekelijks (donderdag) de week resultaten aangeef + fotos ontspannen voor/zij en achterkant om een eerlijk beeld te creeeren voor iedereen die daar interesse in heeft.

Let er wel op ik train al wat jaartjes en dan bulk je elk jaar een paar kg extra, omdat je “als het goed is” jaarlijks wat spiermassa wilt overhouden. Weet het niet zeker of ik die foto van paar jaar geleden bulk op 95kg vs nu 95kg bulk erin hebt vermeld, maar de weegschaal gaf beide gevallen 95kg aan
, maar het aanzicht was compleet anders.

Zou als richtlijn stoppen met bulken indien je bovenste abs langzaam niet meer zichtbaar zijn. Bij welk gewicht dit zal zijn is moeilijk vooraf te zeggen uiteraard, maar bulk je met een te hoog vet% dan maak je minder test aan waardoor je minder spiermassa aanmaakt, kort samengevat.
 
Overigens gear heeft een slecht imago, maar je ontkomt er niet aan als je paar jaar serieus traint en het spelletje snapt omtrent trainen/voeding/ rust etc dat je het keer probeert, niets mis mee.

Tegenwoordig heb je de keus om echt “goed” te kuren dmv bloedwaarde test vooraf te doen om je basiswaardes te weten en tijdens je kuur bepaalde data te tracken, bloeddruk hartslag glucose etc en bepaalde dingen te vermijden alcohol/drugs etc.

Kuurtje 250/500test pw voor een x aantal weken zal niemand kwaad doen indien je goed lichamelijk voorbereid bent, probleem is vaak dat mensen beginnen met A en uit eindelijk een cocktail maken qua gear wat totaal nergens op slaat met alle gezondheidklachten die dit met zich mee kan brengen.
 
Hierbij mijn 1e trainingslog.
Doel is nu nog even bulken tot +/- 90kg en dan eind februari/ begin maart gaan beginnen met een cut zodat ik hopelijk een goeie sixpack heb deze zomer.

Ik train met een phul schema. Vandaag upper-power:

Bp: 110 kg 4-4-3-3
Incl. Db. Press: 38 kg 8-8-7-6
BOR: 70 kg 7-7-7-7
Lat pulldown: 75kg 10-8-7-7
Overh. Press: 55 kg 10-7-5
Bic. Curl bb: 30 kg -10, 40 kg- 8
Skullcrusher: 35 kg 10-10
Shrugs bb: 70 kg 12-12-12
Ik wens je heel veel succes en ga niet te hard in de bulk (cutten is vermoeind :) )
90kg wegen met een sixpack is nu wel gewoon onhaalbaar tenzij je ultieme genetica hebt. En vrij groot bent. (of gear gebruikt). Ik woog het laatst 78kg met 6% vet. En dan zie je er al geweldig uit.
 
Thanks! De bovenste blokjes zijn nog net een beetje zichtbaar, dus ik kan nog een paar weekjes door. Ik zal volgende week ff foto posten dan kunnen jullie het wat beter beoordelen.

Moet wel zeggen dat bulken wel echt 10x leuker is dan cutten. Elke week pr's breken, nooit honger :)
 
  • Like
Waarderingen: ak
Zet hem op, ik ga je volgen. Beetje zelfde situatie qua leeftijd kids en kantoorbaan
 
Thanks! De bovenste blokjes zijn nog net een beetje zichtbaar, dus ik kan nog een paar weekjes door. Ik zal volgende week ff foto posten dan kunnen jullie het wat beter beoordelen.

Moet wel zeggen dat bulken wel echt 10x leuker is dan cutten. Elke week pr's breken, nooit honger :)
Veranderd wel als je kcal zo hoog zijn je heel de dag moet vreten en schijten en jezelf een vet varken voelen aangezien je 24/7 bloated AF bent.

Voor de rest is het wel fun ja 🌈
 
Thanks! De bovenste blokjes zijn nog net een beetje zichtbaar, dus ik kan nog een paar weekjes door. Ik zal volgende week ff foto posten dan kunnen jullie het wat beter beoordelen.

Moet wel zeggen dat bulken wel echt 10x leuker is dan cutten. Elke week pr's breken, nooit honger :)
Hahha, dan kan je nog af en toe goed zwaar bier heffen en friet steken. 'af en toe dan'
 
Gisteren rustdag, Vandaag weer upper.

Incl bp: 80kg 10-10-9-8
Fly db: 30kg 8-10-8
Seated row: 79kg 3x8
Bor db: 30kg 9-9-8
Laterale raise: 16kg 3x10
Bic curl db: 16kg 2x 10
Tric ext: 45kg 2x12

Foto van na de training. Misschien kunnen jullie zo beter inschatten of ik nog een paar weken door kan bulken. Heb zelf het idee van wel.
20220127_090402.jpg


Hahha, dan kan je nog af en toe goed zwaar bier heffen en friet steken. 'af en toe dan'

Jazekers, morgen ff met wat vrienden vieren dat de kroegen weer open zijn. Wel maar tot 22.00 uur, maar toch. Reden genoeg voor wat speciaalbiertjes :)
 
Vandaag lower gedaan, nu weekend vieren.

Front squat: 94kg, 4x10
Bb lunge: 64kg, 12-11-11
Leg ext: 85kg 3x12
Seated leg curl: 70kg 3x15
Seated calf raise: 55kg 3x15
Stand. Calf raise: 85kg 3x8
 
Nieuwe week, nieuwe ronde!
Vandaag met een maat getraind, was ook wel eens leuk voor de afwisseling. Upperbody:

Bp: 110kg 4-4-4-3
Incl. Dp press: 38kg 8-8
weet niet wat hier gebeurde maar kreeg het niet meer de lucht in. Maar verder gegaan met 28kg 8-8
Bor: 74kg 4x10
Lat pull down: 75kg 3x10
Ohp: 55kg 10-7-5
Bb Bic curl: 40kg 2x6
Skullcrusher: 35kg 2x10
Shrugs: 70kg 3x12

Verder is gewicht afgelopen week van 86,3 naar 86,6 gegaan gemiddeld. En het vrijdagavond speciaalbier wegtikken gaat vast helpen om het gewicht deze week ook omhoog te krijgen 😜
Zag de schaal zondag in iedergeval alweer over de 87 gaan.
 
Vandaag lower

Nieuwe pr's op squad en dl!!
Squad: 150kg 4x5 - had niet verwacht dat het zo goed zo gaan, volgende week 160kg proberen.
Dl: 140kg 3-3-2
Leg press: 170kg 4x12
Lying leg curl: 40kg 3x10
St. Calf raise: 85kg 3x8

Begon 13 weken geleden met een bp van 3x100kg, squad van 3x100kg en dl van 5x90kg.
Denk dat door al het trainen voor de marathon m'n benen flink achterliepen. Wel fijn om te zien dat het nu langzaam qua gewicht wat meer in balans komt
 
Back
Naar boven