XXL Nutrition

Trainen Trapezius (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

micr

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
15 jun 2005
Berichten
435
Waardering
0
Hallo mensen.

Ik heb al heel mijn leven vrij uitstekende schouderbladen. Niets ergs en aardig wat mensen hebben het. Nu pak ik al geruime tijd mijn trapezius/rhomboids hard aan zodat die ruimte tussen mijn schouderbladen zich opvult met spier.

Het probleem is dat het alleen nauwelijks groeit. Ik train deze spier(en) dmv Upright Rows met een Barbell met flink wat gewicht.
Heeft een van jullie mischien een beter oefening om deze spier(en) beter te stimuleren?

Alvast bedankt voor de reacties!

ps mijn dieet, rust etc is in balans. de rest van mijn lichaam groeit wel erg goed.
 
shrugs met barbell voor je, achter je en met dumbbells naast je.
 
Probeer eens wat Power Shrugs of High/Hang Pulls.

HangJumpShrug.gif


HangPull.gif
 
maja gewoon schrugs man, goed stijf staan, en maar omhoog met die halters, even stilhouden op de top en dan opnieuw, doe dit maar eens 4 x 10HH en dan nog wat upright rows en je bent klaar
 
Oke bedankt mannen. Dacht dat shrugs puur de bovenkant trapezius stimuleerde. :)
 
eq_909 zei:
Probeer eens wat Power Shrugs of High/Hang Pulls.

HangJumpShrug.gif


HangPull.gif
Wat is dat voor een domme oefening. Voor de kuiten zeker :D
 
Met Power Shrugs kan je meer gewicht gebruiken dan met normale shrugs, daar reageren je traps goed op! En met high pulls train je ongeveer je hele bovenrug.
 
Ik zal het ook eens een gooi geven, maar weet vrijwel nu al dat ik snel wordt gecorrigeerd hehe
 
eq_909 zei:
Met Power Shrugs kan je meer gewicht gebruiken dan met normale shrugs, daar reageren je traps goed op! En met high pulls train je ongeveer je hele bovenrug.


Gast bij ons in de gym zie ik dit ook weleens doen inderdaad. Leuk om te zien wat voor enorme snokken hij aan die barbell geeft :)
 
Yzord zei:
Wat is dat voor een domme oefening. Voor de kuiten zeker :D

Heb je'm wel eens gedaan? ?

Ik denk het niet anders zou je wel ander reageren
 
3XL zei:
Heb je'm wel eens gedaan? ?

Ik denk het niet anders zou je wel ander reageren


*voelt aan zn traps*
Idd!! :D


(heb hem gister weer eens gedaan ;))
 
Is het trouwens niet erg belastend voor je onderrug?
 
Omdat je met die high hang pulls het gewicht toch vrij hoog gooit. ( heb zelf zwakke rug gehad, soms nog beetje huiverig voor blessure ).
 
Tsja, alle staande explosieve oefeningen kunnen als je ze niet goed uitvoert je onderrug belasten. Is dus een kwestie van goede techniek.
 
Je hebt gelijk. Ga hem zo direct uitproberen in de gym. Zal mijn bevinding straks posten :)
 
Probeer wel met shrugs het gewicht een beetje schuin naar achteren te trekken zeg maar, niet recht omhoog naar de oren zoals vaak wordt gezegd.
 
Back
Naar boven