XXL Nutrition

trainings log niels

Bezoekers in dit topic

omdat me schema dat zegt. Verder heb ik altijd voornamelijk wel met dumbbells gewerkt. Toch voel ik vandaag mijn schouders wel ik heb ze wel een prikkel gegeven denmk ik. Verder denk ik dat het niet zo verkeerd kan voor een x want ik bedenk me net dat als je bijv press oefeningen doet zoals dumbbelldrukken wat een zeer goeie oef is voor de schouders hoor daar niet van, denk ik dat je soms wordt beperkt met het aantal reps doordat bijv je triceps te vermoeid zijn. Daarom denk ik bijv. ook waarom pre-exhaustion zon goeie trainingsmanier is. Op deze manier pak ik uitsluitend schouders. Maar ik begrijp je commentaar heel goed hoor ik ben ook sneller geneigd te gaan dumbbelldrukken als bijv. een front rais. Toch denk ik dat een combi van deze twee bijv nog meer voordelen bied. Voor nu staan deze oef op mijn schema. Wanneer dit schema goed voor mij heeft gewerkt en ik pak er de verwachte massa mee dan ga ik beoordelen wat goed werkte van dit schema en waarom. Misschien begrijp je nu een beetje mijn benaderings wijze en vooral waarom ik dat doe...
 
Kijk ik zal nog eens een ander perspectief geven. Iedereen hier weet precies hoe hij moet trainen. Ik vraag me af hoe kan iedreen dat weten sommige trainen nog maar erg kort. Ook ik. Ik wil veel uitproberen kijken hoe mijn lichaam erop reageert en dan kan ik conclusies trekken. begrijp je...Mijn eigen lichaam is de basis waaarmee ik experimenteer en zoalang ik erna luister en het materiaal geef om op te reageren kan ik leren hoe mijn lichaam werkt...
 
Is inderdaad correct wat je zegt dat je bij presses bijv. beperkt kunt worden door je triceps als die te moe zijn, en je nadruk van de oefening juist bij schouders wilt leggen.
Maar ik pak dan een isolatieoefening na een compound om er dan gewoon nog een schepje bovenop te doen voor de bedoelde spiergroep.
Zo heb ik van de week na het bankdrukken DB flyes voor borst gedaan, met relatief weinig gewicht en 12 reps.
Knetterveel spierpijn is mijn deel!
Ik zie dus het meest in een basis van compounds en isolatie om het af te maken.
 
Je doet altijd heel wat reps he?

Experimenteren is heel goed en uiteindelijk ga jij er nog het vlugste uitkomen na al je geexperimenteer. Dat je geen compounds zou doen voor schouder vind ik dan wel maar een raar experiment maar ja.

Heel wat PR's!
 
erg tevreden (goed gewerkt)

schuine bank:

opw.

12x60
10x70 pr 2 reps
8x75 pr 5kg

Dumbbelldrukken:

12x28
10x30
8x32


flyes schuine bank:

10x10
10x10
10x10

cable crossover:

15x15
15x15
15x15

cunches in superset met omgekeerde chrunches:

2x20
2x20
 
goede incline niels, nice pr's

dank je. motiverend!

Zo heb ik van de week na het bankdrukken DB flyes voor borst gedaan, met relatief weinig gewicht en 12 reps.
Knetterveel spierpijn is mijn deel!
Ik zie dus het meest in een basis van compounds en isolatie om het af te maken.

goeie reaktie zo zie ik het ook.

hebben jullie trouwens ook zoveel laadtijdnodig hier bij het laden van een pagina? vind het echt niet normaal zo lang duurt het, wordt het er niet leuker op om even op posts te reageren:(
 
Je doet altijd heel wat reps he?

Niet altijd hoor heb ook Dan alexander gedaan om een beetje meer van powerliften te proeven. wanneer ik klaar ben met dit schema ga ik of een tijdje met insane animal meetrainen als hij een leuk schema heeft op dat moment of een ander powerlift schema. Ik wil mijn kracht dit jaar ook nog wat meer verbeteren en kan ik vegelijkingen trekken uit 2 totaal verschillende trainingsschema's. Dan alexander heeft trouwens erg goed voor mij gewerkt. Wil dit jaar 140 bank 240 deadlift en 200 squat
 
dbb is weer enorm traag ja. Heb altijd minsten 3 pagina's openstaan, zodat de ene laad terwijl i kde andere lees .....
 
godver ging het net zo lekker wordt ik verkouden en ook niet zo'n beetje ook, Stop even met de trainingen hoop deze week nog weer te kunenn beginnen als ik me wat beter voel.
 
Trainen als je ziek bent heeft niet veel zin, dus geef idd je lichaam even rust tot het beter is, dan gaat het allemaal sneller.
 
Beterschap kerel!
 
voelde me vandaag al weer goed.

pushdowns met touw:als superset met dumbbellcurls

push... 12x3x20kg

curls... 12x3x14kg

dippen till failure als superset met hamercurls:

dippen: 20xbw ging lekker
18xbw pr 2 reps meer
15xbw

hamercurls: 20 is gelukt!
8x20kg per arm pr!
8x20kg pr
8x20kg pr

triceps strekken op schuine bank als superset met dumbbellcurls schuine bank:

10x3x35kg

curls: 8x3x14kg

chrunches normaal en omgekeerd 2x20 +2x20 (benen wat meer gestrekt)
__________________
 
Waarom dip je niet met extra gewicht?
 
nice dips, denk dat het zeker goed is die oefening ter afwisseling ook met alleen BW te doen en dan gewoon keihard reps knallen

Leuk ook dat onze doelen voor dit jaar overeenkomen. (op de grote drie)
 
Bij dips altijd gaan tot failure is mij aangeraden door iemand die er wat van afkent.

15 reps vind ik wel al heel veel voor zonder enig extra gewicht, maar goed aangezien je bij alles veel reps doet, is het geen uitzondering :D. Dropsets schijnen ook heel goed te zijn.

Goeie training verder!
 
Dropsets met bodyweight is verrot moeilijk :D
Flinke pomp in de armen Niels?
 
Compounds and variations in sets/reps are the key... Everything else is just a nice add-on.

zo denk ik er ook wel een beetje over ja.

veredr wordt in het schema aangegeven ze tot failure te doen waarom? ik heb geen idee... maar ik ga er wel goed op vooruit!!!

Bij dippen staat: Dippen is erg goed voor massa van het bovenlichaam en je bouwt er goede triceps mee op. Die dikte zal je armen naar buiten duwen, weg van je lats, waardoor je wijdte geaccentueerd zal worden.

veredr vind ik kracht toch ietsjes minder belangrijk en ga lekker vooruit op de triceps. Meer reps vind ik ook vooruitgang.

Het triceps strekken op schuine bank met gekromde stang: Hiermee spreek je de binnenkant van de triceps aan, vlakbij de oksel, Je rekt er de hele triceps mee.

dit geloof ik wel voel het hoog in mijn triceps.

Flinke pomp in de armen Niels?

ja behoorlijk ze groeiden en groeiden kreeg zelf een opmerking van een voormalig wedstrijd bber. dat ik al behoorlijke armen had. Vond het wel tof om het juist van hem te horen mijn hele dag is weer goed!!!
 
ja herhalingen knallen met biceps,triceps aan het einde van je training is lekker. zelf vind ik het ook lekkerder om te dippen met meer herhalingen.heb ooit een keer met 40kg extra gewicht gedaan 6reps. maar voor me gevoel waren me top van 18of 19reps eigen gewicht lekkerder.grts
 
Back
Naar boven