AndroidHealthClinic

Trainen met tattoo (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Morello90

Novice
Lid geworden
5 apr 2013
Berichten
26
Waardering
3
Lengte
1m80
Massa
80kg
Hi all! Ik heb een vraag aan mensen met tattoo’s of eventueel artiesten die op dit forum zitten.

Ik heb vorige week zaterdag een tattoo laten zetten op mijn borst. Herstelt goed, komen nog wat velletjes af maar heb (nog) geen korsten.

Nu ben ik benieuwd of ik na een week weer mag fitnessen? Ik zweet best veel tijdens het trainen en er komt natuurlijk wat rek op de huid. Artiest zei in ieder geval niet te snel sporten, maar dat is nogal vaag. Zn shop is dit weekend gesloten en wil morgen graag weer aan de bak.

Ben benieuwd naar jullie input!
 
Sommigen hier trainen al gelijk na het zetten maar ik heb altijd een week of 2 gewacht om het te laten genezen.
 
Gewoon nu beginnen met benen trainen en daarna weer gewoon je schema aanhouden. Ik wacht meestal 1 a 2 dagen voordat ik train waar getatoeëerd is. Geen problemen mee gehad.
 
Gewoon nu beginnen met benen trainen en daarna weer gewoon je schema aanhouden. Ik wacht meestal 1 a 2 dagen voordat ik train waar getatoeëerd is. Geen problemen mee gehad.

Dan zou ik morgen weer gewoon upper kunnen trainen, ben ik 8 dagen verder :-)
 
Sommigen hier trainen al gelijk na het zetten maar ik heb altijd een week of 2 gewacht om het te laten genezen.
Ik meestal ook 1 of 2 weken. Het zit er je hele leven, zonde om te verneuken voor 1 training. Op je borst is ook wat vaag. Je hele borst vol of een klein plaatje. Ik zag een gast die net een arm sleeve had laten zetten in de gym en bij pullups door het stretchen van de huid ging het overal open en bloeden. Dan ben je dus fout bezig. Ik voelde zelf al als stretch te irritant is dat ik het nog ff laat. En je kan best lower body trainen of ook nog wel rows bijvoorbeeld. Gewoon even die borst ontzien.
 
Ik meestal ook 1 of 2 weken. Het zit er je hele leven, zonde om te verneuken voor 1 training. Op je borst is ook wat vaag. Je hele borst vol of een klein plaatje. Ik zag een gast die net een arm sleeve had laten zetten in de gym en bij pullups door het stretchen van de huid ging het overal open en bloeden. Dan ben je dus fout bezig. Ik voelde zelf al als stretch te irritant is dat ik het nog ff laat. En je kan best lower body trainen of ook nog wel rows bijvoorbeeld. Gewoon even die borst ontzien.

Redelijk formaat, zie foto. Denk dat ik maandag dan begin en borst inderdaad niet meepak. Na 2 weken ga jij wel weer gewoon voluit trainen?

7E34E642-4A9B-4AAE-B2D6-E2AF673F0185.jpeg
 
Yup. Maar verder gewoon een kwestie van gevoel. Mijn zij gaf bij lat pulldown bijvoorbeeld in de stretch een naar gevoel toen het nog teveel een schaafwond was, dus heb ik iets langer vermeden. Huid op de been stretched minder en ben ik na een week alweer gaan legpressen. Als het nog rot voelt doe je bijvoorbeeld lekker een keer floorpresses, stretch je net de borst niet omdat je ROM kleiner is.
 
Ik mocht de dag erna alweer trainen van hem maar heb voor de zekerheid een dag gewacht en gestart met benen. Had nergens last van gelukkig. Vage omschrijving van je artiest ja, volgende keer even doorvragen
 
Hier ook meteen na het zetten gewoon gaan trainen wel goed insmeren met iets vettigs. Dat zweten en daarna weer opdrogen maakt je huid ook droog n stroef.
 
Bij mij zeiden ze altijd de spiergroep in kwestie één week niet te trainen. Maar cardio of andere dingen spiergroepen kunnen dus wel.
 
Ik wacht meestal een dag of 2/3 afhankelijk van de plek. Toen ik m’n handen vol had gezet ging t simpelweg echt niet, waren helemaal dik en opgezwollen.

Bovenarm op de biceps heb ik ook een paar dagen gewacht, was helemaal beurs.

Gewoon zorgen dat je voor je tattoosessie genoeg getraind hebt.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven