AndroidHealthClinic

Trainen voor definitie, beste manier?

Bezoekers in dit topic

Je hebt een aantal kcal nodig om niet aan te komen of af te vallen. Dat noemt men "op onderhoud eten". Bulken is boven dit onderhoud eten, cutten onder het niveau van onderhoud zitten. Je onderhoud berekenen is altijd een richtlijn omdat je te maken hebt met diverse factoren. Hoeveel je beweegt etc gedurende de dag, de zgn. "activiteitenfactor". Maar zodra je dit onderhoud hebt berekend en een vinger aan de pols houdt door om de 1-2 weken je te wegen, vet meten, spiegel checken of whatever kan je dit evt. bijstellen. Op basis hiervan kan je gerichter werken met een voedingschema en meer of minder bewegen.
Thanks!! Ik ga dat eens vragen in de gym
 
Nu je hier toch bent zou ik het hier doen. In de regel meer kennis. Heb het niet over mijzelf.
Ik zou alleen niet weten wat ik moet zeggen vragen etc hoe krijg je daar een beetje beeld op?
 
Energieiname verlagen betekend vaak minder energie om intensief genoeg te kunnen trainen waardoor een groot deel van de verliren kilos uit spiermassa bestaat en verlies an spiermassa betekenx een lagere basisstofwisseling.
Lol, zit je nou met je grote vingers op een klein telefoon toetsenbordje te tikken? :D

De kunst is toch om niet te diep te zakken in KCals en desnoods bij te stellen als je merkt dat je kracht echt begint af te nemen? Ik kan nu net zo intensief trainen als voor mijn cut, alleen mijn presses voelen iets zwaarder aan, maar stagneren niet.

Imo moet je altijd zorgen dat je met maximale intensiteit kan blijven trainen en om extra vet te verliezen gewoon de aerobe training opvoeren.
Eerste gedeelte helemaal mee eens en tweede gedeelte dus gedeeltelijk mee eens.

Dus tenzij je voeding echt bagger is en je echt ver boven je behoefte zit zou ik het eerst zoeken in verbruik en daarna pas bij inname.
Dit staat toch wel heel erg haaks op wat er in het algemeen gehanteerd wordt, de meesten verlagen toch hun vet% dmv voeding en doen cardio erbij voor wat extra verbranding of om gezondheidsredenen.

Zijn er hier serieus veel mensen die cardio of meer sets/herhalingen gebruiken als hun primaire manier om vet te verliezen? Ik geloof er niet veel van, sorry. Je zou dan dag in dag uit echt bijna exact op je onderhoud moeten eten en dan in ieder geval al aan de lage kant gaan zitten, anders heeft dat beetje cardio ook al bijna geen nut meer.


Voor definisie moe je leg extensions doen. Voor massa legpress
Heu heu! :trollface:
 
Laatst bewerkt:
Ik zou alleen niet weten wat ik moet zeggen vragen etc hoe krijg je daar een beetje beeld op?
Sticky - Cutten: Hoe begin ik?

En dit is een hele sectie waar je prima vraag voor vraag kunt stellen. Vetverlies en Conditietraining

- onderhoud berekenen (BMR -> Basal Metabolic Rate (BMR) and Daily Calorie Needs - Calculator Online (Harris-Benedict equation))
- VVM (vet vrije massa)
- vet meten
- verdeling koolhydraten/eiwit/vet (KEV)
- etc


* Ik ben er wat betreft cutten etc al een tijdje uit heb jaren geleden al die cijfers uitgerekend en kan dat nu op gevoel. Er zijn hier zat mensen die je vast een hoop meer kunnen vertellen. Just ask. Succes!
 
Sticky - Cutten: Hoe begin ik?

En dit is een hele sectie waar je prima vraag voor vraag kunt stellen. Vetverlies en Conditietraining

- onderhoud berekenen (BMR -> Basal Metabolic Rate (BMR) and Daily Calorie Needs - Calculator Online (Harris-Benedict equation))
- VVM (vet vrije massa)
- vet meten
- verdeling koolhydraten/eiwit/vet (KEV)
- etc


* Ik ben er wat betreft cutten etc al een tijdje uit heb jaren geleden al die cijfers uitgerekend en kan dat nu op gevoel. Er zijn hier zat mensen die je vast een hoop meer kunnen vertellen. Just ask. Succes!
Dankjewel vriend!
 
Dat klopt.
De Excel sheet kan je op je laptop invullen. Telefoon werkt dat niet.
 
Dit staat toch wel heel erg haaks op wat er in het algemeen gehanteerd wordt, de meesten verlagen toch hun vet% dmv voeding en doen cardio erbij voor wat extra verbranding of om gezondheidsredenen.

Zijn er hier serieus veel mensen die cardio of meer sets/herhalingen gebruiken als hun primaire manier om vet te verliezen? Ik geloof er niet veel van, sorry. Je zou dan dag in dag uit echt bijna exact op je onderhoud moeten eten en dan in ieder geval al aan de lage kant gaan zitten, anders heeft dat beetje cardio ook al bijna geen nut meer.

:iagree:
 
Wie zegt dat de meest gehanteerde manier de beste is? Het is voor veel mensen gewoon makkelijk om minder te eten dan harder/vaker te trainen.

Vandaar ook dat bv het Parrillo high calorie/high aerobics ondanks hele goede resultaten van deelnemers nooit echt is doorgebroken.
 
Ik prefereer ook om mijn verbruik op te voeren, daarbij de voeding aanpassen is 1+1=3 voor wat betreft mijzelf.
Dit doe ik nu ook. Meer spieren kweken/zwaar trainen zodat ik veel kan blijven eten en gezonder eten en niet binge. En elke niet trainingsdag savonds een wandeling. Vet smelt eraf
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Het is voor veel mensen gewoon makkelijk om minder te eten dan harder/vaker te trainen.
Voor mij niet in ieder geval. Ik doe liever de burpees dan dat ik minder eet, alleen werkt minder eten voor mij een stuk beter om vet eraf te krijgen.
 
Energieiname verlagen betekend vaak minder energie om intensief genoeg te kunnen trainen waardoor een groot deel van de verliren kilos uit spiermassa bestaat en verlies an spiermassa betekenx een lagere basisstofwisseling.

Imo moet je altijd zorgen dat je met maximale intensiteit kan blijven trainen en om extra vet te verliezen gewoon de aerobe training opvoeren.

Dus tenzij je voeding echt bagger is en je echt ver boven je behoefte zit zou ik het eerst zoeken in verbruik en daarna pas bij inname.

Zit je echt ver boven behoefte en je gaat dan minderen dan zou ik het ook gen dieet willen noemen maar normale inname.
Goed idee eigenlijk, ik moet volgende maand eens gaan beginnen afvallen maar had niet écht zin in een ''strenger'' dieet. Nu doe ik bar weinig, dus zou een half uurtje tot een uurtje wandelen+ het vuilnis buiten en de afwas een aangename toevoeging zijn. Ik kom laatste tijd ook niet écht meer aan maar blijf(gelukkig) ongeveer gelijk... Ik ben beetje de motivatie verloren continu op mijn voeding te letten en ben erg moe waardoor ik een redelijk grote drang naar snacks en rotzooi krijg... Meestal vervang ik dan weer iets dat eigenlijk thuis hoort in het rijtje ''normale voeding'' maar ja... Echt precies is het allemaal al een tijd niet meer dus helaas.... Eerlijk gezegd heb ik het idee als of mijn lijf continu zwaar vermoeid is, mijn spiermassa wel degelijk sneller blijft toenemen dan in de periode dat ik veel gemotiveerder/strenger/fitter was, harder trainde(met veelal minder reps trainde) vaker trainde en meer mijn best deed wbt voeding... Ik heb zo juist 9 dagen rust gehad en voor het eerst weer getraind met redelijke hoofdpijn maar direct terug een normale training kunnen volgen zonder enig krachtverlies.
 
Zowaar een serieze en inhoudelijk post van onze Brutus. :allright:
 
Tja,, ik krijg laatste tijd steeds minder ''vind ik leuks'' op mijn andere posts..... Dus even kijken of dit soort posts meer likes ontvangen. Ik loop volgens de statistieken een beetje achter sinds 2 maanden......... Jij hebt mij wel een aantal keer ge-liked maar het is maar sporadisch. Heb 25 likes ontvangen in jan/feb tov 75 in sep/okt .. Conclusie is dus dat mijn posts steeds een beetje minder leuk worden. Nu durf ik die niet zonder degelijk marktonderzoek te trekken maar we kunnen stellen dat er iets mis is...
 
Back
Naar boven