AndroidHealthClinic

Trainen voor sixpack, maar verlies te veel gewicht? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Furyblaze

Novice
Lid geworden
30 jun 2012
Berichten
14
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
81kg
Ben nu al een half jaar bezig met trainen specifiek voor sixpack te halen.
Maar ik verlies zoveel vet dat ik men ribben zie :/
Mijn schema:
Maandag: - 100 sit ups met 10 kilo
- 70 leg raises
- 100 crunches met 5 kilo
- bench borstkas

Dinsdag: -zelfde ab training
-triceps

Woensdag: -zelfde ab training
-biceps

Donderdag: -rust

Vrijdag: -zelfde ab training
-borstkas

Zaterdag: -zelfde ab training
-biceps/triceps

Zondag: -rust

Om de zoveel tijd verhoog ik de gewichten.

Men eetschema: -elke morgend havermout of yogurth
-smiddags 5 sneden bruin brood met
vis of kip
-savonds 2 of 3 kipfilets
-en natuurlijk veel water

Ik heb nog steeds vet te veel aan men onderbuik, maar men ribben zijn zichtbaar :/
(foto's volgen nog)

Moet ik meer eten, shakes nemen, training aanpassen,....?
Ik ben man 25j 1m82 en weeg nu 68, ik kom van 82 kilo
 
not sure if troll...
 
Liposuctie, aangezien je enkel abs wil..... :rolleyes:
 
beachboys.nl staat wel een leuk pindakaas kuurtje op
 
Tijd om eens een doelstelling en schema op te stellen die bij een volwassene horen.
 
Het is maar goed dat je zo slecht eet, anders waren je spieren nog uit verhouding gaan groeien. Nu hoef je je daar geen zorgen over te maken.
 
.... ok ik ben dus echt op zoek naar meer info blijkbaar doe ik het dus niet goed....

Ik weet dus gewoon ni welk schema het beste zou passe bij mij, en welke voeding.
Ik ken veel mensen die hier dagelijks met bezig zyn, en de uitleg die zij mij geven draait altijd uit op shakes nemen....

Kan der dan niemand mij in de juiste richting sturen?
Als ik google op sixpacktraining krijgk enkel ab challenge enzo.
Toch bedankt voor de moeite.... zeer motiverend
 
Op abs trainen is onzin. Ontwikkel je hele lichaam, pak je benen flink aan en ook je core zal sterker en groter worden. Als je eenmaal een goede hoeveelheid massa hebt is het slechts een kwestie van vet verminderen. Sowieso snap ik niet waarom je dit wil, je bent 25 man.
 
Maak een voedingsschema, daar zou ik mee beginnen, hoe je dat doet staat in de sticky's
 
Abs zijn ook spieren en hebben net als je andere spieren ook rust nodig...

Daarbij eet je veel te weinig. Wil jij je abs gaan zien dan zal je meer moeten eten. Spieren op moeten bouwen eerst.
Want nu verder afvallen om abs te zien dan blijft er helemaal niets van je over.. en het is nu al weinig.

Dus reken je behoefte uit. Maak een goed voedings schema en maak een goed trainings schema.
en train al je spieren maar geef ook al je spieren genoeg rust om te herstellen. Dus ook je abs.
 
Ok bedankt, ik ga eens bij een personal trainer gaan onderhoren voor schema's te laten maken.
Bedankt voor de hulp :)
 
Ok bedankt, ik ga eens bij een personal trainer gaan onderhoren voor schema's te laten maken. Bedankt voor de hulp :)
99/100 keer zijn Personal trainers verspilling van monnie en tijd. Lees hier alle stickies en ga naar www.stronglifts.com/5x5/ en je hebt meer, en betrouwbaardere informatie.
Mocht je toch naar de PT gaan, laat je schema hier checken.
 
hahahahahhahaahahah troll?

heb het nog eens overnieuw gelezen..maar eh 14kg verliezen voor alleen abs? wtf je zat gewoon op goed gewicht en nu te laag imo..logisch dat je je ribben ziet 68kg is veel te laag voor je lengte

must be troll.

---------- Toegevoegd om 15:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:49 ----------

99/100 keer zijn Personal trainers verspilling van monnie en tijd. Lees hier alle stickies en ga naar www.stronglifts.com/5x5/ en je hebt meer, en betrouwbaardere informatie.
Mocht je toch naar de PT gaan, laat je schema hier checken.

Personal trainers zijn goed maar alleen om je te aanmoedigen tijdens het trainen..of training schema ook wel sommige, kwa voeding is het echt bullshit..Krijg je kant en klare schema wat je een hoop geld kost
 
Laatst bewerkt:
1.82 68kg :eek: Tijd om te gaan eten lijkt me....
 
Gebruik dit, instant results!

b96f7d6a94abff6de88800f9e6cf9017_view.jpg
 
Ok ik ben volop bezig nu met een voedingschema op te stellen via de sticky's. Nu weet ik waar te beginnen :)

Over het gewicht verlies... ik heb vrij uitgebreid onderzoek gedaan naar hoe ik men abs kon laten doorkomen. En kreeg steeds te horen/lezen dat men vetpercentage heel laag moest komen te staan. Dmv cardio en veel op abs trainen...
Ik ben nu wel even bezig met trainen, en ik ga dan ook extreem. Dus ik dacht weinig vetpercentage = weinig eten. Na zes maand had ik dus niet het gewenste effect... men borstkas zo goed als weg :/ en men abs kwamen nog steeds niet door. Voor een beginner als mij was dit dus vrij bizar. Want ik kon men training aan, dus dacht de spieren zijn er wel? maar niet zichtbaar?
Dus ja veel gewicht verloren, wel kracht bij, maar een mager ventje met veel kracht...

Anyways, kga me vant weekend serieus bezig houden met voeding te maken aangepast aan de calorien die ik dagelijks nodig heb.

Nog 1 vraag: ik berekende dat ik nu dus 1760 calorien nodig heb, als ik niets doe. Maar hoeveel neem ik dan als ik elke dag werk (in de bouw) en ook nog eens een workout doe? Enige links, berekeningen,...

Bedankt :)
 
Vetpercentage laag: dat klopt. Maar om dat te krijgen, moet je eerst massa (spieren) opbouwen. Dit doe je door goed te trainen, goed te eten en goed te rusten.

Als je traint, moet je alle spiergroepen trainen, dus ook benen, rug en schouders. Ja, dat is zwaar, zeker benen! Maar je wilt ook dat je lichaam in balans is. Als je geen benen traint, krijg je misschien wel een gespierd bovenlijf, maar dan wel met kippenpootjes eronder. Als je je rug niet traint, trekt je lichaam krom naar voren. Je rug trainen zorgt dus voor balans in je bovenlichaam.

Iets wat je juist niet hoeft te trainen zijn abs. Deze krijg je als je genoeg oefeningen doen die je core aanpakken, bijv. squats en deadlifts. Natuurlijk spelen genen ook een rol, maar als je core oefeningen doen, zou je beter planks en leg raises kunnen doen, i.p.v. crunches.

Het eten zorgt voor de voedingsstoffen om te groeien. En rust is ook belangrijk voor het herstel en voor het vrijkomen van hormonen. Voor het eten kun je ook gebruik maken van myfitnesspal e.d.

Richtlijnen voor het verdelen van je macro's om op je dagelijkse onderhoud te komen:
* Eiwitten: 2 gram per kg lichaamsgewicht (nu ca. 136g / dag)
* Vet: 1 gram per kg lichaamsgewicht (nu ca. 68g / dag)
* Rest aanvullen met koolhydraten (nu ca. (1760 - 136*4 - 68*9)/4 = 604/4 = 151g / dag. Dat is niet veel.
Als je wilt aankomen, en dat wil je als je spieren wilt krijgen, dan kun je ongeveer 500 kcal/dag boven onderhoud zitten. Ik zou dat aanvullen met koolhydraten, dus 125g erbij, waardoor je op ca. 276g / dag uitkomt.

Als je merkt dat je niet of nauwelijks aankomt, omdat je in de bouw werkt (zwaar fysiek werk), dan kun je nog meer boven onderhoud zitten. Regelmatig, zeg maar 1x per maand je schema bijstellen, omdat je natuurlijk zwaarder wordt. Deze getallen zijn richtlijnen, maar iedereen zit net anders in elkaar, dus het kan wezen dat je iets meer of minder nodig hebt.

Probeer zoveel mogelijk langzame koolhydraten te eten, zoals havermout, zilvervliesrijst, e.d. Ik eet zelf veel brood (handig ivm werk), maar dan wel volkorenbrood.
Eiwitten: zitten in veel bronnen, zoals vlees, melk, e.d. 's avonds voor het slapen gaan kun je goed kwark eten. Daar zit caseine in, een eiwit dat langzaam wordt opgenomen. Een halve bak (250g) is genoeg. Evt. op smaak brengen met een beetje honing of jam.
Vetten: zorg dat je ook een beetje omega3 binnenkrijgt, bijv. vis of visolie-supplementen.

Als je meer spiermassa hebt, wordt het gemakkelijker om af te vallen, omdat je dan een hogere verbranding hebt. En je ziet dan niet meer uit als een kampkindje als je gaat afvallen (cutten).

Deze aanpak werkt voor iedereen, tenzij je heel specifieke aandoeningen e.d. hebt.

---------- Toegevoegd om 17:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:48 ----------

En aangezien dit hobby is, kun je in het weekend wel een beetje cheaten. Het moet wel leuk blijven ;) Maar let wel op dat het dan geen vreetfestijn wordt "omdat je toch traint"!
 
1760 kcal is je BMR. die moet je nog vermenigvuldigen met je activiteiten factor en dat levert dan je onderhoud op.
Daar moet je dan nog 500 kcal bij optellen! dus je zal aanzienlijk meer moeten eten dan die 1760 kcal.

Activiteitsfactor:
1,2 Weinig of geen training, kantoorwerk
1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week
1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
1,75 Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
1,9 Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of
twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.

Je traint 4 x per week dus 1760kcal * 1,55 =2728 kcal zou dan je onderhoud zijn. Maar hier zit je zware werk niet bij in! Zeg dat je hier 500 kcal bij optelt dan zou je 3228 kcal moeten eten om aan te komen. Maar dit kan dus best meer zijn omdat je ook nog lichamelijk zwaar werk doet.

Vetten mogen gerust hoger dan 1 gr per kg lichaamsgewicht liggen.
 
Back
Naar boven