MuscleMeat

trainen met spierpijn??

Pascal

Ripped Bodybuilder
Waardering
1
Is het erg om te gaan trainen als je al spierpijn hebt?? Want ik heb wel us zoiets gehoord dat je spieren dan nog niet hersteld zijn en dat je dan niet moet gaan trainen ofzoiets...

use the search :(

maargoed, licht trainen (met hele lichte gewichten en meer herhalingen) zorgen voor een betere doorbloeding, wat je herstel bevorderd.

Zwaar trainen met spierpijn, niet doen.

of gewoon conditietraining doen, heel gezond!

De methode, die ik nu volg, adviseert gewoon wel te trainen. Daar train je echter niet tot falen.
Wanneer je tot falen traint, is het niet direct verstandig weer te trainen met spierpijn, naar men zegt.
Met mijn huidige methode moet je voor optimale spiergroei 48 u later weer opnieuw dezelfde spier trainen.
Zo doen powerlifters het ook.

Een andere trainingsmethode die ik een tijd lang heb gedaan, was het uitsluitend trainen van rug-borst-benen. Dan alterneerde ik licht-middel-zwaar.
Zwaar was 5 sets met 5 reps (benen: leg press), middel 3 sets van 8 reps (squat, middel omdat ik hier niet tot de max kon gaan) en licht 3x15 reps (leg extension/leg curl). Bij de laatste oefening was het de bedoeling een goede doorbloeding te bereiken, niet om 'diep' te gaan.
Trainde ma-wo-vr, net zoals nu...

Espi

ik doe altijd 4 dagen tussen de verschillende spiergroepen, ik train nog niet zo lang dus dan is de spierpij erger. Word wel steeds minder trouwens. Als de spierpijn niet weg is ben je nog net goed hersteld dus overtrain je je zelf als je dan traind.

Ik pak iedere spiergroep 1x in de week, de spierpijn is dan verdwenen.

ma : borst / triceps
wo : Schouders / kuiten
do : Rug / Biceps
za : Benen / Buik

Terug
Naar boven