Fitness Seller

Training Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Maandag 21 mei

BE
5x67.6
3x77.5
1x86 2f wilde nog eens met arch proberen te benchen ipv flat op de bank, vrij onstabiel, slechte keuze...

Dumb BE
3x15x27

Chins vs Dips
15x3xbw+5 vs 15x4xbw+5

Biceps

BE zal na de verlof wel een make-over krijgen, meer nadruk leggen op board, floor, paused,... en minder op de dumbs. Nu nog ff verder pompen for summertime :cool:
 
eh, ge moet wel aan je arch werken e man!! je hoeft hem niet belachelijk hoog te maken maar je moet er wel één hebben en er mee leren werken, is het beste dat mij ooit is kunnen overkomen op benchvlak :)
 
eh, ge moet wel aan je arch werken e man!! je hoeft hem niet belachelijk hoog te maken maar je moet er wel één hebben en er mee leren werken, is het beste dat mij ooit is kunnen overkomen op benchvlak :)

mja kweetet, na 2j is de bench form nog steeds niet optimaal :o ma komt wel in orde, ik zie alles altijd positief in e ;) zolang dak morgen maar nen dikken deadlift placeer is da allemaal goe :)
 
Fail op 2rep @ 86kg? Hoe kan dat na 2 jaar benchen??
 
Fail op 2rep @ 86kg? Hoe kan dat na 2 jaar benchen??

heb onlangs bijna 100SQ gefaild ;) is puur gewenning, men BE gisteren was veel te onstabiel, ik merk vooral dat ik de gewichten in't begin iets te hoog heb ingeschat, gezien ik nu al tegen de lamp loop met SQ en BE. Maar als men DL en MP nu stijgen, zit ik er eigenlijk niet veel met in, wilt dan toch zeggen dat ik op andere punten vooruit ga.

Na de verlof ga ik in ieder geval met nieuwe startgewichten beginnen bij Wendler en dan proberen tot eind dit jaar te volgen, ditmaal zonder vast te lopen.
 
je moet maar eens wat filmpjes van die westside barbell kerel bekijken op youtube (dave tate?) zo bench je (ik igg) het sterkst, plus het bench hoofdstuk in starting strenght nalezen is ook mss niet slecht ;) gewoon schouderbladen tegen elkaar, kont naar je toe trekken voor een solide arch liefst met de bar op nekhoogte (niet ooghoogte zoals Ripp zegt) en dan kun je makkelijk uitpakken. Ten laatste, barbell laten zakken met de focus op de triceps, zooooo belangrijk, alsof je een negative doet om je triceps extra te benadrukken, en dan ook omhoog duwen vanuit de triceps, de bar path zal natuurlijker zijn, en je spieren zullen efficienter kunnen samenwerken en jij zal hopelijk meer kunnen pressen, proberen zou ik zeggen, je hebt toch niks te verliezen!
 
Faap en form verbeteren is moeilijk, vanaf het inde eerste instantie onwennig voelt, haakt hij af aan oude form. Zodoende wordt het moeilijker en moeilijker om terug correct aante leren.
 
je moet maar eens wat filmpjes van die westside barbell kerel bekijken op youtube (dave tate?) zo bench je (ik igg) het sterkst, plus het bench hoofdstuk in starting strenght nalezen is ook mss niet slecht ;) gewoon schouderbladen tegen elkaar, kont naar je toe trekken voor een solide arch liefst met de bar op nekhoogte (niet ooghoogte zoals Ripp zegt) en dan kun je makkelijk uitpakken. Ten laatste, barbell laten zakken met de focus op de triceps, zooooo belangrijk, alsof je een negative doet om je triceps extra te benadrukken, en dan ook omhoog duwen vanuit de triceps, de bar path zal natuurlijker zijn, en je spieren zullen efficienter kunnen samenwerken en jij zal hopelijk meer kunnen pressen, proberen zou ik zeggen, je hebt toch niks te verliezen!

wel, ik zal dit eens bekijken, wat heb ik idd te verliezen :)

Faap en form verbeteren is moeilijk, vanaf het inde eerste instantie onwennig voelt, haakt hij af aan oude form. Zodoende wordt het moeilijker en moeilijker om terug correct aante leren.

koeby plz...
 
Nu ik men bench-form veranderd heb naar geen arch en benen op gelijke hoogte bankje, moet ik zeggen dat als ik ooit terug op kracht ga benchen ik niet direct terug die arch erin gooi en meer gewicht neem.
Ik denk zelfs dat het geen slecht plan is om het volumewerk allemaal zonder arch te doen, en het maxen met arch en voeten op grond.

Natuurlijk voelt het voor mijn rug slecht om telkens opnieuw zover te archen, dus als dit niet slecht voelt zal het wrs niet boeien. Ik heb iig meer feeling met de bar en borst/schouder/triceps-spieren op deze manier, en dat bencht leuk.
Je ruggewervels niet op het uiterste van hun ROM zetten en de hip flexors en onderste buikspieren nog gebruiken om het archen tegen te gaan, das evt extra goed meegenomen.
 
Bill Starr raad in Survival of the strongest zelfs atleten aan om zonder arch te benchen omdat zo hun borstspieren en triceps sterker worden. Dus het kan op zich geen kwaad om met arch te benchen. Een arch is imo enkel nodig als je aan wedstrijden denkt omdat je zo toch meer kan pressen. Verder kan je gerust zonder arch benchen lijkt me.
 
Woensdag 23 mei

DL
5x120
3x140
1x160
fx170 spijtig, kreeg hem 1mm los ofso, had vandaag niet voor max moeten gaan...
3x157.5

SQ
2x100 te warm, te vanalles...

Abs

Friday shall be a better day! :)
 
Bill Starr raad in Survival of the strongest zelfs atleten aan om zonder arch te benchen omdat zo hun borstspieren en triceps sterker worden. Dus het kan op zich geen kwaad om met arch te benchen. Een arch is imo enkel nodig als je aan wedstrijden denkt omdat je zo toch meer kan pressen. Verder kan je gerust zonder arch benchen lijkt me.

heb jij 'the strongest shall survive' gelezen? spijtig van je fail warres!
 
Warmte sloeg me vandaag ook wat tegen. In mijn geval achter glas, met een airco die de naam niet waardig is :S
Zonde van de fail!
 

no problem brahz :) vanaf juli trug frette en trainen, bij woopyland moetk er staan ;) zaterdag voorrondes gaan zien?

Warmte sloeg me vandaag ook wat tegen. In mijn geval achter glas, met een airco die de naam niet waardig is :S
Zonde van de fail!

zonde idd :) ma we kome dr wel, vallen en opstaan! :)
 
Moet nog zien met Sanca
 
Vallen & opstaan brah, en kiezen om beter te worden in bepaalde oefeningen. Specifieren. Sommigen kunnen het nog altijd opbrengen om op alle oefeningen sterker te worden alsof het vanzelf gaat, anderen deadliften 100kg meer als hun squat, maar dat zijn uitzonderingen imo.
Ben benieuwd naar MP vrijdag, ik press wel wat mee! :)
 
heb jij 'the strongest shall survive' gelezen? spijtig van je fail warres!
Ja ik heb hem gelezen. Ik heb hem 2maand geleden gekocht denk ik.
 
Vrijdag 25 mei

MP
5x40
3x50
1x55
1x60
1x62.5 PR godnondeju! moest er ooit eens vankomen :) epic grindin ;)
http://www.youtube.com/watch?v=WptNV6J-zk8

1x62.5 PP, dan MP
http://www.youtube.com/watch?v=Brp25vtjFrw

Log
3x55
1x60
1x65
1x70
fx80 boeie, UB was leeg bij de 70, maybe i was lucky ;) volgende week wat reppe

Chins vs Dips
6xbw - 10xbw
6xbw - 10xbw
6xbw - 10xbw
5xbw - 7xbw
4xbw - 7xbw
3xbw - 7xbw

Triceps p0mp

dam content op de MP, kan ik terug gaan reppe ipv wakker te ligge van nieuw PR :)
 
goed zo warres!! wat zegt die kerel op het einde? 'gij bent echt kansloos'? :D
 
Back
Naar boven