MuscleMeat

Training met artritis psoriatica

Bezoekers in dit topic

fbeo

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2007
Berichten
2
Waardering
0
Hallo,
Ik heb sinds m'n pubertijd altijd vage gewrichtsklachten gehad, maar er is nooit een echte diagnose kunnen stellen. Ondanks deze klachten heb ik redelijk goed kunnen sporten. In het begin veel gebasketbalt, later spinning en een klein beetje krachttraining. Helaas ben ik zo'n anderhalf jaar geleden hiermee moeten stoppen (met name spinning) omdat m'n gewrichtsklachten te erg werden. Inmiddels is de diagnose artritis psoriatica. Na anderhalf jaar hangen op de bank, chips en bier nuttigen, heb ik er genoeg van gekregen en ben ik weer voorzichtig gaan spinnen (nu 2x gedaan). Hoewel ik op diverse plekken pijn voel (met name uitlopers van achillespees) viel het mij niet tegen.

Ik wil ook weer wat voorzichtge krachttraining gaan doen om al met al weer het gevoel terug te krijgen van jaren geleden.

Zijn er mensen die ook weer zijn gana sporten of nog steeds sporten met dezelfde diagnose artritis psoriatica. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en evt tips.

Hartelijk dank en met vriendelijke groet
Frank
 
Inmiddels het het ruim 6 jaar verder en diverse kilo's verder (183cm, 91 kg, valt nog toch overzien). Ben de gang naar de sportschool wel zat en heb mezelf een spinningbike aangeschaft voor de cardio en een bankdruk apparaat en diverse dumbells om thuis op ieder moment dat ik wil te kunnen sporten.
Ik heb een submaximaaltest gedaan en ken van de diverse oefeningen de 1RM. Waar is een goede website te vinden om vanuit deze 1RM weer een beginschema te maken?
Graag jullie advies. Hopelijk dat er nu wel iemand kan reageren.
Frank
 
Inmiddels het het ruim 6 jaar verder en diverse kilo's verder (183cm, 91 kg, valt nog toch overzien). Ben de gang naar de sportschool wel zat en heb mezelf een spinningbike aangeschaft voor de cardio en een bankdruk apparaat en diverse dumbells om thuis op ieder moment dat ik wil te kunnen sporten.
Ik heb een submaximaaltest gedaan en ken van de diverse oefeningen de 1RM. Waar is een goede website te vinden om vanuit deze 1RM weer een beginschema te maken?
Graag jullie advies. Hopelijk dat er nu wel iemand kan reageren.
Frank

Jefit. Hebben ook een handige app.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven