MuscleMeat

trainen met een beperking (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

little jo

Novice
Lid geworden
17 aug 2011
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
112kg
hallo allemaal.

ik mag weer trainen gelukkig maar door mijn beperking zit ik gedeeltelijk in een rolstoel en kan ik me benen helemaal niet trainen en me buik en rug mogen wel getraind worden als daarbij me benen maar niet worden belast.
gelukkig dat de rest wel gewoon mag en kan.
nu ben ik aan het rond kijken en kan maar niet een voorbeeld vinden van een schema wat voor mij geschikt is.
mijn vraag zou iemand me hier mee kunnen helpen.

ik train thuis met losse dumbbells en wil dit nu 2 tot 3 maal per week doen.
het doel is dat ik meer kracht krijg en wat groter word.
ik hoop dat er iemand is die me een beetje opweg kan helpen zodat ik weer zoals voorheen lekker kan trainen waardoor ik me weer helemaal fit ga voellen.

alvast bedankt voor de moeite.

groet johan.
 
Als ik vragen mag, waarom zit je gedeeltelijk in een rolstoel?
Bedoel... lijkt me dat wanneer je bv een hernia hebt, het een totaal ander verhaal is dan een gebroken been.
 
Is het mogelijk om naar een sportschool te gaan?
Op mijn sportschool traint ook iemand die in een rolstoel zit, die gebruikt een heel scala aan apparaten.
Ik neem aan dat als je een goede sportschool vind waar je uitleg + een schema krijgt dat je dan sneller weer fit word dan thuis met alleen dumbbells trainen
 
Als ik vragen mag, waarom zit je gedeeltelijk in een rolstoel?
Bedoel... lijkt me dat wanneer je bv een hernia hebt, het een totaal ander verhaal is dan een gebroken been.

natuurlijk mag je dat vragen das geen probleem hoor.
ik zit gedeeltelijk in een rolstoel vanwegen posttraumatische dystrofie of ook wel crps genoemd en heb daardoor ook een conversiestoornis gekregen.

---------- Post toegevoegd Thu 18 Aug 2011 om 09:48 ----------

Is het mogelijk om naar een sportschool te gaan?
Op mijn sportschool traint ook iemand die in een rolstoel zit, die gebruikt een heel scala aan apparaten.
Ik neem aan dat als je een goede sportschool vind waar je uitleg + een schema krijgt dat je dan sneller weer fit word dan thuis met alleen dumbbells trainen
helaas kan ik nu nog niet naar een sportschool maar dit zal ik in de toekomst zeker weer gaan doen.

---------- Post toegevoegd Thu 18 Aug 2011 om 09:50 ----------

Wow, deze man motiveert mij -door dit filmpje- veel meer dan een doorsnee BB.. :eek:
das echt wel een hele goede motivatie dat filmpje ja thx
 
kan ik het beste armen schouders borst en als het gaat rug en buik in 1 keer doen of is het beter om dit te verdelen over 2 x omdat ik nu 2x per week ga trainen.
normaal verdeel je het als ik het zo bekijk maar ik kan dus geen benen doen en buik en rug ook niet altijd.
 
kan best, kijk maar naar Killy, 1ste klas randdebiel en hij kan toch trainen. Ik denk zelfs dat hij korting krijgt om hem van straat te houden.

Maar even serieus, ik denk dat het met jouw aandoening zelfs aangeraden wordt, spreek er eens met een physio over.
 
Laatst bewerkt:
Nick Scott is al geplaatst geloof ik.

Hier zijn site:
http://www.nickfitness.com/home

Hele aardige man. Heb een tijdje met hem staan praten op de FIBO. Heel inspirerend.
 
kan best, kijk maar naar Killy, 1ste klas randdebiel en hij kan toch trainen. Ik denk zelfs dat hij korting krijgt om hem van straat te houden.

Maar even serieus, ik denk dat het met jouw aandoening zelfs aangeraden wordt, spreek er eens met een physio over.
heb het er al met de fysio over gehad alleen heeft deze helaas niet echt ervaring met het trainen zoals dat in de sportschool gaat met schema`s.
hij is het er ook zeker mee eens zolang ik me benen maar niet doe en en me rug en buik heel licht als het gaat.
vandaar de vraag ook of er iemand kan helpen met een goed schema.

---------- Post toegevoegd Tue 30 Aug 2011 om 16:10 ----------

Nick Scott is al geplaatst geloof ik.

Hier zijn site:
http://www.nickfitness.com/home

Hele aardige man. Heb een tijdje met hem staan praten op de FIBO. Heel inspirerend.
ja heb het filmpje en de site van Nick Scott al gezien ja en zeker weten heel erg inspirerend.

---------- Post toegevoegd Tue 30 Aug 2011 om 16:11 ----------

hey allemaal leuk dat jullie zo reageren op mijn bericht op het forum.
doet me goed dat er ok mensen met me mee willen denken.
 
Je kan met alleen dumbbells zo veel niet doen.
Als je een iets uitgebreider scala hebt zou je in jouw geval schouders, armen en rug vrij makkelijk kunnen trainen.
Schouders : shoulder press, millitary press, (side) raises.
Rug : diverse row oefeningen.
Armen : behoeft geen uitleg neem ik aan :p.

Ik weet niet of het mogelijk is om uit je rolstoel te komen en op een bankje te gaan liggen.
In dat geval kan je ook (incline of flat) benchpress doen.
Dan heb je eigenlijk al je spieren wel te pakken op onder rug en benen na.
 
Als je weer de mogelijkheid hebt om naar de sportschool te gaan, ga dan eens met een fysio/chiro/manueel en een instructeur een rondje maken in de sportschool. Er zijn genoeg mogelijkheden, tis echter altijd even improviseren.

Iig veel respect dat je bezig wilt zijn, je komt er wel.
 
Ja kerel, respect en heel veel succes!
 
Ben het niet eens met de mening dat er met dumbbells niets (of niet zoveel) gedaan kan worden...

Borst, rug en schouders kunnen zeer prima getraind worden met die dingen! Je wilt little jo toch geen latpully laten doen, wel?

@ little jo: er zijn heel veel oefeningen te doen met dumbbells. Kijk es op joeptjoep voor voorbeeldfilmpjes en/of google eens op "dumbbell exercises".

Respect hoor!
 
Als je weer de mogelijkheid hebt om naar de sportschool te gaan, ga dan eens met een fysio/chiro/manueel en een instructeur een rondje maken in de sportschool. Er zijn genoeg mogelijkheden, tis echter altijd even improviseren.

Iig veel respect dat je bezig wilt zijn, je komt er wel.

Ik zal ook zeker als ik weer kan naar de sportschool gaan dat was altijd erg fijn en daar kijk ik ook echt weer naar uit om heen te gaan en lekker bezig te zijn.
Tot die tijd is het thuis bezig zijn wat ik ook wel weer heel erg lekker vind en ik veel plezier in heb.

---------- Post toegevoegd Thu 8 Sep 2011 om 12:33 ----------

Ben het niet eens met de mening dat er met dumbbells niets (of niet zoveel) gedaan kan worden...

Borst, rug en schouders kunnen zeer prima getraind worden met die dingen! Je wilt little jo toch geen latpully laten doen, wel?

@ little jo: er zijn heel veel oefeningen te doen met dumbbells. Kijk es op joeptjoep voor voorbeeldfilmpjes en/of google eens op "dumbbell exercises".

Respect hoor!
Ja er zijn inderdaad veel oefenningen te doen ja.
Nu vraag ik me af wat ik beter kan doen.
Armen schouders en borst in 1 keer en dat 2 of 3 maal per week of 3 dagen wat anders dus 1 dag armen 1 dag schouders en 1 dag borst.
Dan zou ik maandag woensdag en vrijdag aanhouden.
 
Ik zou professionele begeleiding aanraden van een of ander sportdokter . Niet zomaar een fitnessinstructeur.
 
Little jo,

Ik weet niet of je het al een keer tegen bent gekomen.. Vast wel!

Het volgende stukje gaat over datgene wat je beschrijft te hebben;

Patiënten met voortdurende pijnklachten en hevige angst voor die pijn zijn goed te behandelen door ze herhaaldelijk bloot te stellen aan 'enge' situaties. Dat stelt NWO-onderzoeker Jeroen de Jong. Ondermeer patiënten met posttraumatische dystrofie, een aandoening waarbij alle weefsels en functies van ledematen kunnen worden aangetast, zijn gebaat bij zo'n zogeheten 'exposure in vivo'-behandeling. De Jong promoveert op 25 november aan de Universiteit Maastricht.

Wellicht is het iets?

@http://www.nwo.nl/nwohome.nsf/pages/NWOP_8BKDFC
@http://nl.wikipedia.org/wiki/Posttraumatische_dystrofie
 
Back
Naar boven