XXL Nutrition

Trainer worden! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

frietbakker

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
3.948
Waardering
31
Ik zat er laatst over te denken om misschien eens instructeur ofzo te worden bij een sportschool voor een bijverdienste. Maar nu is de vraag: hoe wordt je dat? Je kan natuurlijk gewoon solliciteren, maar ik denk dat ze wel een papiertje ofzo verwachten maar welk, en kan ik dan gewoon even een cursusje doen en dan klaar oderwass?
 
bij mijn sportschool was ik ook gevraagd om sportinstructeur te worden, omdat ze vonden dat ik goede voorkennis al had (wat vereist is).

maar ik moest dus eerst een cursus doen (op hun zn kosten) en vervolgens kreeg ik een contract om daar dus een paar avonden in de week te komen werken.

ik heb t niet gedaan omdat ik overdag werk/ naar school ga en savonds train natuurlijk.

ik weet niet of dit ook zo gaat bij alle sportscholen.. dus je zou gewoon even in de buurt moeten informeren over die manier waarop die sportscholen te werk gaan.
 
Dat is niet echt wat ik zocht Dandyman, ik doe al een hbo opleiding op het moment die al 4 jaar kost, en ik ga niet nog eens 2 of 4 jaar leren voor een bijbaantje...... Ik hoopte eigenlijk meer op een soort cursus, ofiets.... Ik bedoel aangezien ik hier kom en veel (vind ik) heb gelezen over dit alles, denk ik dat ik best geschikt zou kunnen zijn, het enige probleem is dus dat ik bang ben dat men een papiertje verwacht.....
 
ik weet dat j er een zaterdagcursus kan volgen, maar niet hoelang die duurt. kan je Maniac beter een pmmetje sturen. die volgt die opleiding namelijk
 
Papiertje is geen vereiste. Ik denk dat je het beste bij je sportschool even kan vragen hoe of wat. Als je als trainer aan de slag wilt lijkt het me sowieso handig om een goed contact te hebben met deze mensen als je begrijpt wat ik bedoel. Je zal ook moeten weten welke opleidingen er door bepaalde organisaties erkend zijn, kans op de arbeidsmarkt etc.
 
Papiertje is niet in elke sportschool nodig. Bij ons loopt er een trainer rond en die vraagt aan mij tips over voeding en training . . .
 
ik zou't ook graag worden, officieel dan, maar weet niet of het zo goed verdient ...

ik zou dan graag instructeur worden in krachttraining algemeen en powerlifting (off course) dus hier in belgië als jullie een plaatsje vrij hebben... :D
 
Originally posted by Spike
ik zou't ook graag worden, officieel dan, maar weet niet of het zo goed verdient ...

volgens mij verdient niet goed nee, maar jij bent voor ons toch al een instructeur;)
 
Wanneer komt trouwens jouw deadlift artikel Spike?
 
nu ff niet, ben net met mijn eindexamens begonnen
 
ik ben bijna gecertificeerd en ACE-erkend (!!!!) fitness-instructeur. cursus gevolgd in Weert. maar ook te volgen in Nieuwegein geloof ik. is de enige cursus in de benelux die wereldwijd erkend is (erkend door ACE; American Council on Exercise). je kan er ook een cursus PT volgen, life coach e.d....

hie is de link nr hun site ;http://www.afn-opleidingen.nl/

k hoop dat je wat aan hebt!!

Groeten, Luca
 
Ikzelf zou graag trainer worden van een vrouwenteam (bv. volleybal of basket of zo).
Voorwaarde is wel dat er niet te veel lesbische speelsters in het team zitten!!
 
Originally posted by luca
ik ben bijna gecertificeerd en ACE-erkend (!!!!) fitness-instructeur. cursus gevolgd in Weert. maar ook te volgen in Nieuwegein geloof ik. is de enige cursus in de benelux die wereldwijd erkend is (erkend door ACE; American Council on Exercise). je kan er ook een cursus PT volgen, life coach e.d....

hie is de link nr hun site ;http://www.afn-opleidingen.nl/

k hoop dat je wat aan hebt!!

Groeten, Luca
Bedankt Luca ik kijk er nu naar!
 
Originally posted by Olimantado
Ikzelf zou graag trainer worden van een vrouwenteam (bv. volleybal of basket of zo).
Voorwaarde is wel dat er niet te veel lesbische speelsters in het team zitten!!

Naja :)

Zal wel lukken oli :D

Jij als aanvoerder..
 
http://www.fysiophysics.nl/opleidingen/index.html

Fitnesstrainer A

Na deze opleiding heeft het fitnessvak geen geheimen meer voor je. Rijkserkend.

Voor wie? Iedereen die als rijksgediplomeerd fitnessinstructeur aan de gang wil. Vooropleiding is niet vereist.
Doelstelling Individuele fitnesstrainingen en groepslessen kunnen verzorgen.
Inhoud O.a. krachttraining, cardiofitness, beginnerstraining, testen, groepslessen, anatomie, fysiologie en praktijk in lesgeven.
Duur 100 uren (20 dagen) + 20 praktijkopdrachten
Start Zaterdag 20 september 2003
Locatie IJsselstein
Cursustijden van 11.00 tot 16.30 uur of 12.30 tot 17.30
Tarief € 1.150,00 / examengeld € 236,00



Fitness Trainer B

De logische stap na Fitness Trainer A. Rijkserkend. Gegevens onder voorbehoud.

Voor wie? Voor iedereen met een Fitness Trainer A diploma
Doelstelling Het kunnen begeleiden van gevorderde krachtsporters, aanvullende trainingsprogramma's kunnen samenstellen voor diverse sporters.
Inhoud O.a. bewegingsanalyse, gevorderde krachttraining, sportspecifieke training, sportverzorging en stage.
Duur 85 uren
Start nog niet bekend
Cursustijden nog niet bekend
Tarief nog niet bekend


Fitness Manager

Succesvol ondernemen en leiding geven begint met het volgen van deze opleiding. De opleiding bestaat uit 3 modulen, die ook apart gevolgd kunnen worden. Als alle modulen behaald zijn ontvangt u een rijkserkend diploma.

Voor wie? Fitnessschooleigenaren, instructeurs die hun werkveld willen verbreden.
Doelstelling Het op verantwoorde wijze kunnen managen van een fitnessonderneming.
Inhoud O.a. Beleid en Management, begrotingsplannen, sociale wetten, personeelsbeleid en juridische zaken.
Duur 90 uren (30 avonden van 3 uren)
Locatie Nieuwegein
Start nog onbekend
Cursustijden nog onbekend

Moduul Tarief
1] Marketing (18 uren) € 406,-
2] Personeel (54 uren) € 1021,-
3] Financieel Management (18 uren) € 406,-
 
Originally posted by luca
ik ben bijna gecertificeerd en ACE-erkend (!!!!) fitness-instructeur. cursus gevolgd in Weert. maar ook te volgen in Nieuwegein geloof ik. is de enige cursus in de benelux die wereldwijd erkend is (erkend door ACE; American Council on Exercise). je kan er ook een cursus PT volgen, life coach e.d....


Groeten, Luca

Ik hoorde dat je voor ACE je examen in Amerika moest doen.
Is dat nou zo?
 
nee hoor. surf maar eens naar hun site. je kunt de cursus online bestellen. is wel zelfstudie. het examen kun je in heel veel verschillende landen afleggen, maar ... niet hier in nederland of belgie. dichtsbijzijnde examenplaats is Londen geloof ik, en dan Barcelona,...

Luca
 
Back
Naar boven