MuscleMeat

Trainen wanneer je ziek bent.

Bezoekers in dit topic

B.HvH

Novice
Lid geworden
10 okt 2021
Berichten
11
Waardering
12
Lengte
1m84
Massa
97kg
Goedenavond,
Helaas heb ik vorige weekeen griepje opgelopen. Gaat op het moment al weer wat beter en deze vraag ging door m’n hoofd.

Trainen als je ziek bent. Ja of nee?

Denken jullie: elke training is meegenomen. Desnoods stuk minder zwaar als normaal.

Of

Lichaam heeft het al zwaar zat, beter gewoon rusten.
 
Waarom zou je meer 'slopen' dan je kan herstellen?

Gewoon lekker uitzieken, ben je ook sneller weer fit
 
Goedenavond,
Helaas heb ik vorige weekeen griepje opgelopen. Gaat op het moment al weer wat beter en deze vraag ging door m’n hoofd.

Trainen als je ziek bent. Ja of nee?

Denken jullie: elke training is meegenomen. Desnoods stuk minder zwaar als normaal.

Of

Lichaam heeft het al zwaar zat, beter gewoon rusten.

Spaar je energie en motivatie op voor het moment dat je weer beter bent is mijn advies.
 
Niet doen. Koorts en trainen is geen goed idee, je maakt waarschijnlijk meer kapot dan je jezelf vooruit helpt. Als je koorts hebt en gaat trainen verhoog je je lichaamstemperatuur verder. Dat kan gevaarlijk zijn zelfs.

Daarnaast is het nu met Corona sowieso geen goed idee om verkouden of met griep te gaan trainen. Niet als je zsm van QR codes en maatregelen af wilt.
 
Mijn ervaring is toch anders. Als ik na de ochtendwandeling merk dat het enigzins kan, eet ik goed en neem een ibu 400 en twee paracetamol 500 (is een normale veilige dosis). Zodra ze beginnen te werken ga ik beginnen met de warm up. Training bestaat dan uit 2 compounds zo zwaar mogelijk. Niet meer, ook niet als ik denk dat het wel zou kunnen. Mocht, op welk moment dan ook, het gevoel niet ok zijn, stop ik meteen. Voel me de eerste paar uur daarna meestal best goed totdat de meds uitwerken uiteraard.
Ik ben geen dokter, weet niet of het kwaad kan, maar voor mij werkt dit. Natuurlijk ook niet wekenlang doen.
 
Ik heb een homegym, dus dat maakt niet uit.

😂 Corona dan.

top, thanks voor het advies.
Met homegym is Corona geen punt. Trainen met koorts is altijd af te raden.
 
Dan ben je niet ziek genoeg.
 
Dan ben je niet ziek genoeg.
Zoals in de beginpost vermeld gaat het al wat beter. Maar het spijt me dat ik niet ziek genoeg voor je ben.

B.HvH lees dit artikel even door. Is geschreven door een zeer ervaren sportarts, Guido Vroemen:
https://www.sportzorg.nl/sport-bewegen/chronische-aandoeningen/griep
Top. Thanks

Mijn ervaring is toch anders. Als ik na de ochtendwandeling merk dat het enigzins kan, eet ik goed en neem een ibu 400 en twee paracetamol 500 (is een normale veilige dosis). Zodra ze beginnen te werken ga ik beginnen met de warm up. Training bestaat dan uit 2 compounds zo zwaar mogelijk. Niet meer, ook niet als ik denk dat het wel zou kunnen. Mocht, op welk moment dan ook, het gevoel niet ok zijn, stop ik meteen. Voel me de eerste paar uur daarna meestal best goed totdat de meds uitwerken uiteraard.
Ik ben geen dokter, weet niet of het kwaad kan, maar voor mij werkt dit. Natuurlijk ook niet wekenlang doen.
👍
 
Als je echt ziek bent dan is het laatste wel wat je wilt doen is sporten, waarschijnlijk ben je niet ziek genoeg en denk je sporten kan net, maar werken/school net niet.
 
Back
Naar boven