MuscleMeat

trainen op je 15e

Bezoekers in dit topic

bigcedric

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2005
Berichten
32
Waardering
0
hallo.

ik train nu al een tijdje en mijn broertje wil graag samen met me gaan trainen, hij is nu 15 en een half. kan hij nu eigenlijk al beginnen met trainen? alvast bedankt cedric :cool:
 
Geen probleem, wel rustig aan beginnen en alle oefeningen correct uit laten voeren (maar dat geld natuurlijk voor iedereen die moet beginnen)
 
Ja hoor, ik begon ook op m'n 15e (nog niet echt serieus). Alleen ligt dat ook aan de persoon zelf. Als hij het aankan moetie het gewoon doen, als het te zwaar is natuurlijk niet.
 
Het hangt van persoon tot persoon af, ik blijf erbij dat te vroeg zwaar beginnen trainen niet goed kán zijn. Laat hem geleidelijk aan kennis maken met (lichtere) gewichten en leer hem de technieken aan, imo is hij daar het meest mee.
 
Natuurlijk gaat dat. Ik ben ook op die leeftijd begonnen. Eerst zorg je natuurlijk dat hij de oefeningen correct uitvoert en na een tijdje zal hij vanzelf verslaafd geraken aan het ijzer!
 
ok bedankt ik weet genoeg, we gaan een beer van em maken.
greetz Ce
 
Is de beste leeftijd om te beginnen! De basis die je met die jonge leeftijd kan leggen heb je de rest van je leven profijt van.

Ik trainde zelf ook toen ik 15 was. Wist nog niet echt precies wat ik allemaal aan het doen was. Maar vond het toen leuk om veel schouders en rug te trainen. Dit zijn nu ook mijn sterkste spiergroepen!
 
Yep, he's ready!!

Laat hem beginnen met 3x per week full-body en laat hem gelijk vanaf het begin OOK z'n benen trainen!

Ik zou hem vooral laten focussen op de powerlift-oefeningen ofwel, Bench press, Squat en Deadlift. Laat hem daaromheen de rest van de spiergroepen trainen!

Let er ook goed op dat hij gelijk begint met goed te vreten! Eiwit-shakes is nog niet perse noodzakelijk, misschien als ie een jaartje bezig is!!

Maak een MONSTER van 'em!!
 
ik zou m eerst laten boken of een andere vechtsport

die kleintjes moeten snel worden, en bouwen zo ook een goed fysiek.. af en toe de dumbbells erbij
en met 16/17 jaar knallen
 
Of het qua leeftijd verantwoord is, weet ik niet. Ben het met slabek eens dat de massa die je dan pakt, je hele leven zijn voordeel zal blijven houden.
 
Ik ben ook begonnen op m'n 15e. Kan prima imo, wel zorgen dat alle oefeningen correct uitgevoerd worden.
 
FrederX zei:
ik zou m eerst laten boken of een andere vechtsport

die kleintjes moeten snel worden, en bouwen zo ook een goed fysiek.. af en toe de dumbbells erbij
en met 16/17 jaar knallen

hij is op zich niet meer een "kleintje", hij is nu zo'n 1.88 meter. maar hij is totaal nog niet breed dus, das wel de bedoeling :D
 
Back
Naar boven