XXL Nutrition

trainings log niels (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

ded.cop zei:
gewoon normale dips zonder bankjes gewoon in steunen dus *pak twee stangen (HANDVATEN) die horizontaal met de grond zijn vast en laat me helemaal zakken tot beneden en weer omhoog. puur het lichaams gewicht op de triceps. Geloof dat het wel redelijk goed is maar begrijp me 'lage bank' dan weer niet helemaal misschien meer schouders trainen?

bench press is idd veel schouder werk. vooral de voorste kop. verder wel netjes die dips ben er zelf ook redelijk goed in en vind het nog steeds 1van de beste oefeningen voor triceps(alleen small banken vind ik bter).grts
 
kay thanks die voorste schouderkop mag inderdaad wel wat groter/sterker bij mij.
 
ded.cop zei:
ohja vroeg me oook nog af ik zie hier weinig 'krachtmensen' mensen gebruik maken van excentrisch trainen met zupermaximale gewichten. Heeft dat een reden? want dit is ook een goeie manier om voor kracht te trainen toch? Wou dit weleens een x gaan proberen.
Bedoel je negatieven?
Persoonlijk heb ik geen flauw idee, heb ze nog nooit gedaan. Ik kan me wel voorstellen dat het een flinke opdonder moet zijn voor je CNS.
 
ja negatieven ja is excentrische bewegingen. Dus bij het concentrische gedeelte hulp en het excentrisch zelf zo kun je gewichten hanteren als 130-140% van je 1rm.
 
is inderdaad wel enorm belastend en niet geschikt voor lange periodes
 
ging beter als vorige week!

squat:

opw.
10x60
15x80
12x90
10x100

hacksquat:

60x12
60x10
65x8 pr tenopzichte v an vorige week

legpress:

10x140
10x140
10x140

legextensions:nu wel opeenvolgend

15x25
12x30
10x40 pr t.o.v. vorige week

stifflegged deadlifts: was goed te doen

12x40
12x80
12x120

legcurls:

15x30
12x30
10x35

kuiten:

12x3 x 60kg

donkey calf raises: 86 kg persoon aaanwezig:D

10x3 setjes
 
Goede training!
Squat kan misschien nog wat zwaarder (denk ik?), al blijft het altijd lastig om high-rep te squatten.
Ik snap alleen het nut van de legpress niet??? Persoonlijk zou ik dan nog wat extra setjes (hack)squatten
 
leg pres vind persoonlijk ook wel een lekker oefening. vind je squat toch wel netjes kerel ik denk dat je als je low reps doet veeeeeel hoger uit komt. als ik 12reps maak zit ik ook rond de 90a100.grts
 
I agree with Leophyte: quit the machine, time to get mean!

ik moet wel hard gaan squatten wil je me niet voorbij vliegen de komende tijd :D
 
Niemand van jullie kracht monsters een antwoord voor mij wat betreft excentrisch trainen???

Verder Sja ik begrijp jullie reakie wel op de legpress maar ik vind het een goeie compound oefening waarbij ik me erg goed kan concentreren op de verschillende delen van mijn dijbenen. Blijf het een prima oefening vinden voor massa!!!
 
niemand? normaal allemaal van die gevatte wetenschappelijke shit en nu niets? Kan me toch niet vertellen dat niemand daar hier ervaring mee heeft??? zelfs adema niet?
 
bah bah

:mad: wou vandaag eerste training na een week rust. wat later in de reps gaan zitten i.v.m. de meet want ik wil een 200 deadlift gaan trekken 6 jan. 2mnd. terug een 190 gedaan en sinds een maand niet meer gedeadlift zie het resultaat:(

bankdrukken: ging wel goed in tegenstelling tot het deadliften:(

opw.
10x60
6x80
3x90
3x95
1x100

deadlift:

opw.
10x60
10x100
3x140
1x160 sumo
1x180 failed kwam wel stukje van de vloer maar voelde wel 200
1x180 failed idem ik besef dat je frequent en regelmatig zal moeten deadliften om vooruit te gaan met de deadlift. Een mnd niet deadliften moet ik wel van terugkomen. Had trouwens geen riem mischien speelde dit ook mee. maargoed ik ga doen wat ik kan om nog die 200 te halen deze week. (elke dag deadliften een goed idee:D )
5x100
5x100
5x100

nog even wat dumbbell werk op de schuine bank gedaan.
 
bah bah

:mad: wou vandaag eerste training na een week rust. wat later in de reps gaan zitten i.v.m. de meet want ik wil een 200 deadlift gaan trekken 6 jan. 2mnd. terug een 190 gedaan en sinds een maand niet meer gedeadlift zie het resultaat:(

bankdrukken: ging wel goed in tegenstelling tot het deadliften:(

opw.
10x60
6x80
3x90
3x95
1x100

deadlift:

opw.
10x60
10x100
3x140
1x160 sumo
1x180 failed kwam wel stukje van de vloer maar voelde wel 200
1x180 failed idem ik besef dat je frequent en regelmatig zal moeten deadliften om vooruit te gaan met de deadlift. Een mnd niet deadliften moet ik wel van terugkomen. Had trouwens geen riem mischien speelde dit ook mee. maargoed ik ga doen wat ik kan om nog die 200 te halen deze week. (elke dag deadliften een goed idee:D )
5x100
5x100
5x100

nog even wat dumbbell werk op de schuine bank gedaan.
 
post ik hem ook nog 2 x haha nou ja extra motivatie zal ik maar zeggen
 
Je moet idd regelmatig squaten en deadlift, ik merk door een knieeblessure dat je kracht op deze 2 rapper daalt dan bij de andere oef. Ah mss trek je toch nog de 200;) succes
 
mss teveel gefeest
__________________

haha ja eergisteren met glenfiddich gefeest had een behoorlijke kater ook nog sigaretten en sigaren gerookt ik hoopp maar dat dat het is. en bedankt voor de aanmoediging. iedereen de beste wensen natuurlijk dat iedreen weer veel pr's mag halen!!
 
Laatst bewerkt:
Gisteren effetjes getrained met een klasgenootje in een sportschool in almelo ben de naam effe kwijt. Maargoed deze man had naar eigen zeggen nog nooit getrained drukt hij toch effe 70 klio voor de eerste keer omhoog bij het banken (bij een gewicht van 65 kg!!) netjes hoor!! Effe armen getraind beetje beenwerk en de kuiten flink aangepakt. Khen nog donders veel spierpijn van maandag maar hoop morgen wel weer te kunnen deadliften.
 
Is idd goed 70 kg voor de eerste keer met 65 kg.
 
Back
Naar boven