XXL Nutrition

trainen met weinig gewicht

Bezoekers in dit topic

Probeer ergens een setje dumbbells te kopen of een lange halter.
Bij Perry kun je geloof ik 2x 15kg handhalters kopen(schijven goed om op te bouwen)
Lange halters zijn overal te vinden.
Hiermee kun je je bovernlichaam beter trainen.
Bicep curls, dumbbell press, dumbbell rows, kickbacks, shooulder press, enz...
Je kan er veel meer mee uit voeren voor je bovenlichaam en als je al je spiergroepen pakt krijg je meestal ook wel wat meer zichbare massa.
Zorg voor een goed trainingschematje en gezonde voeding waarbij je genoeg van alles behalve verzadigde vetten binnekrijgt.

en natuurlijk LANGZAAM OPBOUWEN, NIET GELIJK MAXIMAAL TRAINEN,
 
oja en als je niet weet wat voor oefeningen het zijn zoek je maar op google afbeeldingen ;) ze zijn goed uit te voeren, ook voor beginners.
Succes!
 
45 kg, redelijk gespierT, 3 broodjes.

kom maar terug wanneer je je deftig hebt ingelezen voordat je geavanceerde raad komt vragen.
 
hoezo? vragen of meer eten beter zou zijn is toch niet vragen om geavanceerde raad???
Ik ben heel blij met de tips die ik hier heb gekregen. Ik ga proberen iets meer te eten en vooral gezond, want ik heb gelezen dat je met 45 kilo niet erg verder komt. Bedankt allemaal
 
Als je niet vraagt om geavanceerde raad, kan je toch zelf ook wel bedenken dat 3 broodjes voor een jochie van 14 in de groei niet genoeg is?
 
ja, eigenlijk had ik dat zelf ook al door, maar ik wil gewoon zekerheid. ik zie hier ook veel over vetpercentage enz. dat iedereen dat laag wil houden. Ik wil het gewoon iets beter aanpakken dan dat ik op mijn 12de deed. daarom vraag ik om een advies. Ik denk eigenlijk dat ik gewoon te veel verbrand met vet enz. want ik eet ongeveer 3 dagen per week chips en 1 keer per week patat en ook 2 glazen cola per dag. toch word ik niet echt zwaarder. misschien moet ik het trainen op de fietstrainer wel wat minder doen. Ik heb nooit echt heel proffesioneel getraint, maar ik wil het gewoon in een keer goed doen, daarom vraag ik raad. zowiezo wil ik wat gezonder gaan eten.
 
wil je aankomen (spieren+vet) dan moet je VRETEN VRETEN VRETEN VRETEN VRETEN. En trainen natuurlijk. Laat die hometrainer lekker zitten, en ga geen chips eten om aan te komen.
 
ja, eigenlijk had ik dat zelf ook al door, maar ik wil gewoon zekerheid. ik zie hier ook veel over vetpercentage enz. dat iedereen dat laag wil houden. Ik wil het gewoon iets beter aanpakken dan dat ik op mijn 12de deed. daarom vraag ik om een advies. Ik denk eigenlijk dat ik gewoon te veel verbrand met vet enz. want ik eet ongeveer 3 dagen per week chips en 1 keer per week patat en ook 2 glazen cola per dag. toch word ik niet echt zwaarder. misschien moet ik het trainen op de fietstrainer wel wat minder doen. Ik heb nooit echt heel proffesioneel getraint, maar ik wil het gewoon in een keer goed doen, daarom vraag ik raad. zowiezo wil ik wat gezonder gaan eten.

zo moeilijk is het niet

complexe KH: havermout, brinta, pasta of rijst
eiwitten: halfvolle melk, kip, gehakt, tonijn, zalm, kwarm
goede vetten: noten, zalm, lijnzaadolie

en genoeg groenten en fruit
 
hoi uber.

ik weet niet wat jij onder gespierd verstaat
maar ik denk met jouw lengte en gewicht, dat je gewoon erg weinig vet hebt, en dus heel droog staat waardoor je spieren heel zichtbaar zijn.
dat ziet er mischine voor jouw gespierd uit, maar als je groter wilt worden moet je echt meer eten.

rond de 180 gram eiwit, 4000kcal, 300 koolhydraten, en 40 gram vet
(zo ff uit mijn hooft gegokt)

eet 7 a 8 maaltijden op een dag. dan gaat het zeker goed komen.

als je de eetschema die je nu hebt, aanhoud, zou je net zo goed kunnen stoppen met trainen, want je lichaam heeft veelste weinig, bouwstoffen om te groeien.
je zal denk ik eerder nog spiermassa gaan afbreken.
 
zo moeilijk is het niet

complexe KH: havermout, brinta, pasta of rijst
eiwitten: halfvolle melk, kip, gehakt, tonijn, zalm, kwarm
goede vetten: noten, zalm, lijnzaadolie

en genoeg groenten en fruit

Hmm, ik eet redelijk veel pasta en rijst, ook drink ik redelijk wat melk en eet ook wel genoeg kip. alleen goede vetten zijn een probleem denk ik. Ik eet ongeveer 3 stukken fruit per dag, meestal 2 bananen en een appel. Misschien moet ik toch meer pasta en rijst gaan eten en wat meer melk en water drinken.
 
Hmm, ik eet redelijk veel pasta en rijst, ook drink ik redelijk wat melk en eet ook wel genoeg kip. alleen goede vetten zijn een probleem denk ik. Ik eet ongeveer 3 stukken fruit per dag, meestal 2 bananen en een appel. Misschien moet ik toch meer pasta en rijst gaan eten en wat meer melk en water drinken.

En in het begin zei je nog dat je 3 broodjes at op een dag (avond maaltijd niet meegerekend?) Ik snap het niet meer hoor :D
 
ja, maar ik heb meestal geen vaste volgorde met fruit enz. Melk drink ik meestal als ik dorst heb. vanaf nu eet ik 2 broodjes kaas in de morgen en 2 in de middag en natuurlijk eet ik ook gewoon in de avond;)
 
Neem jij eigenlijk wel op wat we allemaal zeggen tegen je? Beschrijf is PRECIES hoe wanneer wat waar je eet.
 
ok is goed
om 8 uur sta ik op. ik ga om ongeveer 8:10 naar beneden, daar eet ik 2 boterhammen met kaas. daarna fiets ik naar school en daar eet ik tussen 12:40-13:00 ook 2 boterhammen met kaas. als ik thuis kom drink ik een glaasje melk en eet ik een appel. dan wacht ik tot het avondeten dat ongeveer om 18:00 uur begint. na het avondeten, 18:45 neem ik wat yoghurt, melk en een banaan. Later op de avond, meestal rond 22:00 eet ik nog een keer een banaan en drink ik nog een glaasje melk. Om 23:00 ga ik slapen. meestal drink ik tussendoor water. daar heb ik geen vaste tijden voor.
 
met wie vergelijk je je dan? mn broertje is ook 14 en die weegt 67kg met 9% vet:P

maar licht beginnen: ja, enkele maanden, nee! als je oefeningen goed beheerst waarom dan licht trainen????
 
zie wel dat je genoeg oppakt hier uit de reacties maar nog steeds eet je te weinig. elke 3 uur eten..als je 5 a 6 x per dag kan halen is zat. eet wat vis of kwark bij die boterhammen want je krijgt amper eiwitten binnen enz enz.
 
ik wou net zeggen, zoveel is dat nog niet, zelf heb ik vandaag gegeten:

6:30(jah ik sta vroeg op) 3 boterhammen kaas, 2 bekers melk, 1 beker vitamine c bruistablet(heb net griep gehad), plak ontbijtkoek

10:10 sultana, mandarijn

12:05 4 boterhammen kaas/hagelslag, 500 ml ice tea

14:05 half stokbrood uit de oven met ham/kaas

16:30 2 bekers melk, plak ontbijtkoek, mandarijn

17:45 avondeten met 2 bekers water

nu: plak ontbijtkoek, karnemelk met scheutje roosvicee

ik ben net begonnen, maar denk dat ik voor een tijdje hier wel genoeg aan heb ( cker omdat ik pas net ben begonnen met voeding en eerst van bijna de helft leefde ;) )
 
Waarom zou je zoiezo op de hometrainer gaan als je massa wilt gainen? Dan verbrand je alleen maar NOG meer kalorieën. Ga eerst eens meer eten en laat cardio achterwegen.

juist.. daar ben ik het compleet mee eens!

vreten voor het leven (veel eiwitjes en eventueel koolhydraten) en pure massa blijven trainen ;) setjes van minimaal 6 tot maximaal 10 herhalingen.. Hoog beginnen, laag eindigen.. na een paar weekjes trainen volgens de piramide-sT en weer terug.. en elke keer voor het slapen gaan een lading goeie kwark naar binnen snatsen :P

wat jij nodig hebt is kilo's.. kilo's massa.. met alle respect, 45 kilo is niet erg veel..

succes! ik hoor graag hoe het verder met je gaat..
 
wil je aankomen (spieren+vet) dan moet je VRETEN VRETEN VRETEN VRETEN VRETEN. En trainen natuurlijk. Laat die hometrainer lekker zitten, en ga geen chips eten om aan te komen.

jij geeft die jongen goeie tips :) met jou kan ik praten..
 
ik doe nu setjes van 6x12 opdrukken, zal ik dat veranderen? of is dat wel goed zo??? ik heb het een tijdje gedaan en de eerste maand was het redelijk zwaar maar nu gaat het veel gemakkelijker.
 
Back
Naar boven