AndroidHealthClinic

Trainen na een navelbreuk operatie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sander83

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2008
Berichten
331
Waardering
20
Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen, maar dit leek mij de beste gok ;)

Volgende week ga ik onder het mes voor een navelbreuk operatie en het normale herstel zal 3 tot 4 weken duren.

Nu is mijn vraag, aangezien de artsen mij dat niet konden vertellen.......Hoelang duurt het voordat je weer aan krachttraining mag beginnen?

Iemand ervaring hiermee of tips? Mijn dank is groot! :bow2:
 
Dat zal toch minstens zes weken zijn dat je niet mag tillen. Wanneer een buikvliesbreuk niet goed geneest, kan het gemakkelijk terug komen. Je zal wel na drie-vier weken lichtjes kunnen beginnen sporten zoals bijvoorbeeld zwemmen en lopen.
 
Ik mocht 5 weken niets tillen en niet sporten. En mijn vrouw heeft ervoor gezorgd dat ik niet kon sporten. :roflol:
Daarna heb ik het sporten opgepakt en heb ik zeker 10 weken met een belt om getraind of dit nu bicepscurls waren of BOR.
Ook en juist bij benen heb ik de riem om, nu nog steeds. Door de kracht die je zet kan de hechting weer losscheuren.

Krijg je ook een matje geplaatst? Dan kan er pijn bij komen.

Dus 5 weken rust en niets tillen, ook niet die lege boodschappenkrat.
Daarna met een belt om langzaam je trainen oppakken.
 
Krijg je ook een matje geplaatst?

Bij zal ook een matje worden geplaatst.......Heb je dan pijn tijdens het sporten?

Heel erg bedankt voor je info en tips, zal even afzien worden ;)

Grtz
 
Ik moet idd ook.. kreeg als advies als enige mee 4 weken niet zwaar tillen.. maar goed ik ga het wel zien straks heb er iig geen zin in (het niks mogen gedeelte)
 
Ik moet idd ook.. kreeg als advies als enige mee 4 weken niet zwaar tillen.. maar goed ik ga het wel zien straks heb er iig geen zin in (het niks mogen gedeelte)
Volg gewoon mijn gegeven advies (militaire arts en belang bij inzetbaarheid personeel).
Ik heb geen matje. Een matje kan namelijk bijwerkingen geven. Waaronder pijnlijk gevoel, dit behoort weg te gaan na verloop van tijd.
Een matje heeft ook meer hersteltijd nodig.

Die 5 weken kom je echt wel door en daarna gewoon een belt om. Vind je dat niet stoer genoeg dan lekker onder je shirt stoppen. :thumbs:
Maar wees niet eigenwijs. Beter een paar weken niet trainen dan nog een keer dezelfde operatie ondergaan met alle gevolgen van dien.
 
Volg gewoon mijn gegeven advies (militaire arts en belang bij inzetbaarheid personeel).
Ik heb geen matje. Een matje kan namelijk bijwerkingen geven. Waaronder pijnlijk gevoel, dit behoort weg te gaan na verloop van tijd.
Een matje heeft ook meer hersteltijd nodig.

Die 5 weken kom je echt wel door en daarna gewoon een belt om. Vind je dat niet stoer genoeg dan lekker onder je shirt stoppen. :thumbs:
Maar wees niet eigenwijs. Beter een paar weken niet trainen dan nog een keer dezelfde operatie ondergaan met alle gevolgen van dien.
belt was ik ook zeker van plan.. was er al mee begonnen om er toch aan te wennen :)
 
Hallo, ik ben Malik en ben op 1 augustus aan een navelbreuk geopereerd. Er is bij mij een matje geplaatst en er zijn extra sterke hechtingen geplaatst. Geloof me of niet maar mijn chirurg is zelf een krachtsporter. Ik raad je sterk aan het advies van A (Ano) op te volgen. Ik mag 6 weken niets zwaars tillen, fietsen, autorijden en al helemaal niet sporten. Ook de boodschappen zullen door mijn vrouw zelf gedragen moeten worden:emo:. De chirurg, een beul van een vent, drukte me heel erg op mijn hart zijn aanwijzingen op te volgen. Ook nIet na 3 weken licht gaan trainen wat sommigen toch doen. NIET DOEN! Je licht namelijk zo weer op de snijtafel. Ik lig er nu een week uit en verlang ook alweer na trainen. Maar je bent na 6 weken echt nog geen smurf:). Beterschap!!!!!!!
 
Hallo, ik ben Malik en ben op 1 augustus aan een navelbreuk geopereerd. Er is bij mij een matje geplaatst en er zijn extra sterke hechtingen geplaatst. Geloof me of niet maar mijn chirurg is zelf een krachtsporter. Ik raad je sterk aan het advies van A (Ano) op te volgen. Ik mag 6 weken niets zwaars tillen, fietsen, autorijden en al helemaal niet sporten. Ook de boodschappen zullen door mijn vrouw zelf gedragen moeten worden:emo:. De chirurg, een beul van een vent, drukte me heel erg op mijn hart zijn aanwijzingen op te volgen. Ook nIet na 3 weken licht gaan trainen wat sommigen toch doen. NIET DOEN! Je licht namelijk zo weer op de snijtafel. Ik lig er nu een week uit en verlang ook alweer na trainen. Maar je bent na 6 weken echt nog geen smurf:). Beterschap!!!!!!!
Ik hoop dat ie na 5.5 jaar toch wel hersteld is van zijn navelbreuk.
 
Back
Naar boven