AndroidHealthClinic

trainen tijdens kuren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

janveeen

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 feb 2003
Berichten
128
Waardering
1
hoevaak trainen jullie per week tijdens een kuur?
pakken jullie meer dan 1x per week een spiergroep?

ik hoop op enkele reacties, bedankt.
 
Als je aan kuren begint moet je dit toch al zeker zelf weten.
 
Ik pak elke spiergroep 1x.. train 4x per week. Dit verandert niet tijdens een kuur voor mij.
 
ik train als ik niet kuur 5 keer in de week elke spiergroep
1 x (buik 2 a 3 keer/ week)

tijdens een kuur train ik 6 x / week elke spiergroep 2x

goeie ervaringen mee

ik doe niet aan cardio
 
bedankt, allemaal voor de informatie.
 
ik zou tijdens het kuren toch wel 5x per week gaan trainen,
indien je voeding goed is herstellen je spieren veel sneller tijdens een kuur (dat merk ik tenminste).
en wat ben je nou aan trainings uren kwijt per week als je 5 x trained? hooguit 8 uurtjes toch?
 
Toch geldt ook tijdens een kuur dat je in rust groeit, je herstelt welliswaar sneller, maar meestal ga je ook zwaarder en intensiever trainen doordat er gewoon meer kracht komt.. dus zou je ook meer te tijd nodig hebben om te herstellen, de as versnellen dit proces, maar om nou meteen 6x te gaan trainen. Plus dat je vanwege de snelle groei toch iets blessuregevoeliger bent, met name pezen, aanhechtingen komt veel druk op.. het laatste wat je wilt is een blessure tijdens je kuur.. enkel zoals ik het zie..
 
Originally posted by joep27
ik train als ik niet kuur 5 keer in de week elke spiergroep
1 x (buik 2 a 3 keer/ week)

tijdens een kuur train ik 6 x / week elke spiergroep 2x

goeie ervaringen mee

ik doe niet aan cardio

6x in de week elke spiergroep 2x???

Hmmm ik denk dat hier er een heleboel oneens mee zijn.
Zo kom je nooit aan je rust. Ik denk als je 4/5 x in de week 1spiergroep per week traint je nog beter resultaat behaald.
 
Niet meer dan 4-5x

Denk nuiet dat je tijdens kuren minder moet rusten, je hersteld sneller, maar groeien vergt ook rust!
 
het enige wat je zou kunnen aanpassen is wat meer sets pakken.
 
Je zal vanzelf merken, dat je na verloop van tijd langer door kan gaan als je in een kuur zit, dus je kan beter een spiergroep zwaarder aanpakken, dan die spiergroep vaker trainen.
 
Ik heb inmiddels 4 jaar ervaring met kuurtjes doen, dat wil zeggen 10-12 op en af.
Mijn ervaring is dat je tijdens een kuur veel harder en vaker kunt trainen. Maar toch vind ik dat je moet oppassen voor overtraining en daarom train ik tijdens een kuur niet vaker dan 5 keer per week. Zonder kuur 4 keer per week. Voor beide situaties geldt: alle spiergroepen 1 keer per week.
Je moet inderdaad zoals al eerder is gezegd er rekening mee houden dat tijdens een kuur je aanhechtingen erg zwaar belast worden en omdat ze niet zo snel meegroeien als de spieren is de kans op blessures groter.
Tijdens een kuur herstel je wel een stuk sneller, maar zonder de juiste voeding haal je daar niet het maximale uit.
 
Ik zou niet meer gaan trainen als je met een kuur bezig bent. Ik zou het houden bij elke spiergroep 1 maal per week. Just my 2 cents
 
Back
Naar boven