XXL Nutrition

Training omgooien!

Bezoekers in dit topic

010010

Cool Novice
Lid geworden
21 apr 2014
Berichten
66
Waardering
3
Lengte
1m81
Massa
79kg
Vetpercentage
11%
Hey!

Ik train nu al een jaar of 2 a 3 met prima resultaten op een Pull push leggs routine met uiteraard wisseling van oefeningen en reps. Ik heb alleen nu eens zin om met een andere indeling te trainen.
Ik hou niet van veel rustdagen, dus pak ik wel het liefst een schema die ik kan doortrekken met af en toe een rust dagje wanneer ik voel dat dit nodig is.
Ik ben btw on gear.

Ik dacht zelf aan het volgende:

Borst/triceps
Rug/biceps
Benen/schouders.

Eventueel kan ik benen en schouders ook nog splitten.

Heeft iemand betere opties of zeggen jullie go?
 
Ja prima toch? Wat mij het belangrijkste lijkt is dat je wel de oefeningen blijft doen die je deed. Een andere indeling maakt niets uit behalve misschien op sommige punten praktischer of onpraktischer.
Ik doe bijv: 1(benen, biceps) 2(borst, triceps) 3(rug, schouders) repeat.

biceps pak ik zelf liever op een andere dag omdat na het trainen van mijn rug mijn armen erg vermoeid zijn.
 
Ik doe altijd op mijn borst dagen biceps en als ik rug train triceps. Dan train je de armen helemaal fresh en dat vind ik persoonlijk fijner.
Ik vind het dus fijn om het volgende te doen:

Chest/ biceps/ reardelts en schouders
Legs/ 3x50 rep kuiten/ lichte chest feeder workout, gewoon een oefening 3 setjes 20 reps
Back/ triceps/ reardelts
Dit herhaal ik en dan zit je op 6 dagen, meestal gooi ik er dan nog een complete schouder dag in of een arm dag. Dit doe ik door een leg day weg te halen want ik ben er benen dominant of door 7 x per week te gaan.
Heb ook een tijdje een german volume training gedaan dat ik een paar weken 10x10 deed en dan was het chest, legs, back, armen, schouders, kuiten.
Ik hoop dat je dit een beetje heeft geholpen.
 
Ik doe altijd op mijn borst dagen biceps en als ik rug train triceps. Dan train je de armen helemaal fresh en dat vind ik persoonlijk fijner.
Ik vind het dus fijn om het volgende te doen:

Chest/ biceps/ reardelts en schouders
Legs/ 3x50 rep kuiten/ lichte chest feeder workout, gewoon een oefening 3 setjes 20 reps
Back/ triceps/ reardelts
Dit herhaal ik en dan zit je op 6 dagen, meestal gooi ik er dan nog een complete schouder dag in of een arm dag. Dit doe ik door een leg day weg te halen want ik ben er benen dominant of door 7 x per week te gaan.
Heb ook een tijdje een german volume training gedaan dat ik een paar weken 10x10 deed en dan was het chest, legs, back, armen, schouders, kuiten.
Ik hoop dat je dit een beetje heeft geholpen.
Ik vind dit wel een apart schema, maar als het werkt voor jou :)
 
Zegt natuurlijk geen klote... geef eens wat meer info zoals achtergrond, intensiteit, volume, doelen...
 
Hey!

Ik train nu al een jaar of 2 a 3 met prima resultaten op een Pull push leggs routine met uiteraard wisseling van oefeningen en reps. Ik heb alleen nu eens zin om met een andere indeling te trainen.
Ik hou niet van veel rustdagen, dus pak ik wel het liefst een schema die ik kan doortrekken met af en toe een rust dagje wanneer ik voel dat dit nodig is.
Ik ben btw on gear.

Ik dacht zelf aan het volgende:

Borst/triceps
Rug/biceps
Benen/schouders.

Eventueel kan ik benen en schouders ook nog splitten.

Heeft iemand betere opties of zeggen jullie go?

Dit is natuurlijk niet echt je training omgooien..je verplaatst schouders alleen van de push-dag naar de legday...
Wat niet wil zeggen dat dit niet goed is...ik zou zeggen probeer het en als t je niet (meer) bevalt ga je wat anders doen...genoeg mogelijkheden
Ikzelf wissel periodes met een bro-split af met periodes waar ik 2x PPL of UB/LB/PPL doe (al naar gelang of ik 5 of 6x per week train)
 
Back
Naar boven