XXL Nutrition

trainings log niels

Bezoekers in dit topic

ik zou toch zeker 4 x trainen anders loop je strax achter de feiten aan en het schema is op 4 trainingen gebaseerd ik ervaarde ook supercompensatie het lijjkt of je weinig rust krijgt en dat is ook zo maar het werkte goed dus ik zou de indeling niet veranderen en gewoon ma/di en do/vrij trainen als dat mogelijk is. En wat betreft massa dat zit wel goed ik schoot van ong veer 85 kilo naar 90 kilo binnen enkele weken en dat terwijl ik niet net ben begonnen met trainen heb voordat ik 85 kilo woog al zon 22 kilo spiermassa gepakt. Duz ook en eigenlijk vooral voor massa kan ik je dit schema aanraden niet iedereen kan deze training aan maar wie niet waagt.....en ja de percentages zullen rond die getallen liggen maar als je het schema even download uit de sectie trainingsschema's wordt het allemaal vanzelf berekend.
 
ok thx. Is er een bepaalde rust dat je aanhoud tussen de sets(laatste vraag beloofd)
 
Laatst bewerkt:
voel je niet bezwaard vind het prima om je vragen te beantwoorden tenslotte is dat toch ook deels doel van deze logs denk ik. De rust is bij het powerliften altijd wat langer omdat je meer je phosfaten systeem (creatine) gebruikt (na 3/5 min is het weer bijna geheel aangevult), ik deed het altijd op gevoel wanneer je mentaal en lichamelijk er weer aan toe bent, wel zorden we ervoor dat we probeerden de trainingstijd bij dit schema binnen een uur te houden. Soms zal het niet gaan en ben je wel 1,5 uur bezig. Wanneer je de tweede/derde week ingaat zal je waarschijnlijk iets meer gewent zijn aan deze training en zal het wat sneller gaan. Je neemt in elk geval wat meer rust als bij bodybuilding tast een beetje af zou ik zeggen wanneer het gemakkelijk gaat kun je natuurlijk altijd de rust iets korter maken. Voor mezelf vind ik dat er ook soms tijd moet zijn voor een praatje en wat extra rust, soms wil je gewoon een trainingssessie gewoon beulen en geen gezeur en neem ik kortere rust.

Wil je toch erg precies zijn neem 3 minuten kijk hoe het gaat en neem iets meer rust als je denkt dat je het nodig hebt.

succes
 
lekkere training!

begonnen met dumbbell presses: wou wat zwaarder als vorige week en dat lukte! pr's

opw
26x10
30x10
30x10
30x10

vertical rows: ging redelijk easy allemaal volgende x min 70x10

40x15
55x10
60x10 pr
60x10 pr


ohp:

20x15
40x10
50x8
50x9 godver net geen 10:mad:
50x7 :mad:

optrekken: ging goed niet verwacht na de rows!

8xbw
6xbw
6xbw
6xbw

dips: ook pr's

14x8
14x8
14x8
14x8

geweldig om insane(richard) dips te zien doen 50 kilo+ BW EN DAN 6HERH :eek: :thumbs: (is gewonn154 kilo dan samen) dit allemaal natuurlijk na een flinke bank sessie!
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt nu weet ik "alles".:D Kzal waarschijnlijk ook 1maal per week barbell curls erbij doen.
 
Goede training weer!
Als je met vertical rows upright rows bedoeld, die hebben niet zo veel invloed op je chins omdat de bewegingsbaan in een totaal andere richting ligt.
 
nee ik bedoel zittende pulley rows dus op het bankje en dan de row stang naar je buik trekken en als ik het goed heb begrepen pak je ook hier als een van de hoofdspieren latissimus dorsi (verder rhomboideus, trapezius spieren en de erector spinae) de mee net zoals het chinnen.
 
Ok bedankt nu weet ik "alles". Kzal waarschijnlijk ook 1maal per week barbell curls erbij doen.

okay hou me op de hoogte hoe het schema je bevalt, ben benieuwd.
 
Zal wel nog een week of 6 duren voor ik het doe, mn maat een ik hebben juist een schema gemaakt en hij ziet het nog niet zitten om het te doen(hij traint nog niet zolang), vindet wel spijtig. Maar alsek begin zalek et zeke melden in je log. Veel suc6 nog
 
tja het is niet echt een schema voor beginners maar ach soms moet je niet regeltjes kijken en gewoon proberen he. Ik lees ook nog weleens dat je als natural maar 1x p/w de spieren mag trainen (siggi segers zegt dit notabene in de nieuwe flex) ook grote onzin heb ik zelf ondervonden. Wanneer je partner een ander niveau heeft vraag ik me af of hij uberhaupt het met 6 weken wel kan traint hij dan niet te extreem wanneer hij met jou traint? hoelang train jij nu precies?
 
Als hij met mij traint ziet hij in elk geval af(spierpijn de andere dagen :D) en een bloedrode kop tijdens de training. Ik train nu een jaar niet altijd even serieus. Ik denk datek het schema wel zal aankunnen(hoop ik:eek: ), mja als dit schema af is gaan mijn pr's hoger liggen(ga goed vooruit nu); kan ik nog zwaarder trainen met Dan Alexander:D .
 
200 deadlift geprobeert!

deadlift

OPW

60x15
100x3
140x3
170x1
190x1 ging gemakkelijk! beter als de vorige x ik was redelijk zelfverzekerd.
200x0 ??? failed kreeg hem net van de grond je kon er een papiertje onder schuiven
200x0

leg curls gedaan

30x12
35x10
40x10
40x10

hacksquats (machine): ging lekker volgende x weer meer verzwaren!

60x10
60x10
70x10 pr
70x10 pr maar kan nog zker meer volgende x 80 proberen.

kuiten:

40x10
40x10
50x10
50x10
 
200 deadlift geprobeerd!

deadlift

OPW

60x15
100x3
140x3
170x1
190x1 ging gemakkelijk! beter als de vorige x ik was redelijk zelfverzekerd.
200x0 ??? failed kreeg hem net van de grond je kon er een papiertje onder schuiven
200x0

leg curls gedaan

30x12
35x10
40x10
40x10

hacksquats (machine): ging lekker volgende x weer meer verzwaren!

60x10
60x10
70x10 pr
70x10 pr maar kan nog zker meer volgende x 80 proberen.

kuiten:

40x10
40x10
50x10
50x10
 
Jammer van die misser, maar de volgende keer beter. Al zou ik zeker niet te vaak maxen op de deadlift.
 
oeps 2x gepost:D
 
Jammer dat het niet lukte, maar ik raad het idd af te vaak te maxxen, je kunt je het best richten op het doen van sets met gewicht dat je technisch perfect tot de laatste rep liften kunt.
Maxxen gaat al te vaak ten koste van de rug als men het gewicht met alle geweld toch liften wil en dan de techniek vergeten wordt (de benen moeten tillen, niet de rug)
 
jammer van die misser.
even doortrainen met al uitgangspunt die 190.
1 a 2 x per week 5-8 sets tussen 3-5 reps rond de 70 % en over een maand is ie van jou! (en wss meer!)
succes!
 
1 a 2 x per week 5-8 sets tussen 3-5 reps rond de 70 % en over een maand is ie van jou! (en wss meer!)
succes!

bedankt voor je advies denk inderdaad dat ik de dead op die manier effe ga trainen rst hou ik de herhalingen gewoon hoog want ik wil voornamelijk spiermassa.
 
ded.cop zei:
deadlift
OPW
60x15
100x3
140x3
170x1
190x1 ging gemakkelijk! beter als de vorige x ik was redelijk zelfverzekerd.
200x0 ??? failed kreeg hem net van de grond je kon er een papiertje onder schuiven
200x0
leg curls gedaan
30x12
35x10
40x10
40x10
hacksquats (machine): ging lekker volgende x weer meer verzwaren!
60x10
60x10
70x10 pr
70x10 pr maar kan nog zker meer volgende x 80 proberen.
kuiten:
40x10
40x10
50x10
50x10


WOW.. 200 reps van 0kg.. wow hoewel die andere hoeveelheid reps is ook focking veel! RESPECT!
 
Back
Naar boven