XXL Nutrition

Trainen met wristbands: risico op verzwakking? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chrisk

Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
19.951
Waardering
11.162
Hoi ik heb er nog nooit mee getraind maar zit er aan te denken want ik merk wel dat ik die extra stabilisatie mis en er waarschijnlijk aanzienlijk meer door zou kunnen pressen.

Ben alleen wel bang dat juist dat weer zwakker zou worden als je exclusief met wristbands traint.

Is dat zo?
 
Hoi ik heb er nog nooit mee getraind maar zit er aan te denken want ik merk wel dat ik die extra stabilisatie mis en er waarschijnlijk aanzienlijk meer door zou kunnen pressen.

Ben alleen wel bang dat juist dat weer zwakker zou worden als je exclusief met wristbands traint.

Is dat zo?
Wristbands zijn er om je polsen te ondersteunen als dat de limiterende factor wordt bij bepaalde gewichten. Als je ze daarvoor ook gebruikt gaat dat je zeker niet zwakker maken.
 
Ik gebruik ze ook als ik wat zwaarder ga. Voelt zeker ondersteunend en kan mij niet voorstellen dat mij polsen hier zwakker van worden. Eerder het gevoel dat ik juist overall sterker word.
 
Wristbands zijn er om je polsen te ondersteunen als dat de limiterende factor wordt bij bepaalde gewichten. Als je ze daarvoor ook gebruikt gaat dat je zeker niet zwakker maken.
Ik bedoel of specifiek je polsen dan zwakker worden he, omdat je die stabilisatie dan minder zelf hoeft te doen.

Zie het al gebeuren dat ik weer voluit alleen maar met bands ga trainen en dan na een paar maanden zonder zelfs geen 60 kg meer recht kan houden ofzo :o
 
Ik bedoel of specifiek je polsen dan zwakker worden he, omdat je die stabilisatie dan minder zelf hoeft te doen.

Zie het al gebeuren dat ik weer voluit alleen maar met bands ga trainen en dan na een paar maanden zonder zelfs geen 60 kg meer recht kan houden ofzo :o
Nee, dat zie ik echt niet snel gebeuren eerlijk gezegd. Ik heb het zelf in ieder geval nog niet ervaren.
 
Thanks guys dan ga ik het eens meebestellen en proberen
 
Thanks guys dan ga ik het eens meebestellen en proberen
Kijk wel even goed rond, want er zit nogal verschil in de banden. Zowel qua kwaliteit als qua ondersteuning. Sommigen zijn heel stijf, terwijl anderen juist weer elastisch zijn.
 
Ja je gebruikt minder stabilisatoren wanneer je jouw polsen hard compressed met de wraps inderdaad.
 
Ja je gebruikt minder stabilisatoren wanneer je jouw polsen hard compressed met de wraps inderdaad.
Denk je of heb je ervaren dat die stabilisatoren hierdoor zwakker worden en je daarom ook zonder wraps/bands moet blijven trainen?
 
Back
Naar boven