XXL Nutrition

Training ivm keuring landmacht

Bezoekers in dit topic

Het rennen

Hallo , nou over het rennen ik weet het wel. je hebt conditie in landmacht wel nodig , iets meer als kracht zelfs.
dus als je nou VOOR dat je gaat kracht ff half uurtje rent, dan de kracht en voor je gaat weer ff half uurtje , en dat doe je dan iedere keer als je gaat fitnesse , ma iedere keer dat je komt doe je 5 min met het rennen erbij tot je uiteindlijk op 1 uur zit of langer zelfs.

als je zon 8 km kan renne in uurtje is het al netjes hoor dan hoef je lichamelijk niet meer bang te zijn voor de keuring , groetjes me

---------- Toegevoegd om 16:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:07 ----------

Het rennen

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo , nou over het rennen ik weet het wel. je hebt conditie in landmacht wel nodig , iets meer als kracht zelfs.
dus als je nou VOOR dat je gaat kracht ff half uurtje rent, dan de kracht en voor je gaat weer ff half uurtje , en dat doe je dan iedere keer als je gaat fitnesse , ma iedere keer dat je komt doe je 5 min met het rennen erbij tot je uiteindlijk op 1 uur zit of langer zelfs.

als je zon 8 km kan renne in uurtje is het al netjes hoor dan hoef je lichamelijk niet meer bang te zijn voor de keuring , groetjes me
 
8km per uur?.. pff das een slakkentempo man.. zorg dat je rond de 11/12 km p/u loopt..
 
Wordt dat je eerste keuring?
Net als wat Barbellman zei, als het goed tussen de oren zit(en natuurlijk lichamelijk voor de medische test). want ze stellen je irritante vragen. Dus je kan best gaan trainen maar als je niet door het psychologische gedeelde komt dan heeft het niet veel nut meer tenzij je het voor jezelf wilt doen.
Ik heb aankomende woensdag me laatste test (sporttest) en ik ga voor de PI (pantserinfanterie). En wat sommige zeggen het stelt geen ruk voor als je maar doorzet.
Zeggen veel mensen die ik ken die er ook inzitten.
 
Interval trainingen gaan doen op de fiets.

30 min opbouwend naar 45 min.


Je test is 12min fietsen en ze kijken dan naar je hartslag.
Verder goed je borst + rug + benen + buik ontwikelen. Dat zijn de spiergroepen die gestest worden.

Train ze dan op uithoudingsvermogen van de spier.

12 minuten fietsen is trouwens onzin, tegenwoordig wordt er een sommetje gemaakt i.c.m. je kracht en hier rolt een cluster uit. als je op 12 minuten zit dan zit je inderdaad safe, dit is de grens ongeveer van cluster 3/4. je leeftijd/gewicht/vetpercentage beslist waar deze grens ligt dus een tijd is moeilijk aan te geven.

---------- Toegevoegd om 01:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:55 ----------

8km per uur?.. pff das een slakkentempo man.. zorg dat je rond de 11/12 km p/u loopt..

+1

je zal voor de keuring niet deze afstanden gaan lopen. wat er wel van je verwacht wordt is dat je de cooper test kunt uitlopen, maar dit toetsen ze pas bij je opleiding.
 
vragen

Wordt dat je eerste keuring?
Net als wat Barbellman zei, als het goed tussen de oren zit(en natuurlijk lichamelijk voor de medische test). want ze stellen je irritante vragen. Dus je kan best gaan trainen maar als je niet door het psychologische gedeelde komt dan heeft het niet veel nut meer tenzij je het voor jezelf wilt doen.
Ik heb aankomende woensdag me laatste test (sporttest) en ik ga voor de PI (pantserinfanterie). En wat sommige zeggen het stelt geen ruk voor als je maar doorzet.
Zeggen veel mensen die ik ken die er ook inzitten.

Wat voor vragen Onder anderen? , teminste niet precies ma wat kan ik mij daar bij voorstellen ?
 
Wat voor vragen Onder anderen? , teminste niet precies ma wat kan ik mij daar bij voorstellen ?

Als je die fiets test niet haalt heb je echt de conditie van een bal gehakt.. tja en die kracht..iemand die een beetje doortraint moet makkelijk cluster 3/4 halen

En wat ze vragen bij psychologische test?.. Zo'n beetje hoe je hele leven eruit ziet ;) Zorg dat je motivatie in orde is.. en denk na voordat je antwoord geeft..
 
Als je die fiets test niet haalt heb je echt de conditie van een bal gehakt.. tja en die kracht..iemand die een beetje doortraint moet makkelijk cluster 3/4 halen

En wat ze vragen bij psychologische test?.. Zo'n beetje hoe je hele leven eruit ziet ;) Zorg dat je motivatie in orde is.. en denk na voordat je antwoord geeft..

k bedankt , dan weet ik het ongeveer , weet je ook of dat het zelfde is bij de korps mariniers? , zo niet geen probleem , zit nog tusse die 2 te twijfelen namelijk ( landmacht ,korps mariniers ) , alvast bedankt :)
 
k bedankt , dan weet ik het ongeveer , weet je ook of dat het zelfde is bij de korps mariniers? , zo niet geen probleem , zit nog tusse die 2 te twijfelen namelijk ( landmacht ,korps mariniers ) , alvast bedankt :)

Ik heb zelf alle keuringen van korps mariniers gehaald en begin februari met de opleiding..

Maar keuring van KM zijn anders dan landmacht..
Voor de landmacht hoef je alleen die fietstest en kracht test te halen.. en daarna uiteraard PO (psychologisch onderzoek) en GO (geneeskundig onderzoek).
En voor de mariniers moet je die fietstest en kracht test op cluster 4 halen.. En als je dat gehaald heb krijg je nog de Mast (mariniers algemene selectie test) en dat bestaat uit: 35minuten hardlopen (eigen tempo, niet wandelen) 10 oefeningen in een zaaltje bestaande uit opdrukken, optrekken, touwklimmen, balansoefeningen enz.
En daarna heb je nog 45minuten roadwork! Dat is buiten met overall aan en helm op.. met balken en zandzakken rennen,springen,vliegen,rollen enzovoort. verzin het zo gek maar.. ze laten het je doen ;)
Daarna uiteraard ook nog PO en GO..
 
Back
Naar boven