AndroidHealthClinic

Trainen voor een nieuw Hesje

Bezoekers in dit topic

Je gebrek aan progressie is een straf van Brodan omdat je het Heilige der Heiligen onteert! :p

3x20 lijkt mij wel erg veel.

GZCLP of gewone GZCL heeft voor die kleine oefeningen allerlei creatieve ideeën. Uit het hoofd is één van die ideeën dst als je een x aantal reps haalt in een y aantal sets je mag verhogen.

Tier 3 progression GZCL zou een werkende zoekterm kunnen zijn.

Mooie progressie op je lifts, dan zou ik me ook niet teveel zorgen maken om die curls!
Thanks! Deze week ben ik er nog niet aan toegekomen om dit te proberen, merkte dat ik wat veel spierpijn, weinig recovery en dan ook nog de booster die geen goed deed. Dus ik heb het alleen bij de compounds + big assistance gelaten.
Gisteren heb ik dus de 3e cycle compleet gemaakt en ga nu door naar de 4e. Moet zeggen dat dit nog steeds een super leuk programma is..beter dan de slopende lineare 5x5.

Mijn calculated 1RM zijn:
Deadlift: 130
Squat: 117
Bench: 112
OHP: 73
BW: 83-84kg

Al met al super mooie progressie vind ik zelf en kan nog lang zo doorgaan. Het is nog niet intens zwaar maar wel goed pittig.
Helaas heb ik wel een operatie 14 februari waardoor ik 4-6 weken uit de running ben. Het is een 'gelukkig' kaakoperatie en niet iets wat mij echt zal belemmeren met sporten.
Screenshot_20220114-090417_Five3OnePro.jpg


Voor cardio heb ik deze week een Rogue Echo Bike gehaald, top apparaat waarmee ik de komende weken ook even zoet mee ben :)
 
Zie dat ik ook in de app kan zien wat mijn prognoses waren per lift en cyclus. Dit ten opzichte van wat ik werkelijk heb behaald. Zeer tevreden :)
Ik kan nog 3.5 week trainen tot mijn operatie. Hopelijk kan ik er nog flink wat gewicht bij doen. Daarna wordt het sowieso 2 weken niks doen en daarna rustig alles weer opbouwen.
Screenshot_20220119-145022_Five3OnePro.jpg
 
Deze week een tweetal slechtere trainingssessies gehad. Futloos en geen zin. Wanneer het moeilijk werd gestopt met trainen op de BP en OHP dagen. Uiteraard wel de minimale reps gehaald die horen bij het 531 schema.
De squat (9x95kg) en deadlift (11x100kg) dagen gingen daarentegen gelukkig wel goed.

Over precies 10 dagen is mijn operatie en zal ik 2-6 weken uit de running zijn. Mijn inname is dan vooral vloeibaar (thanks to Jimmy Joy) en zal ik rond de 2100-2200 kcal moeten zijn.
Creatine blijf ik gewoon nemen en alle vitamine zou in de shake moeten zitten. Ik moet nog even narekenen of ik geen extra eiwit neem i.p.v. wat 100% Jimmy Joy.

Ik krijg een operatie vanwege mijn beugel en vanwege dat ik slaapapneu heb. Hopelijk is dat laatste weg en wordt ik weer fris wakker...en herstel ik beter na trainingen. Soms is het door de vermoeidheid een mentale strijd om ook nog eens mijn koude homegym in te gaan :P

Screenshot_20220204-115207_Five3OnePro.jpg
 
Mijn operatie zou afgelopen maandag zijn..alleen door een administratieve fuck-up en belachelijke late reactie van de zorgverzekering (vrijdag 15u..) is het allemaal niet doorgegaan. Arts was ook boos en gaat een bezwaar indienen dat het toch allemaal nodig is en niet cosmetisch is.

Anyway..dan maar door met sporten om nog fitter te zijn voor (hopelijk snel) komende operatie. Ik heb daarom een cardio programma aangeschaft die ik na mijn 531 schema doe. Als het goed is ben ik dan per sessie 1uur, max 1.15 bezig met sporten.

Dit is een voorbeeld van week 1:
1645023290729.png
 
Het is weer even geleden maar er wordt nauwelijks stil gezeten. In de tussentijd 1 week lichte corona gehad en even op vakantie gegaan. Vandaar ook de pieken in mijn trainingsschema en heb lekker rustig aan gedaan een paar weekjes. Uiteraard wel de benodigde setjes en reps gedaan maar niet meer AMRAPS pogingen gedaan tot afgelopen week. Hier en daar ook wat minder assistance oefeningen.
Al met al zit de stijgende lijn er gewoon nog in en kan ik nog PR's maken.
Vanaf vorige week besloten om toch te gaan cutten om er voor de zomer goed uit te zien..ik kreeg mij toch een buikje, hehe.
Ik wil het schema wel blijven volgen...alleen zullen de PRs denk ik gaan tegenvallen. Tevens zal ik een reset op mijn OHP gaan doen. Mijn 1+ AMRAP is nu 1 rep.

Piek BW: 85-86kg
Streef BW: 80kg
Dit moet haalbaar zijn in 2-3 maanden.
Zie hieronder mijn progress op het hoogtepunt van de bulk.

Screenshot_20220415-113513_Five3OnePro.jpg

20220409_201839.jpg
20220409_201842.jpg
20220409_201854.jpg
20220409_202435.jpg
 
Back
Naar boven