Fitness Seller

trainings log niels (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik heb nooit gezegd dat powerlifters allemaal dik zijn maar er is wel een wezenlijk verschil tussen het fysiek ook als een powerlifter droog staat.

powerlifters trainen de heupen meer ja goed voor kracht minder voor de vormen.

goed ik denk dat een smith machine bepaalde voordelen heeft en ik denk dat het dan maar verstandig is om het daar bij te laten. Wat niet wil zeggen dat ik mijn training vooral rond compound en losse gewichten bouw.

Verder denk ik dat er redenen zijn ja waarom een bber en meer reps maakt ja en anders traint maar volgens mij denken velen hier dat beter een bber kan trainen als een powerlifter want daar krijg je altijd het snelste massa mee. nou ik ben het daar niet mee eens en dan wil ik niet zeggen dat powerlifters alleen maar 3 oef doen maar alles is voor een powerlifter gericht op kracht prima maar ik ben bezig puur voor het vormen van mijn lichaam. Goed buider jij zegt dat alles genetisch is prima ik denk dat bodybuiders met een reden vaak hoog in de herhalingen gaan zitten om bijv een goeie 'piek' te krijgen. Als jullie allemaal zo overtuigd zijn van het feit dat ik moet trainen als een powerlifter om het uiterste eruit te halen als bber dan vraag ik me wel af waarom al die toppers en bodybuilders allemaal zo anders trainen als powerlifters want anders kan beter iedreen zich maar beter richten op powerliften en droog staan als hij een bber wil zijn.... niet dan......en ja ik denk dat herhalingen wel je spieren beinvloeden bodybuilders hebben veel meer hoogte in de spieren als powerlifters je ziet het als je goed kijkt en de fysieken vergelijkt d8ten jullie dat bulker nog steeds als een powerlifter traint? ook ronny maakt vaak voornamelijk 15 reps. Wat niet wil zeggen dat ik zeg dat een pl ér niet een goed fysiek kan hebben vooral als je droog staat!

ohja en die kuiten en biceps van powerlifters vind ik er vaak wel degelijk anders uitzien maar ook de rest van de spieren de spierconditie van een prof powerlifter en bodybuilder zit toch nog een werled van verschil in fysiek. en ja ik heb dat van die herhalingen vaker gelezen en heb het boverdien in reps van Robert Kennedy staan. waar haal jij het vandaan dat je spieren enkel en alleen genetisch bepaald zijn en niet te trainen. Ik denk dat het een combinatie is die inderdaad erg veel met je genen te maken heeft iemand die genetisch niet compleet is zal het nooit helemaal zijn maar je kan veel veranderen en traineen daar ben ik van overtuigd en dat is ook voor een deel de vorm van de spier (spierconditie). Verder weleens van isotentie gehoord? vastwel met de studie die je volgt.

ook zorgen die high reps voor extra bloed naar de spieren en ja die pomp heb ik al vaker gelezen is volgens de onderzoeken erg goed voor de spieropbouw.

verder volg ik geen pompschematje ofzo maar ik ben benieuwd wat de resultaten zullen zijn.....

verder is er ook voor mij nog een wereld te beleven aan wat bepaalde reps precies voor mij doen want dat is de hele opzet achter de afwisseling die ik de laatste tijd met powerliften en bb-ing heb gedaan. Verder vereist bodybuilding variatie dit kan vermindering in reps zijn maar ook vermeerdering. Ik denk dat high reps in tegenstelling tot low reps beide nut hebben, netzoals cheaten en stricte vorm een nut heeft hebben high en low reps dat ook. Reps krijgen volgens mijn literatuur meer een piek nu zou ik niet alles geloven wat geschreven staat maar ik zie het in de fysieken terug. Verder zijn reps ook erg persoons gebonden denk ik kijk alleen maar eens naar atleten zoals Samir bannout, Arnold Swartzenegger, Mohammed Makkawy, Sergio oliva, Franco columbo, deze top bber's deden in hun vroegere jaren ook veel kracht werk en je zou daaruit kunnen afleiden dat low reps de methode zou zijn en dit zou in het begin van de carriere ook heel goed het geval kunnen zijn de feiten wijzen hierop. maar toch zijn er ook talloze top bbers die nooit veel kracht werk hebben gelevenrd bijv: Seve reeves, Larry Scott, Vince Gironda, Steve Davis, Danny Padilla, Robby Robinson, Rick wayne, Lou ferrigno, Bill Grant, Jay Cutler geloof ik ook, en nog vele andere. Vince Girondo the Iron Guru zei het zo: 'Kuiten en onderarmen moeten vanwege de grote hoeveelheid dicht spierweefsel beschouwd worden als high-rep spieren'. Dit wil niet zeggen dat kuiten en onderarmen niet reageren op low reps maar uit gegevens uit de afgelopen honderd jaar blijkt dat meer reps voor deze twee plekken zijn aan te bevelen. De wetenschap heeft niet het ideale aantal reps voor elke oefening kunnen vaststellen. De info die we uit de praktijk hebben is beter.

De conclusie die getrokken kan worden is dat 6-8 reps ideaal zijn om spierweefsel op te pompen(de weefsel strengen kunnen per stuk vergroot worden , maar volgens moderne wetenschap kan hun aantal niet verhoogd worden). Act tot twaalf reps per set (met meer voor bepaalde spiergroepen) wordt aanbevolen voor groei van de haarvaten en mitochondrieen (ze kunnen elk vergoot worden en in aantal toenemen). Spieren ontwikkelen heeft twee kanten. 1 Het spierweefsel opbouwendoor weerstand te vermeerderen (overcompensatie), en 2 meer myofibrillen (speirvezels die voor de spiersamentrekking zorgen)haarvaten en mitochondrieen(orgaantjes in de cellen die chemische energie omzetten in energie voor spiersamentrekking
ontwikkelen, en de zenuwbaan versterken om de nieuwe spiergroei te voeden.
Aan beide zaken moet gewerkt worden voor een maximaal resultaat. Veel bodybuildings kampioenen doen dat bijna instinctief. Als je naar de lichaamsbouw kijkt van een man of vrouw die een systeem volgd met alleen maar low reps (4of 5) dan zie je een zkere verdikking in de spieren. Als je dan eens naar het uiterlijk kijkt van iemand die met high reps traint, dan zie je dat de spieren zwellen, hoogte hebben maar geen dikte. Kijk maar eens goed ik zag het altijd aan mariniers die ik kende en veel reps maakten. Ik wil afwisselend trainen en beide!!!!

en ja massa of kracht de keuze is persoonlijke voorkeur niets mis mee toch.......

verder denk ik dat zowel apparaten als losse oefeningen een plaats hebben voor de bb-er.
 
en als ik pler en bbers kwa fysiek vergelijk dan kijk ik naaar de profs natuurlijk anders blijft het apels met peren vergelijken adema
 
verder ben ik het wel met je eens dat compound het voornaamste is.
 
hey, je moet natuurlijk trainen zoals jij dat wil. If it ain't fun, you won't do it for long... Maar bijv je heupen niet/minder trainen om de vorm te bepalen voelt voor mij aan als een enorme knikgestuurde shovel met een miniem scharnier als knikpunt... Zorg voorts voor een voldoende mobiliteit in je lichaam.

Op t-nation staan leuke artikelen mbt sets en reps. leesze. :D

daarnaast moet er denk ik wel een noot geplaatst worden mbt het vergelijken met de trainingen van profs: er circuleren bepaalde stofjes in hun bloedbaan die het herstel van de spieren ietwat kan bevorderen....

Maar nogmaals: veel succes!
 
das waar maar bij de powerlifters circuleren ook wel stofjes neemt niet weg dat het inderdaad te extreem kan zijn, maar wat ik al zei ik probeer gewoon ga er voor en zie wel dan kan ik denk ook ook pas echt zeggen van ja het kan heel goed voor een natural werken. Moet wel zeggen dat ik behoorlijk extreme spierpijn heb in me triceps en biceps vraag me af of ik het ooit zo erg heb gehad. verder had ik er gisteren eigenlijk crunches bij moeten doen maar die ben ik vergeten. En dat van je voorbeeld ben ik wel deels met je eens maar aan de andere kant denk ik dat als ik nou niet instabiel zou worden als persoon omdat ik de heupen minder zou trainen. Ik denk dat je niet moet vergeten dat een powerlifter als doel voor grote 3 traint en dus als sterke heupen moet hebben/krijgen dus ja voor de grote drie ben je stabiel wanneer heupen ook enorm meeneemt maar dit wil niet zeggen als je de heupen expres minder aandacht geeft je als persoon in het dagelijks leven minder stabiel zou zijn. Smalle heupen hebben voor hardlopen juist weer voordelen. sja voor het werk wat een powerlifter moet verzetten ben ik het met je eens als je de heupen geen of minder aand8 zou geven.
 
denk trouwens niet dat ik er zwakke heupen van krijg maar een powerlifter traint de heupen juist heel veel je maakt dat sterk wat je in je doelstelling veel moet gebruiken toch....
 
Hoe bevalt het schema je,
tot nu toe erg leuk om te doen superpomp in de spieren door veel stjes en reps per spiergroep echtr weer heel anders wel extreem zwaar weer moet nu echt weer door de pijbarrieres van veel reps door het branden heen trainen zeg maar. maar wel lekker heb nu extreem veel spierpijn in mijn armen en ik zie wel waar het schip strand misschien werk het misschien niet wel leuk om te doen in elk geval. armen dag was bijv altijd mijn favourite dag. nu mag ik weer een hele sessie aan een spiergroep besteden en dat vind ik wel leuk. In elk geval zagen me armen er wel wreed uit gisteren me rechter bicep is 41,5 omtrek koud en denk dat het gisteren wel als 45 tigers oogden.
 
ihja moest denken aan wat cruiff zei elk nadeel heb zijn voordeel dat werk ook heel erg met bb-ing denk ik. Afwisseling is de truc en timing denk ik en leer jezelf en je gevoel kennen en breng dit in balans met je sport en je kan denk ik aanvoelen wat goed is. Tis heel ironisch deze sport.
 
:wl: :wl:

squat: tot het uiterste gegaan behoorlijk hoog de lat gelegd!

opw.

10x60
15x80
12x90
10x100 :wl: spreekt voor zich he...

hacksquat:

12X60 VERZURING DAMN!!
10x60
8x60

legpress: tja ook weer branden.

10x140
10x140
8x140

nu kwamen extensions ik heb hier even mee gew8 want ik kon bijna niet meer lopen!

leg curls: was ook zwaarder als verw8

15x30
12x30
10x35

hamstringsdeadlift: maar effe lichtgewicht. deze kan zwaarder in gewicht.

12x20
12x30
12x50

calf rais:

15x40
15x40
15x40

donkeycalfraises:

10xlicht persoon (70kg)
10x zwaar persoon (100+kg)
10x zwaar persoon oeps eigenlijk 1 meer als nodig was maargoed heb de zittende kuitmaxhine overgeslagen want die hebben we niet volgende x een alternatieve oef of extra setjes.

nu de leg extension gedaan: was nog weinig hersteld

15x25
12x30
10x35
 
liefste niet meer met volle maag trainen!!
 
To each his own.

Ga je het volume nog verhogen? Of blijf je dezelfde oefeningen/reps/sets doen?
 
To each his own.

Ga je het volume nog verhogen? Of blijf je dezelfde oefeningen/reps/sets doen?

nee volgende week ga ik weer een ander schema doen:rolleyes:
wat denk je zelf dat ik elke week mijn schema verander ofzo??? sja uiteindelijk zal ik wel weer alles omgooien maar ik ben net 3 trainingen verder kerel. En volume denk dat je niet goed gekeken hebt want volume zit er wel in sterker nog het was zoveel volume dat ik nauwelijks nog kon lopen toen ik de gym verliet. Kheb vandaag knallende spierpijn. Ik ga proberen om het gewicht omhoog te krijgen maar de sets en herh. gaat het juist om met dit schema. Zat wel op mijn uiterste gisteren.
 
dag4

pulldowns met brede greep (voor):

15x50
12x60
10x65
8x70

pulldowns brede greep (achter):

12x50
12x50
12x50
12x50

roeien met brede greep: ik werd breder en breder:D

10x50
10x50
10x50
10x50

schouders:

voorover gebogen zijwaarts heffen(per arm):

12x3
12x3

zijwaarts heffen 1 arm(per arm)

10x7
10x10

voorwaarts heffen (per arm)

10x7
10x10
 
ded.cop zei:
nee volgende week ga ik weer een ander schema doen:rolleyes:
wat denk je zelf dat ik elke week mijn schema verander ofzo??? sja uiteindelijk zal ik wel weer alles omgooien maar ik ben net 3 trainingen verder kerel. En volume denk dat je niet goed gekeken hebt want volume zit er wel in sterker nog het was zoveel volume dat ik nauwelijks nog kon lopen toen ik de gym verliet. Kheb vandaag knallende spierpijn. Ik ga proberen om het gewicht omhoog te krijgen maar de sets en herh. gaat het juist om met dit schema. Zat wel op mijn uiterste gisteren.

Bij mij is geen enkele training hetzelfde, dus ik snap je reactie niet.
 
Aardige training.
Wel zou je er pulldown voor uit kunnen halen en gaan chinnen.
Hiervan zoveel reps als je haalt doen.
En ik zou er nog een row met smalle greep ingooien, als je dan toch bb wilt trainen moet je ook aan je midlle/lower traps denken, doe T-bar of V-handle cablerow erin.
 
Bij mij is geen enkele training hetzelfde, dus ik snap je reactie niet.

Je hebt gelijk was die dag een beetje chagarijnig denk ik schema willen wel eens veranderen ook bb schema's wel daar heb je wel gelijk in. Nee dit schema is in pricipe voor 12weken na 6 weken evalueer ik heb ik vooruitgang dan ga ik door zo niet dan stop ik er denk ik mee.

Aardige training.
Wel zou je er pulldown voor uit kunnen halen en gaan chinnen.
Hiervan zoveel reps als je haalt doen.
En ik zou er nog een row met smalle greep ingooien, als je dan toch bb wilt trainen moet je ook aan je midlle/lower traps denken, doe T-bar of V-handle cablerow erin.

smal roeien doe ik op dag 2 rug is 2x p/w in dit schema en als ik ga chinnen haal ik het voorgeschreven aantal herhalingen niet meer en dat is juist een belangrijke factor in dit schema denk ik, maar wel scherp gezien van die rows!!!
 
dag5

borst

schuinbankdrukken: was benieuwd na spierpijn in me schouders maar ging goed!!!

opw.
6x50
12x60
10x65
8x70 volgende x voor de 75 kg!

dumbbelldrukken: denk dat het wel redelijk ging na de schuine bank

12x28
10x30
8x32

flyes schuine bank *dumbbells: lichjes gepakt spieren goed aanspannen

10x10
10x10
10x12

cable crossovers: lichtjes goed aangespannen.

15x15
15x15
15x15

buik

crunches als superset met omgekeerde crunches: haalde de omgekeerde niet (had buik iets meer moeten trainen denk ik:(

20xcruches 10 x omgekeerd (volgende x 15)
20xcrunches 15 x omgekeerd ( min volgende x 20)
20xcrunches 15 x omgekeerd
 
Back
Naar boven