AndroidHealthClinic

Trainen tijdens ramadan

Bezoekers in dit topic

Hoe moeilijk maken mensen het leven wel niet voor zichzelf... heel de nacht zitten kanen en heel de dag kapot gaan van de honger en dorst :hahaha:

Staat er in de Koran niets over cheatmeals oid?
ja ik snap dit ook niet hoor..........................HAHA!
 
Overdag dus overal weer van die gefrustreerde debieltjes die zich niet weten te gedragen :rolleyes:
 
“Mag” je wel sporten tijdens de ramadan?
 
Voeding na trainen lijkt me belangrijker dan er voor, anders ga je geen fijne dag tegemoet. Just my 2 cents...
 
Als je het wilt doen zou ik zo laat mogelijk trainen, en wellicht vaker trainen maar dan korter. Als je normaal 2-3 keer per week traint, ga je nu 4-5x en verdeel je het zodat je binnen 35-45min klaar bent. Focus op compounds, en lager volume per set- liever een setje extra met 6 reps dan 10+ reppers per set.
 
Voor het trainen geen maaltijd dus. Dat wordt een flinke maaltijd na het trainen.

Ik gebruik altijd Perfect Whey van XXL, jij raadt Whey Hydro aan omdat deze voor verteert is en sneller wordt opgenomen? Heeft BCAA trouwens nog zin voor het trainen? Drink BCAA nu tijdens en na het trainen.
Yes gewoon die richtlijnen van mij aanhouden. Dan zit je naar mijn mening t meest optimaal gezien je situatie.

Spiergeheugen
En Dus? Hoezo is t dan goed om een poos niks te doen?

Voeding na trainen lijkt me belangrijker dan er voor, anders ga je geen fijne dag tegemoet. Just my 2 cents...
Pre workout voeding wordt belangrijker naarmate men langer niks heeft gegeten.
 
Yes gewoon die richtlijnen van mij aanhouden. Dan zit je naar mijn mening t meest optimaal gezien je situatie.


En Dus? Hoezo is t dan goed om een poos niks te doen?


Pre workout voeding wordt belangrijker naarmate men langer niks heeft gegeten.

Gaan we doen THX :lifter:
 
Pre workout voeding wordt belangrijker naarmate men langer niks heeft gegeten.

En hoe verhoud zich dat tot voeding na de training? Ik kan me voorstellen dat wanneer je hebt gegeten en dan naar de gym gaat dat de verwerking van pre workout maaltijd over de training heen getild wordt, maar kan me ook voorstellen dat wanneer daar meer tijd over heen gaat dat dit niet zo werkt. Om dan vervolgens na een training 10 uur lang niet te eten werkt ook niet helemaal lekker denk ik.

Graag jouw visie.
 
En hoe verhoud zich dat tot voeding na de training? Ik kan me voorstellen dat wanneer je hebt gegeten en dan naar de gym gaat dat de verwerking van pre workout maaltijd over de training heen getild wordt, maar kan me ook voorstellen dat wanneer daar meer tijd over heen gaat dat dit niet zo werkt. Om dan vervolgens na een training 10 uur lang niet te eten werkt ook niet helemaal lekker denk ik.

Graag jouw visie.
Wat je zegt klopt. Als je moet kiezen tussen OF voor OF na een training eten zou na de voorkeur hebben. Een combinatie echter sowieso de voorkeur
 
Jwdoetookmee Dan zijn we dat met elkaar eens. Dat wordt dus een 24/7 gym :) Kun je tijdens de ramadan ook voor en na de training eten :)
 
Jwdoetookmee Dan zijn we dat met elkaar eens. Dat wordt dus een 24/7 gym :) Kun je tijdens de ramadan ook voor en na de training eten :)
True maar als dat geen optie is wat voor veel mensen t geval is is mijn plan zoals hierboven beschreven t meest gunstig denk ik. Niet nuchter trainen, en voldoende meals post workout
 
Back
Naar boven