- Waardering
- 188
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 12%
Iemand kwam zojuist me de mededeling dat trainen op een nuchtere maag goed is voor een vetverbranding, hij wist zich gesteund door dit artikel: http://www.sportscompany.nl/stap10.asp
Nu ben ikzelf van mening dat trainen op een lege maag not done is, aangezien je dan snel op je spierweefsel gaat teren ipv je vetcellen (dacht ik).
Hoe denken/wat weten jullie hierover?
6. Doe High-intensity Interval trainingen op een nuchtere maag, 3 x per week
Recent wetenschappelijk onderzoek, gepubliceerd in het blad Medicine and Science in Sports and Excercice, heeft aangetoond dat hoog intensieve intervaltrainingen een naverbranding van calorieverbruik realiseren van 142% ten opzichte van het normale verbruik, in tegenstelling tot laag intensieve trainingen waarbij namelijk geen extra verhoogde na – verbranding te zien is. Bij trainingen op de nuchtere maag haalt het lichaam direct de energievoorziening uit de "vetdepots" omdat de glycogeen levels dan zeer laag zijn. Vooral als de laatste avond maaltijd weinig of geen geen koolhydraten bevat, zal het lichaam direct beginnen met het verbranden van vet. Tot drie uur na de training is met metabolisme sterk verhoogd, wat een behoorlijke impact heeft op vetverbranding gedurende de rest van de dag.
Nu ben ikzelf van mening dat trainen op een lege maag not done is, aangezien je dan snel op je spierweefsel gaat teren ipv je vetcellen (dacht ik).
Hoe denken/wat weten jullie hierover?