Fitness Seller

trainings log niels (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dank je maar toch valt me op dat ik met dumbbells op de schuine bank net zo veel pak. tenminste 10 reps had er ook nog wel ingezeten met 70 maar dumbbelldrukken ligt wel erg dichtbij toch deed ik ze niet met minder intensiteit ofzo. Want ik d8 zo: 8x36 met dumbbells maakt 8x72 kilo totaal wanneer je de dumbbells bij elkaar optelt . Ik denk dat ik met dumbbells beter instaat ben om mijn rug te gebruiken zou dat een verklaring kunnen zijn?
 
staand dumbbelldrukken: wou 2 kg per dumbbell erbij doen haalde de reps niet.

opw.
15x20
10x22
8x22
8x22

uprightrows: allemaal prs, tenopzichte van vorige week.

15x25
12x30
10x25
8x40

lateral raises:

15x7
12x8
10x10
10x8

zittend roeien (brede greep): ging goed

10x60
10x60
10x60

zittend roeien smalle greep:

10x70
10x70
10x80
 
nette training, dat van incline dumbbell ben ik voro het moment ook wat sterker dan barbell, mss durk je meer met je rug, ik weet het niet
 
ja mijn sitting DB press ook hoger dan MP..

Je upright rows kunnen wel beter denk ik, want je DB press is veel beter dan de mijne maar upright rows is minder dan mij. De rest van je training is ook heel goed!
 
okay zo mag ik het horen volgende x wil ik dan 8x50!!!
 
Duidelijk voor massa aan het gaan.
Je zit vrij hoog in de reps.
Mijn DB presses zijn juist wat minder als met barbell, waarschijnlijk omdat ik ze niet genoeg doe.
 
tricepspushdowns met touw:

12x3x20kg
als superset met dumbbellcurls:
12x3x14kg


dippen till faillure:pr!

18xbw pr
15xbw
15xbw
als superset met hamercurls:

8x3x16kg

triceps strekken op schuine bank:
10x3x35kg
als superset met dumbbellcurls op schuine bank:
8x3x10kg

crunches en omgekeerde crunches:

20x2 crunches
20x2 omgekeerde nu wel 20 reps!
 
supersets, tsja ik vind het niks, ik vind het net cardio (min of meer dan he)

verder zijn er zat voorstanders van te vinden, verder lekkere training hoor!
 
Ik hou wel van een supersetje af en toe :D
Verder kan ik niet bijster veel van je training zeggen Niels, geen ervaring met zo'n (bodybuild-)armtraining. Ik zie in elk geval een pr, dat is altijd goed!
 
ded.cop zei:
Je hebt gelijk was die dag een beetje chagarijnig denk ik schema willen wel eens veranderen ook bb schema's wel daar heb je wel gelijk in. Nee dit schema is in pricipe voor 12weken na 6 weken evalueer ik heb ik vooruitgang dan ga ik door zo niet dan stop ik er denk ik mee.

Schema's moet je niet veranderen, trainingen wel. Het is beter een jaar lang hetzelfde schema aan te houden met kleine veranderingen per microcycle, dan bv elke 10 weken een volledig nieuw schema te starten. Variatie is belangrijk ... maar gun je lichaam ook de tijd om sterker te worden in het schema dat je volgt. Elke week een kleine weiziging, is progressie ... elke paar weken volledig omslaan is herbeginnen.
 
klinkt wel logisch maar vraag me wel af bijv wat dan verandering van schema precies inhoud ik heb wel een boek van Tudor Bompa (Power) misschiens het je wel bekend. Hierin periodiseerd men voor spiermassa en kracht. Hier wordt om de 3 tot 6 weken gevarieerd met verschillende fases. Bijv een maximale spierkracht fase en hypertrofie fase. Verder kun je dan zelf oefeningen veranderen en staan er bepaalde reps vast per fase. ook wordt er onderscheid gemaakt tussen beginners half gevorderden gevorderden en profs. Met een micro cylcle bedoel je een week denk ik. Bouw jij ook per week gewichten op en af? dus zeg maar week 1 60% 1rm en week2 70%1rm? of maak je ook gebruik van 'vaste' lage intensiteits dagen?
 
wat zijn dan alle veranderingen? reps, oef en setjes?
 
die 18xbw dip is niet mis, weer zo'n opgepompte armen ???:D
 
ded.cop zei:
klinkt wel logisch maar vraag me wel af bijv wat dan verandering van schema precies inhoud ik heb wel een boek van Tudor Bompa (Power) misschiens het je wel bekend. Hierin periodiseerd men voor spiermassa en kracht. Hier wordt om de 3 tot 6 weken gevarieerd met verschillende fases. Bijv een maximale spierkracht fase en hypertrofie fase. Verder kun je dan zelf oefeningen veranderen en staan er bepaalde reps vast per fase. ook wordt er onderscheid gemaakt tussen beginners half gevorderden gevorderden en profs. Met een micro cylcle bedoel je een week denk ik. Bouw jij ook per week gewichten op en af? dus zeg maar week 1 60% 1rm en week2 70%1rm? of maak je ook gebruik van 'vaste' lage intensiteits dagen?

Meestal laag(speed), submaximaal(assistance) en maximaal(max effort) is gebruikelijk.
 
die 18xbw dip is niet mis, weer zo'n opgepompte armen
behoorlijk jah lekkah lekkah!!! volgende x 20 proberen. Kheb wel een beetje spierpijn maar minder als de vorige x dus gaat goed denk ik!!
 
@ adema okay dit is dan puur gericht op kracht misschien een goeie combinatie voor als ik weer voor kracht ga trainen. is de trainings intensiteit bij speed extra licht om zo de trainingsintensiteit te varieren of heeft die speed andere bedoelingen?
 
lekkere workout. zijn de dips tussen 2bankjes of gewoon normale dips?
 
ohja vroeg me oook nog af ik zie hier weinig 'krachtmensen' mensen gebruik maken van excentrisch trainen met zupermaximale gewichten. Heeft dat een reden? want dit is ook een goeie manier om voor kracht te trainen toch? Wou dit weleens een x gaan proberen.
 
gewoon normale dips zonder bankjes gewoon in steunen dus *pak twee stangen (HANDVATEN) die horizontaal met de grond zijn vast en laat me helemaal zakken tot beneden en weer omhoog. puur het lichaams gewicht op de triceps. Geloof dat het wel redelijk goed is maar begrijp me 'lage bank' dan weer niet helemaal misschien meer schouders trainen?
 
Back
Naar boven