MuscleMeat

Trainen tot failure en je CZS

Bezoekers in dit topic

Anoniem88

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 mrt 2007
Berichten
1.886
Waardering
6
Lengte
1m82
Hallo mensen,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt om meer te weten te komen over het traninen tot failure. Nou kwam ik tegen dat het trainen tot failure slecht is voor je CZS.
Kan iemand mij uitleggen waarom het slecht is en wat de gevolgen zijn??

Alvast bedankt.
 
door tot failure te trainen heb je langer rust nodig om te herstellen omdat je CZS een optater krijgt...ik geloof niet dat dit echt ongezond ofzo is hoor..het is gewoon waar je voor kiest.
 
Maar waarom krijgt je CZS zo'n optater bij tot failure gaan en niet bij het niet tot failure gaan?? En wat gebeurt er als je je CZS dan toch niet genoeg laat herstellen?
 
Wil je trainen tot failure of wil je trainen tot succes?

Nuff' said.

Nog een extra tip, voor de mensen die het nog niet snappen:
Elite powerlifters gaan bijna nooit tot failure. Eens in de paar maanden ofzo.

Edit:
Citaat uit Pavel's Power to the People!:
Muscle failure is more than unnecessary- it is counterproductive! Neuroscientists have known for half a century that if you stimulate a neural pathway , say the bench press groove, and the outcome is positive, future benching will be easier, thanks to the so-called Hebbian rule. The groove has been 'greased'. Next time the same amount of mental effort will result in a heavier bench. This is training to success!

The opposite is also true. If your body fails to perform your brain's command, the groove will get 'rusty'. You are pushing as hard as usual, but the muscles contract weaker than before! To paraphrase powerlifting champ Dr. Terry Todd, if you are training to failure, you are training to fail. HIT Jedis, the Force is clearly not with you.
 
Laatst bewerkt:
het is niet slecht maar wel als je elke week zo traint. immers tot failure geeft je csz een grotere belasting. die heeft daarom meer tijd nodig om te herstellen. geef je die tijd niet dan raak je snel overbelast.
 
k*t, ik ga bij elke training tot failure de laatste 4 maand, heb ook geen goed gevoel als ik niet tot failure ga. toch maar es ff proberen dan om zonder te doen.
 
k*t, ik ga bij elke training tot failure de laatste 4 maand, heb ook geen goed gevoel als ik niet tot failure ga. toch maar es ff proberen dan om zonder te doen.

Je hebt verder geen klachten daardoor??
 
Maar waarom krijgt je CZS zo'n optater bij tot failure gaan en niet bij het niet tot failure gaan??

Je zenuwstelsel proibeert je spieren aan te sturen, maar je spiervezels zijn te uitgeput om te gehoorzamen aan de opdracht. Het zenuwstelsel dat gewensd is dat spieren doen wat ze gezegd wordt begint te vloeken en te schreeuwen tegen die arme zielige spiervezeltjes en draait helemaal door.... zoiets :)

En wat gebeurt er als je je CZS dan toch niet genoeg laat herstellen?

overtraining uiteindelijk denk ik (al is dat niet iets van het CZS alleen)
 
k*t, ik ga bij elke training tot failure de laatste 4 maand, heb ook geen goed gevoel als ik niet tot failure ga. toch maar es ff proberen dan om zonder te doen.

Zei het toch eigenwijze ****:D
 
k*t, ik ga bij elke training tot failure de laatste 4 maand, heb ook geen goed gevoel als ik niet tot failure ga. toch maar es ff proberen dan om zonder te doen.

ik deed precies hetzelfde alleen al veel langer ???.
 
Ik train eigenlijk vrijwel altijd tot failure en als ik de films van bijvoorbeeld Ronnie Coleman zie lijkt hij ook tot failure te trainen.

Zelf zet ik mijn vraagtekens bij wat het verschil is tussen tot failure trainen en hard, maar toch niet tot failure trainen. Laat de info over (over?)belasting van het CZS in ieder geval geen reden zijn om minder hard te trainen!
 
ja kijk wat versta je onder failure.
ik train zelf split en train ook vrij maximaal maar niet met 1 rep maar tot 6 reps. zou je elke training ook 1rm per oefening doen dan zul je wel sneller overtraint kunnen geraken.
 
Ik train eigenlijk vrijwel altijd tot failure en als ik de films van bijvoorbeeld Ronnie Coleman zie lijkt hij ook tot failure te trainen.

Zelf zet ik mijn vraagtekens bij wat het verschil is tussen tot failure trainen en hard, maar toch niet tot failure trainen. Laat de info over (over?)belasting van het CZS in ieder geval geen reden zijn om minder hard te trainen!

Je kunt je zelf niet vergelijken met een roided-up pro... zijn herstel is veel beter dan de onze (niet gebruikers).
 
Ik train eigenlijk vrijwel altijd tot failure en als ik de films van bijvoorbeeld Ronnie Coleman zie lijkt hij ook tot failure te trainen.

Ronnie traint toch niet tot falure. Laat mij een set zien waarin hij een rep niet weet af te maken. (en mocht hij een keer de laatste rep van 1 set niet halen, dan gaat hij zeker niet nog een set doen)
 
goed topic!

wanneer train je nou eigenlijk echt tot failure....als je hulp nodig hebt om je laatste rep af te maken?

(ik denk namelijk dat ik vrijwel altijd tot failure train....anders heb ik voor mijn gevoel niet zwaar genoeg getrained :( )
 
Ik dacht ook dat je altijd een gewicht moest kiezen waarmee je maximaal bv 8 herhalingen mee kan doen. In dat geval train je toch altijd tot failure. Ik denk dat het echt wel nodig is om je spieren te overbelasten om zo je groei te stimuleren.
 
goed topic!

wanneer train je nou eigenlijk echt tot failure....als je hulp nodig hebt om je laatste rep af te maken?

(ik denk namelijk dat ik vrijwel altijd tot failure train....anders heb ik voor mijn gevoel niet zwaar genoeg getrained :( )

Faillure = Fail = Falen

Oftewel als je de laaste rep niet kunt afmaken, of je hem niet alleen kunt afmaken.
 
ik zit altijd dichtbij failure en soms haal ik het ook niet. :D probleem is als ik het niet haal dat ik het soms wel kon omdat ik mezelf niet tot het uiterste dwong.
 
Faillure = Fail = Falen

Oftewel als je de laaste rep niet kunt afmaken, of je hem niet alleen kunt afmaken.

Hmmz zo train ik zelf ook eigenlijk elke dag... Misschien maar eens goed om te zorgen dat ik mijn sets zelf helemaal af kan maken?
 
Back
Naar boven