MuscleMeat

Trainen onder de middag, iemand ervaring?

Bezoekers in dit topic

JordyMin

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 sep 2008
Berichten
232
Waardering
2
Hi all,

Na zeer lang inactief te zijn, heb ik besloten om iets aan m'n gewichtstoename te doen.
Ik heb bij het wandelen vrij snel last van m'n rug, m'n trapezium is super gespannen, veel hoofdpijn etc.
Kortom ik denk dat m'n lichaam ver omzeep is!

Ik heb de mogelijkheid om onder de middag te gaan sporten, er is op 5 minuten een Basic Fit, vermoedelijk is dit onder de middag rustig. Ik heb +/- 1u30 de tijd om daar te geraken, trainen, douchen terugrijden en vlug iets te eten.

Ik ga dit wellicht een 3tal keer proberen doen. Omdat ik nogal wat buik gekweekt heb weet ik niet goed met welk schema ik van start zou willen gaan.

Alé tips zijn welkom, zeker van diegene die dit ook doen!

Alvast bebdankt :)

/edit/ leuk om m'n stats te zien van 8 jaar geleden. Momenteel 91KG :D
 
Klinkt als een probleem met je houding.
Wanneer je je schouders optrekt (onbewust vaak) kun je deze klachten ook krijgen.

Trainen kan zeker wel helpen maar wees je ook bewust van bovenstaande.
 
Een trainingsschema op zich doet niks aan je buik. Je voeding wel.

Voedingschema opstellen dus.
 
Klinkt als een probleem met je houding.
Wanneer je je schouders optrekt (onbewust vaak) kun je deze klachten ook krijgen.

Trainen kan zeker wel helpen maar wees je ook bewust van bovenstaande.

Ja mijn houding is zeker een probleem, ik probeer er op te letten, zijn er goede oefeningen die ik hiervoor best kan opnemen?
Vandaag m'n eerste middag training gedaan :)

10 min opwarmen met fiets;
5x5 Deadlift (60KG)
4x8 Lat pulls
4x8 machine rear delt fly

3x8 dumbell curl
3x8 hammer curl
3x8 cable curl
10 min op de fiets


Een trainingsschema op zich doet niks aan je buik. Je voeding wel.

Voedingschema opstellen dus.

Ik ga het proberen, hou het meestal niet lang vol, probleem ligt hem vooral bij m'n lunch mails, ik teveel broodjes smos etc.
Zou eens wat meal prep recepten moeten zoeken.

Als iemand verder nog tips heeft altijd welkom!
 
Sporten kan misschien wel wat van je problemen oplossen, maar lang niet altijd alles. Rug- en nekklachten komen vaak door overbelasting, dus kijk eerst eens naar het werk dat je doet (veel tillen, beeldschermwerk, repeterend werk etc.) en wat je in je privéleven doet (gamen, uren achter de PC zitten, tablet- en smartphone gebruik, slechte zithouding). Vaak als je de oorzaak wegneemt lossen de klachten zich vanzelf op, je moet alleen wel weten waar ze vandaan komen.

Verder is het aan te raden om qua trainen gewoon een beginnersschema te volgen: Sticky - Trainingsprogramma's voor beginners
 
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Lees je hier wat meer in over voeding.

En lees de recepten in het voedingsgedeelte... kijk ook eens bij andere schema's van mensen met vragen.
Gebruik de zoekfunctie voor recepten ;)

Je kan ook een prima smos maken met een saus van kwark en kruiden. ;)
Of een lekkere tonijnsalade met tonijn uit blik + fijngesneden uitje + augurk parika komkommer tomaat en wat ketchup erdoor.. smost ook prima op een broodje en dan zonder de mayo :)
 
Back
Naar boven