• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

Fitness Seller

Training met nieuwe supplementen

Bezoekers in dit topic

RalphRough

Novice
10 jaar lid
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort 6 ipv 4 dagen per week te trainen. Ik wil dit doen in combinatie met verschillende supplementen. Dit zijn de volgende:
  • Vitamine D3 3000IU van Body en Fitshop
  • Micellar Casein Perfection van Body en Fitshop. Deze wil ik 3-4 keer per week gebruiken voor het slapen gaan.
  • MP Assault Pre Workout
  • ISO 100 eiwit shake 3-4 ochtenden per week
  • Magnesium capsules
  • Visolie capsules
Hoe denken jullie over deze supplement combo? Is dit overkill of kan dit er gewoon mee door? Waarom wel en waarom niet?
Daarnaast wil ik nog aminozuren kopen voor tijdens de trainingen. Welke aminozuren raden jullie aan? En is het nodig om een supplement te hebben waar alle aminozuren in zitten? Ik heb momenteel wel aminozuren in pil-vorm van de Tuinen.

Ik zou eerst zien dat je voeding op orde is. Daar is meer mee te winnen dan die supplementen.

Bij uw gewicht kan je heel makkelijk je eiwitten uit je voeding halen. Jij moet amper 120 gr eiwit per dag binnenkrijgen.
Die shakes zijn dus overbodig.

De supplementen gaan je niet veel zichtbaars opleveren. Niets eigenlijk.

Laatst bewerkt:
body en fit is rommel. zoek eens op de labtesten.

• Like
Waarderingen: IronWarfare, Galen en flexx123
Focus op een fatsoenlijk training en voedingsschema, en het geld wat je bespaart op de supplementen kun je goed gebruiken voor je voeding
Die supplementen zullen je met jouw stats ( lengte, gewicht en VVM niets extras brengen buiten een lege portomonee )
Maar even serieus : 4 x per week trainen en dan 60 kg wegen ?

Ik denk dat je gewicht eerder een ''overkill'' is , train gewoon max 3-4 per week en zet je focus eens op aankomen doormiddel van te eten en supplementen als een aanvulling zien.

Focus op een fatsoenlijk training en voedingsschema, en het geld wat je bespaart op de supplementen kun je goed gebruiken voor je voeding
Die supplementen zullen je met jouw stats ( lengte, gewicht en VVM niets extras brengen buiten een lege portomonee )
Maar even serieus : 4 x per week trainen en dan 60 kg wegen ?

Je moet ergens beginnen hee. Ik ben begonnen op nog geen 50kg.

Maar verder de supps gaan hem idd alleen maar geld kosten. 120gr eiwitten haal je makkelijk uit voeding. TS denkt mss dat shakes iets speciaals zijn terwijl het gewoon maar vloeibare eiwitten zijn.

johnyjordaan Natuurlijk moet je ergens beginnen , daar gaat het mij niet om, het feit dat je met 4 x per week trainen 60 kg weegt, en dit wil verhogen naar 6 x per week en dan direct een heel boodschappenlijstje supplementen aan wil schaffen is een ander verhaal

Ik denk dat voeding van TS totaal niet op orde is, en dan kun je met een goed voeding en trainingsschema nog heel veel progressie boeken ,meer als met die supplementen

johnyjordaan Natuurlijk moet je ergens beginnen , daar gaat het mij niet om, het feit dat je met 4 x per week trainen 60 kg weegt, en dit wil verhogen naar 6 x per week en dan direct een heel boodschappenlijstje supplementen aan wil schaffen is een ander verhaal

Ik denk dat voeding van TS totaal niet op orde is, en dan kun je met een goed voeding en trainingsschema nog heel veel progressie boeken ,meer als met die supplementen

Denk ook dat hij eerst naar zn voeding moet kijken. En zn trainingsschema. Daar zit idd de winst. De supps gaan hem geen gram extra spiermassa opleveren.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weeg al een tijdje geen 60 kilo meer haha. Ben dit vergeten aan te passen. Inmiddels ligt het rond de 78,6 kilo.

• Like
Waarderingen: Zoranos
Voeding is overigens ook al een tijdje op orde. Daar zag/merkte ik uiteraard aanzienlijke verbeteringen mee.

Dan nog 160 gr eiwitten haal je nog steeds makkelijk uit je voeding. Supps gaan nog steeds niets doen voor u.
Ja dat klopt. Het ging me ook meer om de langzame eiwitten. Of die zegmaar veel zin zouden hebben. Die ISO100 eiwit shake neem ik alleen op dagen dat ik niet aan mijn eiwitbehoefte kan komen.

Ja dat klopt. Het ging me ook meer om de langzame eiwitten. Of die zegmaar veel zin zouden hebben. Die ISO100 eiwit shake neem ik alleen op dagen dat ik niet aan mijn eiwitbehoefte kan komen.

Er is natuurlijk niks tegen het gebruik van whey ofzo. Maar het gaat je niet meer spiermassa opleveren dan dat je de extra eiwitten uit voeding haalt.

Wordt whey sneller opgenomen ja...gaat dat veel uitmaken ...neen. Zelfde geld ook voor de trage eiwitten voor het slapen gaan bijvoorbeeld. Dit zal in werkelijke spierwinst ook nihil zijn volgens mij.

En als je om één of andere reden niet aan je eiwitten komt dan zijn shakes een goede oplossing natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Een multivitamine lijkt me voldoende met 5 microgram D3 max 20 (dus 200IU tot 800IU)

99% van sups werken niet, of zo dusdanig weinig dat het de moeite niet is. Wei is een afvalproduct uit de kaas industrie.. komt uit koemelk, koemelk is voor kalveren. Als je dat wilt drinken, moet je zelf weten, zal weinig uitmaken. Heb zelf een rundisolaat geprobeerd (lactose intolerant) schijnt in theorie nog beter te zijn ook, merk geen verschil. Behalve in me portomonnee xD

En al die mooie dingen als mineralen, vitaminen haal je uit je groentes & fruit, en die aminozuren uit vlees.

Een multivitamine lijkt me voldoende met 5 microgram D3 max 20 (dus 200IU tot 800IU)

99% van sups werken niet, of zo dusdanig weinig dat het de moeite niet is. Wei is een afvalproduct uit de kaas industrie.. komt uit koemelk, koemelk is voor kalveren. Als je dat wilt drinken, moet je zelf weten, zal weinig uitmaken. Heb zelf een rundisolaat geprobeerd (lactose intolerant) schijnt in theorie nog beter te zijn ook, merk geen verschil. Behalve in me portomonnee xD

En al die mooie dingen als mineralen, vitaminen haal je uit je groentes & fruit, en die aminozuren uit vlees.
Dat is veel te weinig vitamine D. Vitamine D kun je het beste los suppleren, omdat je met goede voeding voldoende van de overige vitamines binnenkrijgt. Voldoende vitamine D uit voeding binnen krijgen is quasi-onmogelijk. O.a. afhankelijk van je zonlichtblootstelling kun je tot 5000 IU per dag nodig hebben.

• Like
Waarderingen: Shawn90
Over paar weken overdosis vitamine d oplopen, naar Aruba :D:D

Dat is veel te weinig vitamine D. Vitamine D kun je het beste los suppleren, omdat je met goede voeding voldoende van de overige vitamines binnenkrijgt. Voldoende vitamine D uit voeding binnen krijgen is quasi-onmogelijk. O.a. afhankelijk van je zonlichtblootstelling kun je tot 5000 IU per dag nodig hebben.

3000IU = 15x 100% dus 1500% van de ADH (aanbevolen) kan zijn dat ik verkeerd gerekent heb maar 200 IU staat gelijk aan 5 microgram. 5 microgram is voor jonge mensen, 20 voor 60+ toch ?
3000 IU = 1500% ADH staat achter op het potje, van het product :) ik vind het wat veel maar kan ook geen kwaad inderdaad. Nu we de winter ingaan zeker niet idd

Do whatever the ...you wanna do :P

3000IU = 15x 100% dus 1500% van de ADH (aanbevolen) kan zijn dat ik verkeerd gerekent heb maar 200 IU staat gelijk aan 5 microgram. 5 microgram is voor jonge mensen, 20 voor 60+ toch ?
3000 IU = 1500% ADH staat achter op het potje, van het product :) ik vind het wat veel maar kan ook geen kwaad inderdaad. Nu we de winter ingaan zeker niet idd

Do whatever the ...you wanna do :P
De huidige ADH is gericht op preventie van rachitis, meer niet.

• Like
Waarderingen: Shawn90
Wij raden je aan om alles behalve, indien nodig, een preworkout en indien je niet aan genoeg eiwitten kan komen uit je voeding, whey poeder erbij nemen. Supplementen bouwen geen lichamen op. Toewijding aan een goede training en voeding doen dat wel! Zorg dat je voeding optimaal is en geef 110% in de gym, resultaten gegarandeerd! ;)

Mocht je uiteindelijk dan toch kiezen voor deze of andere supplementen, haal ze dan bij XXL Nutrition. Weet je tenminste zeker dat je krijgt wat op het label staat.

Bij Body&Shit is dat nog maar de vraag. Kijk de labtesten maar na, louche handel.

Terug
Naar boven