Fitness Seller

Traingsschema gehad maar mis schouder oefeningen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
3 jun 2018
Berichten
10
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
72kg
Hoi hoi,

Ben helemaal nieuw tot fitness en heb nu een trainingschema gehad voor 3 of 6 dagen.
Alleen er zitten volgens mij helemaal geen schouder oefeningen in.

Dag1:
Dipping --> ben echt noobie dus ze hebben het volgende gedaan
3x set met maximaal aantal dips (kan er nog niet eens 10 dus dat is het doel 3x10)
3x maximaal houden (dus blijven hangen tot fail)
Chest press
Incline chest press
Precor pek deck
Bicep curl
Cable curl
Concentration curl
Buikspieren --> circuitje van 3 oefeningen met bodyweight

Dag2:

Lunges met dumbells
Squats
Leg press
Leg extension
Hip adductor
Hip abdcutor
Matrix back extensions


Dag3:

Chin ups (small grip) --> doe deze met zo'n machine dat je klein beetje hulp hebt met naar boven komen.
Pull down (front)
Pull down (neck)
Lateral Row
Tricep pulldown (cable bar)
Tricep pulldown (rope)
Back Extensions
Buikspieren --> circuit van 3 oefeningen met bodyweight

Nu heb ik zelf als complete beginner al door dat ik geen schouder oefeningen heb, wat zou de beste manier zijn om die toe te voegen in mijn schema en op welke dag(en).

Keep in mind ben echt beginner beginner dus geen super ingewikkelde oefeningen oid.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen om ook mijn sportschool avontuur een succes te maken!

Vriendelijke groetjes,

Marky Mark and the Funky Bunch
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je begonnen bent, maar er is nog wel wat nodig om er echt een succes van te maken. Begin maar met dit schema in de prullenbak te gooien, en nooit meer naar advies te luisteren van degene die dit heeft geschreven. Dit is een totale clusterfuck aan oefeningen, in rare volgordes en totaal uit verhouding. Kies voor een beginners schema zoals hier in de stickies vermeld en lees de voedingssticky eens door.
Sticky - Trainingsprogramma's voor beginners
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Succes!
 
Meh komt van Fit for Free dus het een totale clusterfuck noemen is misschien ook weer ovedreven?
 
Alles werkt wel als beginner, vanuit gaande dat je voldoende eet, maar dit is wel heel suboptimaal.

Je hebt niet zo veel volume en oefeningen nodig en zou er meer aan hebben te focussen op een aantal compound oefeningen (squat, deadlift, bench, overhead press, pull ups en rows). In de vorm van een 2 daagse split of full body.

En, voldoende eten. Dat is het belangrijkste. Als je niet zwaarder wordt ga je ook niet (of nauwelijks) sterker of gespierder worden.
 
Hoi hoi,

Ben helemaal nieuw tot fitness en heb nu een trainingschema gehad voor 3 of 6 dagen.
Alleen er zitten volgens mij helemaal geen schouder oefeningen in.

Dag1:
Dipping --> ben echt noobie dus ze hebben het volgende gedaan
3x set met maximaal aantal dips (kan er nog niet eens 10 dus dat is het doel 3x10)
3x maximaal houden (dus blijven hangen tot fail)
Chest press
Incline chest press
Precor pek deck
Bicep curl
Cable curl
Concentration curl
Buikspieren --> circuitje van 3 oefeningen met bodyweight

Dag2:

Lunges met dumbells
Squats
Leg press
Leg extension
Hip adductor
Hip abdcutor
Matrix back extensions


Dag3:

Chin ups (small grip) --> doe deze met zo'n machine dat je klein beetje hulp hebt met naar boven komen.
Pull down (front)
Pull down (neck)
Lateral Row
Tricep pulldown (cable bar)
Tricep pulldown (rope)
Back Extensions
Buikspieren --> circuit van 3 oefeningen met bodyweight

Nu heb ik zelf als complete beginner al door dat ik geen schouder oefeningen heb, wat zou de beste manier zijn om die toe te voegen in mijn schema en op welke dag(en).

Keep in mind ben echt beginner beginner dus geen super ingewikkelde oefeningen oid.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen om ook mijn sportschool avontuur een succes te maken!

Vriendelijke groetjes,

Marky Mark and the Funky Bunch


Wees blij dat er geen apart werk voor de schouder bij zit. Er zit al zoveel overkill voor vooral de voorkant bij dat je echt niet nog iets "apparts" erbij hoeft te hebben.

Even over het schema zelf, lekker veel borst en armen. Precies wat een beginner wil maar eigenlijk niet nodig heeft :(
 
Bedankt voor alle feedback!
Tijd voor poging 2 voor een schema want de consensus is toch wel dat dit schema van fit for free bs is.

3 dagen split schema (is van internet forum getrokken dus waarschijnlijk ook niet helemaal goed).
Mag ik hier feedback op.

dag1
Warming up (cardio 5-15minuutjes)
Squat
Seat row (cable)
Dumbell Press of Bankdrukken
Shoulder press
Bicep curls
Tricep extension (cable)

Dag2
Warming up (cardio 5-15minuutjes)
Deadlift
Latt pulldown
Shoulder press
Dips --> 3x mijn max + vasthouden denk ik dan zoals in andere schema stond.
bicep curl
Tricep extensions

Dag3
Warming up (cardio 5-15minuutjes)
Bankdrukken
Shrugs (dumbell)
Seated row (cable)
Shoulder press
Bicep curl (barbell)
Tricep extensions

NOTE: In de Bicep curl/Tricep extensions staan verschillende opties

Cable, EZ-bar voor extensions
Dumbell, barbell, ez-bar voor Curls


Zit hier wel veel herhaling in op dagen van dezelfde oefeningen.
Dit schema zou dan zijn voor 4-6weken 3dagen in de week.

Denken jullie dat dit beter zou zijn, zijn ook een stuk minder verschillende oefeningen wat denk ik wel chill is ook voor mij.
 
Even over het schema zelf, lekker veel borst en armen. Precies wat een beginner wil maar eigenlijk niet nodig heeft :(

Ach, als ze er maar lol in hebben toch? :p :D ;)
 
Bedankt voor alle feedback!
Tijd voor poging 2 voor een schema want de consensus is toch wel dat dit schema van fit for free bs is.

3 dagen split schema (is van internet forum getrokken dus waarschijnlijk ook niet helemaal goed).
Mag ik hier feedback op.

dag1
Warming up (cardio 5-15minuutjes)
Squat
Seat row (cable)
Dumbell Press of Bankdrukken
Shoulder press
Bicep curls
Tricep extension (cable)

Dag2
Warming up (cardio 5-15minuutjes)
Deadlift
Latt pulldown
Shoulder press
Dips --> 3x mijn max + vasthouden denk ik dan zoals in andere schema stond.
bicep curl
Tricep extensions

Dag3
Warming up (cardio 5-15minuutjes)
Bankdrukken
Shrugs (dumbell)
Seated row (cable)
Shoulder press
Bicep curl (barbell)
Tricep extensions

NOTE: In de Bicep curl/Tricep extensions staan verschillende opties

Cable, EZ-bar voor extensions
Dumbell, barbell, ez-bar voor Curls


Zit hier wel veel herhaling in op dagen van dezelfde oefeningen.
Dit schema zou dan zijn voor 4-6weken 3dagen in de week.

Denken jullie dat dit beter zou zijn, zijn ook een stuk minder verschillende oefeningen wat denk ik wel chill is ook voor mij.
Je hebt dus goede adviezen gekregen, maar je slaat ze in de wind en gaat lekker random schemaatjes van het web plukken?
 
Wees blij dat er geen apart werk voor de schouder bij zit. Er zit al zoveel overkill voor vooral de voorkant bij dat je echt niet nog iets "apparts" erbij hoeft te hebben.

Even over het schema zelf, lekker veel borst en armen. Precies wat een beginner wil maar eigenlijk niet nodig heeft :(
Ik ben er van overtuigd dat dergelijke overkill op lange termijn zal zorgen voor schouderproblemen, en zeker omdat in dit schema amper rear delt work zit.
 
Je hebt dus goede adviezen gekregen, maar je slaat ze in de wind en gaat lekker random schemaatjes van het web plukken?

Nee, ik heb de adviezen zo goed mogelijk opgevolgd en ben gaan kijken naar oefeningen die meer de 'belangrijke' spiergroepen zijn. Minder van die vage oefeningen en meer compound proberen te pakken.
Ben echter compleet beginner, dus heb schema's gezocht voor beginners ook het beginner topic doorgekeken en gelezen, aan de hand daarvan schema en oefeningen gepakt.

Maar ik heb zelf zoals je merkt niet de kennis om een heel schema op te stellen, daarom vraag ik feedback.

Dit schema dat ik vond leek mij (a) haalbaar qua oefeningen, (b) redelijk ook qua variatie, (c) redelijk wat compound oefeningen, daarom dat ik hier vroeg of dit dan beter is dan die er als eerste staat en zo nee, wat er dan volgens jullie beter kan/moet.
 
Zie nu dat de eerste reactie al naar dat topic verwees. :rolleyes:
 
Steks, heb die post inderdaad al gelezen.
Heb de compound oefeningen die volgens die post belangrijk zijn allemaal vetgedrukt,

dag1
Warming up (cardio 5-15minuutjes)
Squat
Bent over Row
Dumbell Press of Bankdrukken
Dumbell Shoulder press --> lijkt volgens mij heel erg op Overhead Press en is ook zelfde spiergroepen?
Bicep curls
Tricep extensions ---> in plaats van dit Dips doen?

Buikspieren

Dag2
Warming up (cardio 5-15minuutjes)
Deadlift
Latt pulldown
Shoulder press
Dips --> 3x mijn max + vasthouden denk ik dan zoals in andere schema stond.
bicep curl


Dag3
Warming up (cardio 5-15minuutjes)
Bankdrukken
Shrugs (dumbell)
Bent over row
Dumbell Shoulder press
Bicep curl (barbell)
Tricep extensions ---> in plaats van dit Dips doen?

Buikspieren

Pullups/chin ups kan ik op dit moment gewoon nog niet. Dus die zitten (nog) niet in het schema.
Schema lijkt dan redelijk veel op dit schema: Jason Blaha's Ice Cream Fitness 5x5 Novice Program
 
Heb je gelezen wat ik van dat schema vind?
 
Oke wat zou volgens jou dan wel een goed beginner schema zijn? En wat vindt je niet goed aan het ICF?
Want dit schema leek mij in principe best haalbaar om te doen :s

wil niet lui overkomen oid maar er zijn zo fcking veel meningen en alles en iedereen spreekt elkaar tegen?
 
Oke wat zou volgens jou dan wel een goed beginner schema zijn? En wat vindt je niet goed aan het ICF?
Want dit schema leek mij in principe best haalbaar om te doen :s

wil niet lui overkomen oid maar er zijn zo fcking veel meningen en alles en iedereen spreekt elkaar tegen?

Hoeveel dagen in de week wil je trainen?
 
Minimaal 3x max 5x per week.

Dan zou ik beginnen met 3x per week full body. In principe ziet dat laatste schema er wel aardig, alhoewel het wat mij betreft wat veel variaties van oefeningen bevat. Er ontbreekt ook een aanduiding van hoeveel seps en reps je moet doen en wat het progressiemodel is.

Persoonlijk vind ik dit wel een mooi schema:

SKruJBF.png
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven