AndroidHealthClinic

Training en Voeding : Realistisch

Bezoekers in dit topic

ThomasJeremy

Novice
Lid geworden
29 jul 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
90kg
Hoi allemaal,

Ik was mijn overgewicht een beetje beu. Ik ben 1.79, man, en 89 kilo. Ik heb sowieso een brede bouw, vooral in de schouders en borst door jarenlang zwemmen. Destijds kreeg ik de ziekte van Pfeiffer, waardoor ik behoorlijk aankwam. Daarna is het het 8 jaar niet van gekomen. Tot nu.
Ik heb eindelijk weer genoeg motivatie, wilskracht en de middelen om veel te sporten. Ik wil 11 kilo er af trainen, zodat ik op 78 kilo zit, en er redelijk gespierd uitzien (hoeft echt niet enorm gespierd te zijn, als ik afval merk ik altijd dat het sowieso prima uitziet). Ik heb mijzelf hiervoor tot 1 januari gegeven. Ik ben nu twee weken bezig, en ik merk dat dit goed vol te houden is. Ik heb de grootste plezier in opnieuw sporten, en heb hier gelukkig ook de tijd voor. Nadeel : Ik heb 7 jaar gerookt en mijn conditie is dus bezig om te herstellen dmv sporten. Nu wilde ik aan de wat meer ervaren mensen vragen of mijn voeding en mijn workout in 'balans' zijn, ofwel : Ga ik mijn doel hiermee halen ? Ik zie door de vele bomen op het internet het bos niet meer :p

Routine
4 x per week een half uur Joggen (5 kilometer and counting)
3 x per week een uur zwemmen, intensief (1,7 tot 2 km)
1 x per week een uur Yoga
3 x per week 45 minuten krachttraining
(Ik gebruik bij de krachttrainingen iedere week iets zwaardere gewichten)

Maandag en Vrijdag Sets Reps
Incline press 3 8
Seated cable row 4 8
Shoulder press 3 10 tot 12
Pull ups 3 10 tot 12
Curl variation 2 12
Triceps extension variation 2 12

Woensdag
Barbell Squat 3 8
Reverse Dumbbell Lunges 3 5
Bench Press 3 8
Chin ups 3 5
Bicep Curl 3 10
Triceps Rope Extension 3 10

Voeding
Groenten (Spinazie, Broccoli, Bieten, Boerenkool, Ui, Knoflook, paprika's, tomaten, komkommmers.
Zilvervliesrijst, 3 sneeën volkorenbrood
Vruchten (Dagelijks een banaan en een appel)
Zaden en pitten (als tussendoortje op 3 dagen in de week 1 handje), 2 x in de week kidneybonen
Vlees : 2 x in de week 200 gram zalm, de rest van de week 200 gram kipfilet.
Ontbijt: Magere Yoghurt met Havermout (normaal bakje met 1 theelepel honing erin)
Beleg : Kipfilet, Pindakaas, eieren, vruchtenhagel, hummus.
- Daarnaast drink ik geen alcohol.
- Ik gebruik de eiwitshakes van Fitshape volgens de richtlijnen

Sorry als dit allemaal wat vaag kan overkomen, ik ben nog niet helemaal thuis in deze wereld. Maar ik ben van plan om meer te leren op deze site. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
 
Ik denk dat je goed bezig bent, weet je wat je energiebehoefte (in Kcal's) is ?

Tel je de calorieën die je binnen krijgt ?
 
Ja, ik heb er ongeveer 3000 nodig en zit dagelijks zo tegen de 2000.
 
Back
Naar boven