Fitness Seller

Training en voeding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bruggeboy

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2002
Berichten
8
Waardering
0
Hallo,
ik weeg 64 kg, ben 31 jaar en 1m78 lang

ik train al een tijdje voor MEER MASSA bij te komen, vooral borst en armen, (en buikspieren)

maar hoe kan mijn voeding hierbij helpen ?

Kent iemand een goede voedingsschema ?

Kent iemand ook een goede receptenboek voor fitnesstrainers ?

Bedankt, :D
 
Wat betreft je eerste vraag over een voedingsschema zou ik zeggen kijk eens rond op het board er staan behoorlijk wat voedingsschema tussen die ook nog eens aangevuld worden door commentaar van andere.

Je tweede vraag: Er zijn enorm veel boeken te krijgen over voeding veelal ook in het engels (gebruik hier het Internet voor)
In Nederland heb je b.v. Boeknet.nl en Bol.com wellicht dat er in belgie ook zo'n site bestaat.

Succes.
 
Begin met meerdere malen per dag te eten, eet 6 flinke maaltijden welke elk flink wat koolhydraten en vetten (liefst onverzadigd) bevatten. Neem bij elke maaltijd rond de 30 gr. eiwit. Verwijder elke vorm van cardio uit je training, en liefst ook uit je normale bestaan. Dus minimaal fietsen, rennen, enz.

Verder train je maximaal 45 minuten tot een uur en beperk je je tot de basisoef.

Voor een goed schema mbt. de basisoefeningen kun je evt. een verzoek in het trainingsgedeelte plaatsen.

Aan de hand van jouw korte beschrijving is dit het maximale dat ik je kan vertellen. Wil je meer hulp hebben beschrijf dan exact wat je eet, enz.
 
Originally posted by bruggeboy
Hallo,
ik weeg 64 kg, ben 31 jaar en 1m78 lang

ik train al een tijdje voor MEER MASSA bij te komen, vooral borst en armen, (en buikspieren)

maar hoe kan mijn voeding hierbij helpen ?
Voeding bepaalt hoe jij er uit ziet!

Kent iemand een goede voedingsschema ?
Is per persoon verschillend.
Probeer ruim 2,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht te eten.
probeer ruim 8 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht te eten.
Probeet 1,5 gram vet per kg lichaamsgewicht te eten.
eiwitbronnen zijn: kip, kalkoen, eieren, proteineshake, melk, kwark
Proteinebronnen zijn: graanprodukten (brood, brinta), volkoren macaroni, zilvervlies rijst, aardappelen.

Je zou ook een weightgainer kunnen gebruiken.

Kent iemand ook een goede receptenboek voor fitnesstrainers ?
Boeken van Chris Aceto. (te bestellen via internet of in tijdschriften.
Bedankt, :D
 
s´ochtends:
na het ontwaken 7u
20 g whey met water gemengd, daarna
3- 4boterhammen met boter/100 ghavermout/100 g rijst + 250ml kwark/ 100 g kip/bakje tonijn

tussen 8:45 en 9:30, 1 kwartier
3 boterhammen met kipfilet

tussen 12 en 13u, een half uur
3- 4boterhammen met boter/100 ghavermout/100 g rijst + 250ml kwark/ 100 g kip/bakje tonijn

tussen 15 en 16u, 1 kwartier
3- 4boterhammen met boter/100 ghavermout/100 g rijst + 250ml kwark/ 100 g kipf/bakje tonijn

18:30, 1 kwartier (liefst tussendoortje ivm avondeten)
2 glazen magere melk

19:30 avondeten (dit is tevens mijn maaltijd voor het trainen)


postworkout shake :

40 g whey + 1 dextrose per kg lichaamsgewicht gemengd met water

tussen 22u en 22:30u (na het trainen en/ of voor het slapen)
3- 4boterhammen met boter/100 ghavermout/100 g rijst + 250ml kwark/ 100 g kipfilet/bakje tonijn en beetje lijnzaad


astu tussen 4000 a 4500 kcal..

langzaam aan meer beginnen te eten en dan hiernaar toe werken
 
Back
Naar boven