Fitness Seller

Training tijden keto dieet.

Bezoekers in dit topic

Matthijs0306

Novice
Lid geworden
19 okt 2015
Berichten
23
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
103kg
Beste mensen,

ik ben sinds tien dagen bezig met het keto dieet. Het dieet is prima vol te houden en begin al wat resultaten te zien. Mijn trainingsschema is nu als volgt:

maandag - rug/biceps
dinsdag - borst/triceps
woensdag - schouders/benen
donderdag - rustdag

Hierna begin ik weer opnieuw met het schema.

Mijn vraag is of ik tijdens het keto dieet dit moet blijven aanhouden of dat bijvoorbeeld een full body workout beter zal zijn. Iemand suggesties voor een goed trainingsschema tijdens het dieet?

(Voor de mensen die ook een keto dieet doen: ik zou graag jullie voedingsschema's willen zien).
 
Laatst bewerkt:
Post jouw voedingsschema en macro's ook eens. Wij zijn ook wel benieuwd :rolleyes:

Ik zit dan niet in ketose maar ik train liever

Rug-biceps
Borst-triceps
 
Post jouw voedingsschema en macro's ook eens. Wij zijn ook wel benieuwd :rolleyes:

Ik zit dan niet in ketose maar ik train liever

Rug-biceps
Borst-triceps

Moet inderdaad rug-biceps en borst-triceps zijn. Zal het direct aanpassen. Wil voedingsschema later wel posten, heb ik hier niet bij de hand
 
Hoe reageert je lichaam op het dieet? Als je dit kan volhouden.. zou ik gewoon zo blijven trainen.
 
Hoe reageert je lichaam op het dieet? Als je dit kan volhouden.. zou ik gewoon zo blijven trainen.

De eerste drie dagen waren best lastig. Nu gaat het eigenlijk erg goed. Ben zelfs erg fit en heb veel energie!
 
Dan gewoon doorgaan zou ik zeggen
 
Aangezien we slechts één keer per week koolhydraten laden, kunnen we niet zomaar elke vorm van krachttraining en cardio toepassen tijdens de weekdagen. Je zit namelijk met een beperkte hoeveelheid glycogeen die ervoor moet zorgen dat je volledige lichaam een goede krachttraining krijgt tijdens de week, om spierverlies tegen te gaan. Algemeen gezien is elke spiergroep 1x trainen per week ideaal. Op die manier gaat je spierglycogeen nooit gevaarlijk laag maar toch laag genoeg om vetverbranding optimaal te houden.

Met dit alles in het achterhoofd kunnen we een trainingsschema ontwikkelen dat ideaal is voor in ketose te geraken, spiermassa te behouden en vet te verliezen:Zondag: 30-60 minuten nuchtere ochtendcardio op lage intensiteit om in ketose te geraken. Bij nuchtere cardio kan je eventueel supplementeren met BCAA’s of een cleane eiwitbron (shake of kipfilet/tonijn) vlak voor je cardiosessie zodat je lichaam voldoende aminozuren ter beschikking heeft uit voeding, en geen spiereiwitten afgebroken hoeven te worden.Maandag: De grootste spiergroepen kan je op maandag intensief aanpakken aangezien je spierglycogeen nog vol zit van de voorgaande refeed. Zo kan je bvb borst en rug zwaar aanpakken. Op deze manier zal het spierglycogeen in deze spiergroepen omlaag gaan, wat de vetverbranding ten goede komt. Eventueel kan je afsluiten met een korte cardiosessie op lage intensiteit.Dinsdag: Idem aan maandag. Een andere grote spiergroep die grote hoeveelheden spierglycogeen bevat zijn je benen. Deze wil je zo snel mogelijk depleten zodat je de rest van de week een hogere vetverbranding hebt.

Woensdag: Hoogstwaarschijnlijk heb je je armen nog niet getraind. Een ideaal moment om je armen te trainen is woensdag, zodat deze nog goed kunnen herstellen voor je depletiontraining. Indien je vrijdag je depletiontraining doet, kan je op woensdag misschien ook je schouders aanpakken. Eventueel kan je afsluiten met een korte cardiosessie op lage intensiteit.Donderdag: Indien je je depletiontraining houdt op vrijdag, rust je best op donderdag. Op een rustdag is cardio eventueel een mogelijkheid. Indien je je depletiontraining houdt op zaterdag kan je gerust nog je schouders aanpakken op donderdag en eventueel afsluiten met een korte cardiosessie.Vrijdag: Ofwel neem je een rust- of cardiodag. Ofwel doe je je depletionworkout.Zaterdag: Indien je vrijdag geen depletionworkout gedaan hebt doe je deze op zaterdag. Indien je reeds begonnen bent met je refeed op vrijdagavond, neem je zaterdag een volledige rustdag. Zelfs geen cardio dus. Tijdens je refeed wil je je reserves terug aanvullen. Een workout zal dit alleen maar tegenwerken.

Tijdens eender welk dieet, train je best zo zwaar mogelijk op volume (6-12 herhalingen). Het is onlogisch om constant hoger te gaan in herhalingen (uitgezonderd tijdens je depletiontraining) om meer vet te verbranden. Ook al doe je meer herhalingen, je verbranding blijft nagenoeg hetzelfde. Beter doe je wat meer cardio om vetverbranding te stimuleren. Je krachttraining doe je best zo intensief en zwaar mogelijk, zodat je spieren constant geprikkeld blijven en zodat je lichaam beseft dat het wel degelijk die spieren nodig heeft en niet zo maar mag afbreken om het gecreëerde energietekort op te vangen

Alstublieft! Duidelijker kan niet :)
 
Aangezien we slechts één keer per week koolhydraten laden, kunnen we niet zomaar elke vorm van krachttraining en cardio toepassen tijdens de weekdagen. Je zit namelijk met een beperkte hoeveelheid glycogeen die ervoor moet zorgen dat je volledige lichaam een goede krachttraining krijgt tijdens de week, om spierverlies tegen te gaan. Algemeen gezien is elke spiergroep 1x trainen per week ideaal. Op die manier gaat je spierglycogeen nooit gevaarlijk laag maar toch laag genoeg om vetverbranding optimaal te houden.

Met dit alles in het achterhoofd kunnen we een trainingsschema ontwikkelen dat ideaal is voor in ketose te geraken, spiermassa te behouden en vet te verliezen:Zondag: 30-60 minuten nuchtere ochtendcardio op lage intensiteit om in ketose te geraken. Bij nuchtere cardio kan je eventueel supplementeren met BCAA’s of een cleane eiwitbron (shake of kipfilet/tonijn) vlak voor je cardiosessie zodat je lichaam voldoende aminozuren ter beschikking heeft uit voeding, en geen spiereiwitten afgebroken hoeven te worden.Maandag: De grootste spiergroepen kan je op maandag intensief aanpakken aangezien je spierglycogeen nog vol zit van de voorgaande refeed. Zo kan je bvb borst en rug zwaar aanpakken. Op deze manier zal het spierglycogeen in deze spiergroepen omlaag gaan, wat de vetverbranding ten goede komt. Eventueel kan je afsluiten met een korte cardiosessie op lage intensiteit.Dinsdag: Idem aan maandag. Een andere grote spiergroep die grote hoeveelheden spierglycogeen bevat zijn je benen. Deze wil je zo snel mogelijk depleten zodat je de rest van de week een hogere vetverbranding hebt.

Woensdag: Hoogstwaarschijnlijk heb je je armen nog niet getraind. Een ideaal moment om je armen te trainen is woensdag, zodat deze nog goed kunnen herstellen voor je depletiontraining. Indien je vrijdag je depletiontraining doet, kan je op woensdag misschien ook je schouders aanpakken. Eventueel kan je afsluiten met een korte cardiosessie op lage intensiteit.Donderdag: Indien je je depletiontraining houdt op vrijdag, rust je best op donderdag. Op een rustdag is cardio eventueel een mogelijkheid. Indien je je depletiontraining houdt op zaterdag kan je gerust nog je schouders aanpakken op donderdag en eventueel afsluiten met een korte cardiosessie.Vrijdag: Ofwel neem je een rust- of cardiodag. Ofwel doe je je depletionworkout.Zaterdag: Indien je vrijdag geen depletionworkout gedaan hebt doe je deze op zaterdag. Indien je reeds begonnen bent met je refeed op vrijdagavond, neem je zaterdag een volledige rustdag. Zelfs geen cardio dus. Tijdens je refeed wil je je reserves terug aanvullen. Een workout zal dit alleen maar tegenwerken.

Tijdens eender welk dieet, train je best zo zwaar mogelijk op volume (6-12 herhalingen). Het is onlogisch om constant hoger te gaan in herhalingen (uitgezonderd tijdens je depletiontraining) om meer vet te verbranden. Ook al doe je meer herhalingen, je verbranding blijft nagenoeg hetzelfde. Beter doe je wat meer cardio om vetverbranding te stimuleren. Je krachttraining doe je best zo intensief en zwaar mogelijk, zodat je spieren constant geprikkeld blijven en zodat je lichaam beseft dat het wel degelijk die spieren nodig heeft en niet zo maar mag afbreken om het gecreëerde energietekort op te vangen

Alstublieft! Duidelijker kan niet :)


Ik dacht dat ik al gereageerd had, sorry! Heb veel aan je tips gehad. Heb nu een maand volgehouden, maar ben deze week weer begonnen om naar normale voeding op te bouwen. Heb heel positieve resultaten behaald met het ketogeendieet. Nog maals erg bedankt!
 
Ik dacht dat ik al gereageerd had, sorry! Heb veel aan je tips gehad. Heb nu een maand volgehouden, maar ben deze week weer begonnen om naar normale voeding op te bouwen. Heb heel positieve resultaten behaald met het ketogeendieet. Nog maals erg bedankt!

Ah kijk, goed om te horen! Geen dank, help andere graag :) Wat zijn je behaalde resultaten?
 
Ah kijk, goed om te horen! Geen dank, help andere graag :) Wat zijn je behaalde resultaten?

Spiermassa weet ik helaas niet, maar ben 7 kilo afgevallen. Denk wel dat het voornamelijk vet is, en anders maakt mij dat op dit moment niet heel veel uit. Het resultaat is erg goed zichtbaar, maar namelijk aan de zijkant (de zogenaamde zwembandjes). Ga over drie weken nog een keer beginnen met keto dieet en dan ga ik door tot de 85 kilo. Ben momenteel 94. Vanaf dan maximaal trainen!
 
Goedemorgen,

Graag wil ik dit topic weer even openen.
Al is het maar dat ik Borstkas even wil bedanken voor de heldere uitleg.

Daarnaast zou ik graag nog wat advies in willen winnen.
Ik ben een vrouw van 36 jaar en ben sinds een dik jaar bezig met krachttraining.
Mijn doel is een atletisch lichaam en mijn laatste vet kwijtraken op mijn dijen.
Na verschillende bulk en cutfases en ketofases zit ik nu in de cutfase om mijn laatste vet kwijt te raken op mijn dijen (omdat ik me daaraan stoor).
Ik volg nu weer keto sinds 6 weken.

Ik weeg 65.5 kg met een vetpercentage van 15,5% (tangmeting).

Voeding, rond de 1600 Kcal;

Ochtend:
30 gram spek, 2 eieren baken in kokosolie

Middag:
Blikje sardientjes in olijfolie (125 gram)

Tussendoor:
25 gram amandelen

Avondeten:
250 gram hamburger, bakken in kokosolie
20 gram volle mayo
250 gram snoeptomaatjes of komkommer of boontjes

Voor slapen:
250 gram volle kwark
1 schijfje ananas

3 x per week krachttraining (ma-di-do) + cardio (niet altijd)
1x Depletiontraining (zaterdag voor refeed) 1x cardio 45-60 min (zondagochtend na refeed)

-Rug, ak schouders, biceps
-Borst, schouders, triceps
-Benen/billen

1x per week hou ik een refeed, meestal zaterdag.
Weet niet precies hoeveel ik mag eten.
Begin met bolussen, wat snoepjes en stokbrood met jam.
Doe dit op gevoel.
Na de zondagochtend cardio begin ik weer met vet eten.

Pak ik het zo een beetje goed aan?
Probeer mijn kracht te behouden wat aardig lukt.
Als ik droog ben wil ik het bulken weer oppakken (zonder keto).

Ik heb in een jaar tijd ongeveer 1 kg spieren opgebouwd.
Het gaat allemaal ontzettend langzaam maar ik ga door totdat mijn dijen nu vetvrij zijn.
Als dat nog mogelijk is....
Daarna pas weer bulken.

Thanks alvast!

Groetjes Tamara
 
Laatst bewerkt:
Je moet het gewoon een tijdje aanzien en aanpassen adhv je evolutie. Mispak je wel niet aan je cheatday en hoeveel calorieën je dan eet!
 
Thanks, over 2 weken heb ik weer een meting, ben benieuwd.
De refeed hou ik binnen de perken. Ik probeer nu aan de 'look' (vocht) van mijn lichaam te zien wanneer ik genoeg koolhydraten binnen heb.
Dit gaat vooralsnog best oke volgens mij.
Maar inderdaad even de meting afwachten wat de vorderingen zijn.
 
Back
Naar boven