Fitness Seller

Training tussen 1e en 2e maaltijd. Vetinname tot 17.00 erg laag

Bezoekers in dit topic

martijng70

Cool Novice
Lid geworden
11 aug 2011
Berichten
74
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
10%
Sinds kort kan ik enkel tussen mijn eerste en tweede maaltijd trainen (tussen 12 en 14.00)

Als ontbijt heb ik 150 gr. havermout met 300 yoghurt en wat fruit en na training neem ik aardappels pasta of iets als couscous met een whey shake. (veel koolhydraten en 25 gr. eiwit, nauwelijks vet)


Als ik dus mijn tweede maaltijd van de dag heb gegeten, heb ik slechts 15 gr. vet op.
Ik weet dat het uiteindelijk om je dagtotalen gaat, maar vroeg me toch af hoe jullie dit doen met voeding en of ik hier enige nadelen van kan ondervinden i.v.m hormoon productie etc.? (aangezien ik pas rond 16.00-17.00 weer een goede maaltijd eet met een redelijke hoeveelheid vet.

Ik bulk nu op 3800-4000 cals (incl. sport en beweging + caloriesurplus) en train 3x per week.
Geen cardio:D

Eiwit: 160-190 g./dag
Vet: rond de 1g/kg lichaamsgewicht, 65-85g/dag
Koolhydraten: al de rest ;p




Alvast bedankt voor de antwoorden ;)
 
Neem je toch beetje olijfolie mee of wat pindakaas of noten? Probleem opgelost.
 
Vet inname hoeft volgens mij niet verspreid over de dag te zijn, vet wordt langzaam opgenomen dus wat je in de avond eet, heb je in de ochtend en middag nog wel 'profijt' van.
Gewoon doen zo :)
 
zoizo niet meteen veel vet eten na het sporten. dan gaat je eiwitsynthese omlaag die je spieren dan juist snel nodig hebben. je kunt je vetten makkelijk verdelen over de rest van de dag tot het slapen gaan.

tip: pak een handje noten voordat je naar bed gaat met kwark of een casein shake.
 
zoizo niet meteen veel vet eten na het sporten. dan gaat je eiwitsynthese omlaag die je spieren dan juist snel nodig hebben. je kunt je vetten makkelijk verdelen over de rest van de dag tot het slapen gaan.

tip: pak een handje noten voordat je naar bed gaat met kwark of een casein shake.

broscience is strong in this one :rolleyes:

Ik zou je eten gewoon wat breder spreiden op een dag. ik gain zelf prima op low fat, high carb.
 
Ik ga ook goed op low fat high carb. Is 65-70 g per dag voldoende (70 kg) voor voldoende hormoon aanmaak etc.? Hier twijfel ik soms wel aan......
 
Ik ga ook goed op low fat high carb. Is 65-70 g per dag voldoende (70 kg) voor voldoende hormoon aanmaak etc.? Hier twijfel ik soms wel aan......

meer dan genoeg denk ik zo ;)
 
Ik ga ook goed op low fat high carb. Is 65-70 g per dag voldoende (70 kg) voor voldoende hormoon aanmaak etc.? Hier twijfel ik soms wel aan......
Zelfde twijfels hier en ik zit vaak nog lager (55g). Je kunt dit hooguit proefondervindelijk toetsen.

Zelf zou ik me niet zo druk maken om de vetten rondom je training en gewoon kijken naar je dagtotaal.

De bro-science schrijft immers voor niet teveel vetten post-workout te consumeren..
 
Ah ok, verwarring over ontstond meer door training met een maat die rond de 100-150 g vet per dag at in de bulk en ook goed ging. Iedereen is verschillend hierin waarschijnlijk :p
 
Ah ok, verwarring over ontstond meer door training met een maat die rond de 100-150 g vet per dag at in de bulk en ook goed ging. Iedereen is verschillend hierin waarschijnlijk :p
Klopt..sommige mensen gaan zelfs goed op low/zero carbs met high fat/high protein.

Zelf moet ik daar niet aan denken!
 
Zodra mijn proteïn boven de 180 - 190 komt is het wel gedaan met mijn eetlust. Gewoon carbs all the way,..
 
Ik ga ook goed op low fat high carb. Is 65-70 g per dag voldoende (70 kg) voor voldoende hormoon aanmaak etc.? Hier twijfel ik soms wel aan......

Zelfde twijfels hier en ik zit vaak nog lager (55g). Je kunt dit hooguit proefondervindelijk toetsen.

Zelf zou ik me niet zo druk maken om de vetten rondom je training en gewoon kijken naar je dagtotaal.

De bro-science schrijft immers voor niet teveel vetten post-workout te consumeren..

Ik weet alleen dat 20-30 gram een beetje het minimum is waarop je nog belangrijke lichamelijke functies uit kan voeren, wat een verstandig minimum is om aan te houden kijkend naar hormoonproductie weet ik eigenlijk niet. Kan er zo 1,2,3 niet echt veel direct relevante informatie over vinden.

Decrease of serum total and free testosterone during a low-fat high-fibre diet.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6298507

Testosterone and cortisol in relationship to dietary nutrients and resistance exercise
http://jap.physiology.org/content/82/1/49

En dan is het nog de vraag of de increases/decreases waar we het hier over hebben groot genoeg zijn om merkbare invloed te hebben op je gains.
 
Back
Naar boven