MuscleMeat

Trainings advies

Bezoekers in dit topic

MystrE

Novice
Lid geworden
11 jan 2017
Berichten
9
Waardering
2
Lengte
1m86
Massa
120kg
Hi guys/girls,


Ben al een tijdje op deze site informatie aan het zoeken en scavangen en nu heb ik toch een vraag die ik niet kan vinden in de forums.


Ben alweer 3 maanden aan het trainen maar die buik gaat er maar niet vanaf. Ik train redelijk veel ( 6x per week minimaal ) en zie overal verandering maar dat buikvet blijft maar hangen ( zie totaal geen verandering )

Ik ben zelf 30 jaar oud en heb sinds mijn 21ste eigenlijk totaal niets aan sport gedaan. Vroeger ( 9 jaar geleden ) zeer fanatiek geweest mijn doelen behaald en het eigenlijk een beetje laten inzakken.

Zoals ik aangaf ik zie verandering in de volume van mijn spieren Bovenlichaam + Benen maar buik helemaal niets.

Mijn vraag aan jullie is dus – zal ik iets moeten veranderen of is het zo dat mijn 9 jaar niets doen zo’n impact hebben gemaakt dat ik gewoon door moet gaan op deze manier en ik vanzelf meer verandering ga zien?


Mijn “stats” :

Lengte – 186 CM

Gewicht – 120 KG


Hoelang je traint :

12 weken

Wat je doel is :

Droog trainen / Vet verbranding.

Waar je prioriteiten liggen :

Buik – enige gedeelte van mijn lichaam die niet mee wil werken

Beschikbare apparatuur :

Ik train bij Basic Fit – dus alle apparatuur die ze daar hebben.

Beschikbare tijd :

Ik train 6 dagen in de week in de sportschool

Daarnaast doe ik dagelijks ( meestal ’s ochtends na wakker worden ) 100 push-ups en 100 sit-ups.


Trainschema – Split schema 3-dagen kracht | 3-dagen cardio.

Reps / Sets – Per oefening doe ik 15 reps en daar 3 sets van met 30/45 seconden rust tussen de setjes.

Gewicht – Gewicht is 70% van mijn maximum – Maximum wordt bepaald door een 1-REP sessie aan het begin van de maand.

Trainingmethodes – 1 week stang | 1 week barbells | 1 week apparaten | 1 week kabels & REPEAT.

CARDIO – De 3 dagen cardio zijn dinsdag / donderdag / zondag – daar let ik op dat ik minstens 1000kcal verbrand en varieer maar zit meestal op de fiets ( Zit hier over HIIT te denken te gaan doen )


Trainings schema :

Maandag – Borst / Biceps :

BORST :

Middle Bench Press

Incline/Decline Bench Press

Flyes

Dumbell Pullovers

Cable Crossover/Peck deck

Biceps :

Preacher Curl

Standing Curl

Concentration Curl


Dinsdag – Cardio / Buik :

Cardio ( zie begin uitleg )

BUIK :

Sit-Ups – 3 sets – 1 minuut per set / 30 seconden rust

Cable Crunch – 1 minuut per set / 30 seconden rust

Jacknife Sit-Up – 30 seconden per set / 30 seconden rust

Crunch Hands overhead – 1 minuut per set / 30 seconden rust

Leg raises – 1 minuut per set / 30 seconden rust


Woensdag – Benen / Schouders :

BENEN :

Squats

Leg Press

Seated Leg Curl

Lunges

Calf Raises

SCHOUDERS :

Shoulder press

Side laterall raise

Barbell Row


Donderdag – Cardio / Buik :

Cardio ( zie begin uitleg )

BUIK :

Sit-Ups – 3 sets – 1 minuut per set / 30 seconden rust

Reverse Crunch – 3 sets – 1 minuut per set / 30 seconden rust

Barbell Rollout – 3 sets – 1 minuut per set / 30 seconden rust

Ab Crunch Machine – 3 sets – 3 minuut per set / 30 seconden rust

Bent Knee Hip Raise – 3 sets – 30 seconden per set / 30 seconden rust.


Vrijdag – Rug / Triceps :


RUG :

Shrug

Upright Row

Bent over row

Cable Rows

Dead Lifts


Triceps :

Triceps Extension

Overhead Rope

Dumbell Kickback


Zondag – Cardio / Buik :

Zie donderdag en dinsdag ( herhaling dag ).



Voedingschema :


Ontbijt | Brinta Oergranen 100gr. + 100 ml magere melk | 359 KCAL

Tussendoortje | Crunchy Smart Bar ( Body en Fit ) | 164 KCAL

Lunch | Gemengde salade ( AH ) + Kipreepjes + Dressing | 60 KCAL

Tussendoortje | 1 scoop Mutant Whey + 400 ml water | 135 KCAL

Avondeten | Kip / Vis 300 gram + Groente 200 gram | 585 KCAL

Tussendoortje | 1 scoop Mutant Whey + 400 ml water | 135 KCAL


In totaal zijn dat dus 1438 KCAL.

Met mijn lengte + gewicht is de caloriebehoefte : 2217 KCAL.



Dat is dus -779 KCAL zonder het trainen.


Alvast bedankt voor de reacties !
 
Ben al een tijdje op deze site informatie aan het zoeken en scavangen en nu heb ik toch een vraag die ik niet kan vinden in de forums.
Dus je leest al een hele tijd de adviezen die worden gegeven en je begint keihard aan een bro split in plaats van een full body of UB/LB? Waarom?

Verder eet je veel te weinig waardoor je waarschijnlijk nauwelijks tot geen spiermassa aanzet.

Mijn advies is een beter voedingsschema maken en serieus gaan trainen met een beproefd schema.
 
Hey Starx, bedankt voor de snelle reactie,

Dus je leest al een hele tijd de adviezen die worden gegeven en je begint keihard aan een bro split in plaats van een full body of UB/LB? Waarom?
Dit doe ik vanwege mijn doel, heb wat ervaring met UP/LB schema's, maar op een of andere manier word ik dan juist breder in plaats van wat ik wil gaan doen - slanker / atletischer lichaam.

Verder eet je veel te weinig waardoor je waarschijnlijk nauwelijks tot geen spiermassa aanzet.
Dit ook vanwege reden hierboven, probeer juist massa kwijt te raken en te vormen ipv. spiermassa aan te komen. Doel is van 120KG naar 85 te gaan.
 
Oh boy! Vormen en tonen! :)

OK, even terug naar de basis. Denk jij dat je een atletisch lichaam ("vormen" zoals jij dat noemt) kunt krijgen zonder spiermassa aan te zetten (of breder te worden zoals jij het noemt)? Geef anders eens een voorbeeld van het fysiek dat je nastreeft.

Kleine reality check: Als je je huidige manier van trainen en eten handhaaft mag je je handen dichtknijpen als je als skinny-fat eindigt. In kleding ziet het er aardig uit, maar op het strand maakt het weinig indruk: dunne schoudertjes, spillenbenen en een soort kogelbuikje. Dan kan je net zo goed gewoon strikt gaan diëten en verder niets.

Op 1438 KCals heb je nauwelijks genoeg energie om te kunnen trainen, laat staan om kracht en spiermassa te bouwen.

Je moet dit echt anders gaan benaderen.
 
probeer juist massa kwijt te raken en te vormen ipv. spiermassa aan te komen
Je probeert massa kwijt te raken? That's a first here... Ik ga er van uit dat je vet bedoeld. Je kunt massa niet vormen als je geen spiermassa aankomt. Zo ga je niet krijgen wat je wilt.

Doel is van 120KG naar 85 te gaan
Als jij denkt dat wanneer je het vet kwijt bent je nog 85 kilo weegt met een lengte van 186cm zonder spiermassa aan te komen dan heb je het helemaal mis. Wat is je vetpercentage ongeveer?
 
Laatst bewerkt:
Hi guys,

Thanks voor de reacties - super informatief!

Had nog even paar vragen - het schema is ook not done? Ik snap niet waarom UB / LB beter is als mijn huidige schema ( dit vooral omdat ik niet groter wil worden maar droger )

Eetschema gaat zowiezo op de schop - neem aan dat ik op mijn lengte minstens 3000 / 3500 kcal naar binnen zal moeten werken.. in mijn huidige dieet ben ik heel erg laag in de koolhydraten maar moet ik mijn koolhydraten inname ook ophogen?

Alvast bedankt en sorry voor de "beginners" vragen.

Je probeert spiermassa kwijt te raken? That's a first here... Je kunt massa niet vormen als je geen spiermassa aankomt. Je doet dit (bovenstaande eerste post) echt helemaal op de verkeerde manier. Zo ga je niet krijgen wat je wilt.
Dit was een hele domme zin, mijn excuses ik bedoelde dus echt massa rondom mijn buik/heupen.. vet massa en geen spieren natuurlijk.
 
neem aan dat ik op mijn lengte minstens 3000 / 3500 kcal naar binnen zal moeten werken.. in mijn huidige dieet ben ik heel erg laag in de koolhydraten maar moet ik mijn koolhydraten inname ook ophogen?
Als je vet kwijt wilt (cutten) moet je eerst weten wat je onderhoud is. Dus je BMR (genoeg calculators online) + beweging/training. Dat reken je eerst uit. Dan ga je een tijdje dat aantal kcal eten (weekje of 1/2). Kom je aan, dan verlaag je met 200/300kcal en kijk je het weer even aan. Probeer ongeveer een halve kilo per week af te vallen, niet meer. In het begin kan het wat meer zijn (vocht), maar dat stadium ben jij met je 1400kcal al wel voorbij denk ik.
Ga voor de macro's uit van rond de 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht en voor de vetten van 1 gram per kilo lichaamsgewicht. De rest vul je aan met koolhydraten.
 
Laatst bewerkt:
Had nog even paar vragen - het schema is ook not done? Ik snap niet waarom UB / LB beter is als mijn huidige schema ( dit vooral omdat ik niet groter wil worden maar droger )

Eetschema gaat zowiezo op de schop - neem aan dat ik op mijn lengte minstens 3000 / 3500 kcal naar binnen zal moeten werken.. in mijn huidige dieet ben ik heel erg laag in de koolhydraten maar moet ik mijn koolhydraten inname ook ophogen?

Alvast bedankt en sorry voor de "beginners" vragen.
Omdat je je grote spiergroepen minimaal 2x per week wil trainen. Eiwitsynthese duurt 48 uur, daarna moet de spier weer getraind worden om te groeien. Ik vind zelfs UB/LB niet super in dit geval. 3 dagen per week full body doet wonderen voor je en geeft je meer resultaat dan het schema dat je nu hebt.

Keuze zat:

StrongLifts 5x5: The Simplest Workout To Get Stronger

GreySkull LP Isn’t Good, It’s Great

Workout Programs

The Alpha Destiny Novice Program - Out Alpha

Jason Blaha's Ice Cream Fitness 5x5 Novice Program

Verder is het voedingsadvies van RaceRookie supersolide. Kijk anders eens in zijn log voor wat inspiratie.
 
Omdat je je grote spiergroepen minimaal 2x per week wil trainen. Eiwitsynthese duurt 48 uur, daarna moet de spier weer getraind worden om te groeien. Ik vind zelfs UB/LB niet super in dit geval. 3 dagen per week full body doet wonderen voor je en geeft je meer resultaat dan het schema dat je nu hebt.

Keuze zat:

StrongLifts 5x5: The Simplest Workout To Get Stronger

GreySkull LP Isn’t Good, It’s Great

Workout Programs

The Alpha Destiny Novice Program - Out Alpha

Jason Blaha's Ice Cream Fitness 5x5 Novice Program
Hey Starx,

Log nu pas in en zie de info. Had wel even een vraagje hierop.. ik wil graag 6 keer per week trainen ( ben gestopt met roken en heb het nodig.. merk die ene rustdag thuis word ik al gek ) dus kan ik nog 3 dagen cardio combineren met de bovenstaande trainingschema's of is het dan toch beter om UB/LB te pakken en daar 2 cardio dagen tussen te pakken?

Wat het eten betreft heb RaceRookie advies zeker ten harte genomen en meteen mijn eetschema aangepast.. ga niet meteen van 1400 naar het nieuwe eetschema van 3000 kcal want dat is alsof je een basketbal in een voetbal wil proppen.. buik gaat pijn doen.. maar zal het over de loop van volgende week opbouwen zodat ik in de week van 6 maar iig. ongeveer zo ga eten :

Maaltijd : Voedingswaarde ( KCAL ) Proteinen Koolhydraten Vetten
Ontbijt 191 58.5 82 6.1
Tussendoortje 600 25 80 22
Lunch 684 24.5 76 33.8
Tussendoortje 735 69 94 28
Avondeten 585 54 1.8 47.4
Tussendoortje 135 44 14 6

Totaal : 2930 275 347.8 143.3

Ik neem aan dat dit beter is.

Is berekend op een caloriebehoefte van : 3702
Mijn gewicht : 120KG.
 
Hey Starx,

Log nu pas in en zie de info. Had wel even een vraagje hierop.. ik wil graag 6 keer per week trainen ( ben gestopt met roken en heb het nodig.. merk die ene rustdag thuis word ik al gek ) dus kan ik nog 3 dagen cardio combineren met de bovenstaande trainingschema's of is het dan toch beter om UB/LB te pakken en daar 2 cardio dagen tussen te pakken?

Wat het eten betreft heb RaceRookie advies zeker ten harte genomen en meteen mijn eetschema aangepast.. ga niet meteen van 1400 naar het nieuwe eetschema van 3000 kcal want dat is alsof je een basketbal in een voetbal wil proppen.. buik gaat pijn doen.. maar zal het over de loop van volgende week opbouwen zodat ik in de week van 6 maar iig. ongeveer zo ga eten :

Maaltijd : Voedingswaarde ( KCAL ) Proteinen Koolhydraten Vetten
Ontbijt 191 58.5 82 6.1
Tussendoortje 600 25 80 22
Lunch 684 24.5 76 33.8
Tussendoortje 735 69 94 28
Avondeten 585 54 1.8 47.4
Tussendoortje 135 44 14 6

Totaal : 2930 275 347.8 143.3

Ik neem aan dat dit beter is.

Is berekend op een caloriebehoefte van : 3702
Mijn gewicht : 120KG.
De voeding weer even opbouwen is heel verstandig. Verder moet RaceRookie maar even naar de voeding kijken, die is daar een stuk beter in dan ik.

3 dagen slow steady cardio erbij kan prima. Ik zou geen wilde high intensity sessies doen, want je wil je krachttraining zo min mogelijk hinder laten ondervinden. Ik zou echt één van die schema's kiezen, want daarmee bouw je een goede basis op: zowel qua fysiek als op techniek en je leert om te gaan met deloads, resets en als belangrijkste progressive overload. Daar ga je nog jaren plezier van hebben.
 
Maaltijd : Voedingswaarde ( KCAL ) Proteinen Koolhydraten Vetten
Ontbijt 191 58.5 82 6.1
Tussendoortje 600 25 80 22
Lunch 684 24.5 76 33.8
Tussendoortje 735 69 94 28
Avondeten 585 54 1.8 47.4
Tussendoortje 135 44 14 6

Totaal : 2930 275 347.8 143.3

Ik neem aan dat dit beter is.

Is berekend op een caloriebehoefte van : 3702
Mijn gewicht : 120KG.
Ik zou de vetten iets naar beneden doen, iets teveel eiwitten heb ik geen probleem mee behalve wanneer je daardoor ver over je kcal target zou gaan.

Bijkomend probleem bij jouw hoge vetpercentage
Bij mijn behoefte kan ik bijna uitgaan van mijn vetvrije massa. Vergeet niet dat jouw onderhoud zoals je hem nu hebt berekend het aantal kcal is om je huidige stast (met hoog vetpercentage dus!) in stand te houden. Houd daar wel rekening mee. Je zou wel iets lager kunnen gaan zitten hoor.

Daarnaast heb ik nog wel wat extra truukjes die je flink kunnen helpen, ik wil daar als je wilt nog wel iets over uitweiden.
 
Bijkomend probleem bij jouw hoge vetpercentage
Bij mijn behoefte kan ik bijna uitgaan van mijn vetvrije massa. Vergeet niet dat jouw onderhoud zoals je hem nu hebt berekend het aantal kcal is om je huidige stast (met hoog vetpercentage dus!) in stand te houden. Houd daar wel rekening mee. Je zou wel iets lager kunnen gaan zitten hoor.

Daarnaast heb ik nog wel wat extra truukjes die je flink kunnen helpen, ik wil daar als je wilt nog wel iets over uitweiden.
Hey RaceRookie,

Ja ik hoor het graag, elke tip/truuk is mooi meegenomen!

Is een hele tijd geleden dat ik bezig ben geweest met m'n voeding.. als je wat tips/truuks zou ik dat super vinden!
 
Ja ik hoor het graag, elke tip/truuk is mooi meegenomen!
Ik zal je niet overvallen met elke truuk die ik gebruik maar ik zal er een paar noemen:

Voor mij is de belangrijkste tip om te gaan voor Intermittent Fasting (leangains bijvoorbeeld van Martin Berhan, google maar even), dat heeft mij wel veel gebracht maar is niet voor iedereen ideaal. Het fijne is dat het voor mij gemakkelijker is om een lager aantal kcal vol te houden omdat je minder tijd hebt om die naar binnen te werken.Daarnaast gebruik ik op voedingsmiddelen waar het kan wat kaneel, dat zorgt voor een mindere insuline piek en een betere insuline gevoeligheid.

Wat voor mij ook goed werkt (wel persoonlijk, dus niet voor iedereen) is fasted training of cardio. Het idee hierachter is als je 's morgens niet eet en toch gaat trainen of cardio gaat doen dan heeft het lichaam niet heel veel keus wat betreft de energiebron ;) Glycoceenbronnen zijn dan zo goed als uitgeput dus zal je lichaam hopelijk eerder kiezen voor vet als energiebron. Ook hierover zijn de meningen verdeeld. Ik kan alleen maar spreken over eigen ervaringen en deze tip heeft mij over mijn plateau heen geholpen en een lager vetpercentage bezorgt.
 
Laatst bewerkt:
Had wel even een vraagje hierop.. ik wil graag 6 keer per week trainen ( ben gestopt met roken en heb het nodig.. merk die ene rustdag thuis word ik al gek ) dus kan ik nog 3 dagen cardio combineren met de bovenstaande trainingschema's of is het dan toch beter om UB/LB te pakken en daar 2 cardio dagen tussen te pakken?

Als je graag 6 dagen in de week wilt trainen, dan kun je ook gewoon 6 dagen LB/UB kunt doen.
(Iets wat -blijkbaar- vaak niet in mensen op komt, het is of 3x per week FB of 4x per week LB/UB)

Je traint dan ook alles 3x per week, maar omdat je het opdeelt in LB/UB sessies kun je vaak toch wat meer aandacht besteden aan iedere spiergroep zonder dat een training zo'n uitputtingslag wordt.
 
Hey RaceRookie,
Voor mij is de belangrijkste tip om te gaan voor Intermittent Fasting (leangains bijvoorbeeld van Martin Berhan, google maar even), dat heeft mij wel veel gebracht maar is niet voor iedereen ideaal. Daarnaast gebruik ik op voedingsmiddelen waar het kan wat kaneel, dat zorgt voor een mindere insuline piek en een betere insuline gevoeligheid.
Intermittent heb ik achterwege gelaten omdat ik dit had geprobeerd toen ik vroeger trainde en ik er ONTZETTENDE buikpijn van kreeg en daarna vreetbuien.. daarom probeer ik mijn maaltijden allemaal gelijk te houden qua KCAL.
Dat van Kaneel wist ik niet, ik gebruikte kaneel eigenlijks alleen maar om de smaak een beetje te versterken ( ontbijt en 2 tussendoortjes doe ik kaneel in.. vind de shake + brinta lekkerder met kaneel ).

Wat voor mij ook goed werkt (wel persoonlijk, dus niet voor iedereen) is fasted training of cardio. Het idee hierachter is als je 's morgens niet eet en toch gaat trainen of cardio gaat doen dan heeft het lichaam niet heel veel keus wat betreft de energiebron ;) Glycoceenbronnen zijn dan zo goed als uitgeput dus zal je lichaam eerder kiezen voor vet als energiebron. Ook hierover zijn de meningen verdeeld. Ik kan alleen maar spreken over eigen ervaringen en deze tip heeft mij over mijn plateau heen geholpen en een lager vetpercentage bezorgt.
Dit had ik ook gelezen BRON en was al van plan om het toe te passen, alleen past het helaas TOTAAL NIET in mijn trainingschema - ik werk heel onregelmatig en heb 's ochtends nooit tijd om te trainen... ik train ook meestal 's avonds laat tegen een uur of 8 / 9.

Maar all en all SUPER bedankt voor de tips.

Had nog wel een vraag / opmerking :

Is het mogelijk voor mij om ipv. van hoog naar laag te gaan met KCAL inname juist het tegenovergestelde te doen?

Voorbeeld - ik ben nu op +/- 1450 kcal per dag, om dat te verhogen met 300 en dan over 2 weken kijken naar verbetering ipv. hoog te beginnen en lager te gaan ? ( Of praat ik nu totale onzin ? ).
 
Is het mogelijk voor mij om ipv. van hoog naar laag te gaan met KCAL inname juist het tegenovergestelde te doen?

Voorbeeld - ik ben nu op +/- 1450 kcal per dag, om dat te verhogen met 300 en dan over 2 weken kijken naar verbetering ipv. hoog te beginnen en lager te gaan ? ( Of praat ik nu totale onzin ? ).
Zou ik niet doen, het doel is om zo snel mogelijk te bepalen wat je onderhoud is omdat je dat gebruikt als basis om te cutten of te bulken.

Pas wel een beetje op met teveel kaneel, het is bloedverdunnend.

IF is idd ook wel heel persoonlijk. Voor de één werkt het, voor de ander niet.
 
Hey Harpep,
Als je graag 6 dagen in de week wilt trainen, dan kun je ook gewoon 6 dagen LB/UB kunt doen.
(Iets wat -blijkbaar- vaak niet in mensen op komt, het is of 3x per week FB of 4x per week LB/UB)

Je traint dan ook alles 3x per week, maar omdat je het opdeelt in LB/UB sessies kun je vaak toch wat meer aandacht besteden aan iedere spiergroep zonder dat een training zo'n uitputtingslag wordt.

Daar zat ik ook aan te denken en dan nog 2 dagen slow cardio er bij om iig. 500kcal die 2 resterende dagen ook weg te branden - zit nu in een dubio want Starx6673 geeft aan dat het niet zo'n goed idee is.

O ja mijn trainingschema ( bovenaan ) is gebaseerd op : BRON ( niet dat mensen denken dat ik het zomaar uit m'n duim heb gezogen ahah ).

Hmhhh... ik denk dat ik stronglifts ga doen voor een maandje om te zien hoe dat pakt en als dat geen effect heeft dan ga ik in April wel UB/LB 4 dagen doen.

Is dat een idee?
 
Zou ik niet doen, het doel is om zo snel mogelijk te bepalen wat je onderhoud is omdat je dat gebruikt als basis om te cutten of te bulken.

Pas wel een beetje op met teveel kaneel, het is bloedverdunnend.
1 theelepel kaneel in de ochtend met brinta
Halve theelepel per shake

Dus in totaal 2 theelepels verspreid over de dag - dat mag wel geloof ik :-).

Ik ga ff snijden in mijn eetschema weer - moet die vetten omlaag krijgen en zit toch te denken om tegen de 2500 kcal om mee te beginnen.. 3000 is toch echt veel omdat ik als IT'er zeer weinig beweging krijgt overdag en 's avonds dan wel ga trainen maar denk dat ik die upkeep die in de berekening zit niet haal.

Nogmaals super bedankt ! Ik laat jullie wel de vooruitgang weten !
 
Hey Harpep,


Daar zat ik ook aan te denken en dan nog 2 dagen slow cardio er bij om iig. 500kcal die 2 resterende dagen ook weg te branden - zit nu in een dubio want Starx6673 geeft aan dat het niet zo'n goed idee is.

O ja mijn trainingschema ( bovenaan ) is gebaseerd op : BRON ( niet dat mensen denken dat ik het zomaar uit m'n duim heb gezogen ahah ).

Hmhhh... ik denk dat ik stronglifts ga doen voor een maandje om te zien hoe dat pakt en als dat geen effect heeft dan ga ik in April wel UB/LB 4 dagen doen.

Is dat een idee?
harpep en ik zijn het bijna altijd wel eens hoor. Wat je inderdaad kan doen is gewoon beginnen met 3x per FB om vooral de techniek en het maken van progressie onder de knie te krijgen (oftewel een programma tot op de letter volgen) en na een maand of twee de upper- en lowerbody oefeningen te splitsen naar 6 dagen met bijvoorbeeld 1 of twee extra oefeningen. Wat dan wel belangrijk wordt is dat je goed monitored hoe je fatique is. Want de neiging bestaat al snel om te veel te doen.

Hehe, het trainingsschema is niet persé superslecht, maar zeker niet het beste wat je op dit moment zou moeten doen.
 
Back
Naar boven