AndroidHealthClinic

trainen met spierpijn? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Richard19

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 aug 2008
Berichten
146
Waardering
0
Beste BB'ers

Ik heb afgelopen woensdag mijn benen zwaar aangepakt, had in de gym eerst opgewarmd met 20 min. cardio, vervolgens leg press 3x failure en op laatst nog pr 180 kilo 6x, dus eigelijk zou ik zwaarder kunnen als ik niet tot failure had gedaan ervoor. Had veel energie van de creatine, visolie tablet, vitamine c, en banaan voor de training.

Maar ik heb nu al 2 dagen zon erge spierpijn dat ik het gewoon de hele tijd voel. Kan ik nu beter dit weekend rust nemen, of is trainen met spierpijn niet echt erg zolang je maar 2 rustdagen er tussen laat?

gr.
 
Beste BB'ers

Ik heb afgelopen woensdag mijn benen zwaar aangepakt, had in de gym eerst opgewarmd met 20 min. cardio, vervolgens leg press 3x failure en op laatst nog pr 180 kilo 6x, dus eigelijk zou ik zwaarder kunnen als ik niet tot failure had gedaan ervoor. Had veel energie van de creatine, visolie tablet, vitamine c, en banaan voor de training.

Maar ik heb nu al 2 dagen zon erge spierpijn dat ik het gewoon de hele tijd voel. Kan ik nu beter dit weekend rust nemen, of is trainen met spierpijn niet echt erg zolang je maar 2 rustdagen er tussen laat?

gr.
Hoi Richard,
Ik zal rust houden, ik ben niet zo voorstander van zo lang cardio voor de been training.
Neem aan dat je niet alleen deze oefening hebt voor de benen.
Beter beginnen met squats, en daarna legg press enz.Ik ga nooit meteen tot failure,
bij elke oefening zo,n 2 sets opwarmen is mijn mening, suc 6
 
Hey dennis

heb net besloten dat dit weekend geen training plaatsvind, lekker rusten en aanvetten:p
Tuurlijk heb ik meer oefeningen voor de benen maar na 20 min. op de loopband en de zeer intensieve legpressessie waren mijn benen gewoon dood. Volgende keer ga ik geen setjes tot failure meer doen met de benen, want deze spierpijn is niet normaal.

Trainingsduur was maar 30 min.
 
Hey dennis

heb net besloten dat dit weekend geen training plaatsvind, lekker rusten en aanvetten:p
Tuurlijk heb ik meer oefeningen voor de benen maar na 20 min. op de loopband en de zeer intensieve legpressessie waren mijn benen gewoon dood. Volgende keer ga ik geen setjes tot failure meer doen met de benen, want deze spierpijn is niet normaal.

Trainingsduur was maar 30 min.
Pijn is fijn, maar niet op trainingsdagen, had ook een flinke been training vanmiddag, maar mijn vrouwtje kan zo goed maseren :)
 
Hey dennis, dat is wel relaxt zon vrouwtje wat je doet masseren, ik masseer mijn benen zelf, ik rek mijn beenspieren nu ook veel omdat ze door de spierpijn heel stijf aanvoelen, maar heb ergens gelezen dat rekken en strekken niet goed is BB'ers, maar dit is onzin natuurlijk, dat rekken is juist goed, right?
 
Richard,

Rekken is juist goed, dat doe ik zelf altijd tussen de 2e en 3e set werkset.
Je spieren worden dan dik en korter, en rek je ze weer lekker heel voorzichtig, en dan ga ik de 3e set tot failure.
 
Ik bedoelde eigelijk je spieren rekken in de rustdagen terwijl je spierpijn hebt?

Maar eigelijk beetje overbodige vraag van mezelf, want ben er zelf al achter dat het juist bevorderend is :D

mvg,
 
Opwarmen hoeft niet zo lang, 5 min ofzo.
Ikzelf vind spierpijn wel ok, maar idd niet als ik diezelfde groep weer ga trainen.
Bij benen is het bij mij meestal de tweede en derde dag erna het ergst.
Ik train ze 1x in de week en 6 dagen erna voelt het weer prima om te knallen!
 
Rekken is goed maar laat het best achterwege voor de training.
Erna is goed.
Zelf als ik ergens heel stijf ben train ik ook niet verder.
je haalt meer progressie met die spier die dag te laten rusten dan terug te belasten.
 
Bedankt voor de tip De Lauwste ! Rekte normaal ook altijd voor de training maar dat zal ik vanaf nu achterwegen laten.
 
Door spierpijn heen trainen heeft voordelen.

Je lichaam is niet van ****ing porselein.
 
Kerel, je moet je grenzen weten liggen.....als je rekening houd met laadfases en opwarming van de spieren komt het niet veel voor maar toch.....een overbelasting KAN ALTIJD gebeuren, Totaal onafhankelijk van wat je van sups neemt of welk juice je gebruikt.... je spieren hebben zuurstof nodig om te overleven..... dat komt in bloed........ bloedCirculatie Is zeer belangrijk voor het optimaal benutten van elke spiercel.... tijdens het pushen span je je spieren op, waardoor je eigenlek je aders vernauwt en het bloeddebiet in je spieren daalt..... hoe langer je pompt hoe langer het daalt..... tot een deel van de spier dat nog wel genoeg zuurstof krijgt meer moet leveren dan dat die aankan, en dan zegt ie knak.......

ruste en recuperatieSups nemen..... anders komt het terug, en eens wat ouder...... blijft het.....
 
Hey emile v, zou je kunnen uitleggen waarom door spierpijn heen trainen goed voor je is?
 
minder rustpauzes.... = meer traine = groter capacitief vermogen..... de term goed word hier eigenlek verkeerd benut :d . het is wel zo, dat als je doortraint... je capacitief vermogen stijgt en dus je spier sneller laat groeien ( indien je natuurlek sups bijslikt of juiced) anders is nog een wachttijd van ongeveer 72 uur nodig voor volledig herstel...... maar de hechting van je spier en vooral zijn basishechting moet in orde blijven... indien beschadigd en niet volledig gerecupereerd kan dit je vitaliteit kosten op latere leeftijd... wanneer het recuperatief vermogen van het lichaam niet meer is wat het was en je bloed vol zit met LDL... waardoor je natuurlek beperkt bent in slikken .....
 
Back
Naar boven