Fitness Seller

Trainings schema. 3 voldoende of 4? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jopske

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 jul 2005
Berichten
2.724
Waardering
5
Deze maandag gaat ik de training weer oppakken, en dit keer volgens een strak schema inplaats van maar een beetje aan te klooien.

Nu heb ik in ieder geval 3 dagen waarop ik zeker kan trainen dus heb ik dit schema samen gesteld:

Maandag


Benen: squat / legpress / leg curl / seated calf
Rug: rear delt row of one arm dumbbell row / deadlift / compound row
Buik (voorkant en zijkanten)

Dinsdag

rust


Woensdag

Borst : benchpress plat met halter / benchpress schuin met dumbbells / benchpress plat met dumbbells / pecfly met dumbbells / pecfly met apparaat

Armen : Biceps: Grote halters van zwaar naar licht, losse dumbbells zo zwaar mogelijk max 8 reps. Daarna grote halter zo zwaar mogelijk
Triceps : Triceps press max 10 reps / Triceps Pushdown / Dumbbell Kickback
Buik (voorkant en zijkanten)


Donderdag

Rust


Vrijdag

Schouders: Military Press / neck press / Lateral Raise / Upright Rows / Shrugs
Buik (voorkant en zijkanten)


Al me oefeningen (behalve buik) doe ik dus maximaal 8 / 10 reps. Bij elkaar zijn dit dus 3 dagen waarop ik kan trainen. Maandag en Vrijdag ochtend voordat ik moet werken (ongeveer 2 uurtjes de tijd dus dat is meer dan voldoende) en Woensdag is me vrije dag dus dan heb ik tijd genoeg. Deze dag vind ik zonde om als rustdag te gebruiken en wil daar dus blijven trainen.

Is dit schema voldoende / goed met indeling of moet de indeling anders en / of zou het beter zijn er een 4e dag bij te plannen?


Advies etc aub ;) wil dit keer met een strak schema iets berijken. Zal binnenkort fotos plaatsen + me eetschema dat ik ga volgen om te gaan bulken om de advies kraan nog meer open te zetten ;)
 
Laatst bewerkt:
Waarom zo weinig oefeningen? Vooral voor benen doe je maar 1 oefening???
 
Benen is squat en seated calf. dat zijn er 2 :) Welke oefening voegt hieraan nog wat toe dan?
 
Zou het aantal oefeningen inderdaad verhogen. Per spiergroep 3 à 4 verschillende oefeningen...

P.S. Die rugoefening heet one arm dumbbell row :)
 
Jopske zei:
Benen is squat en seated calf. dat zijn er 2 :) Welke oefening voegt hieraan nog wat toe dan?

Eventueel leg extension en leg press voor de quadriceps, voor de hamstrings bv leg curls...
 
bedankt voor het advies zover, zal morgen gelijk een nieuw schema met meer oefeningen per spiergroep samenstellen. En milky ja dat was het de one arm dumbbell row :)

Maar met deze 3 dagen en spiergroepen is het qua indeling goed?
 
heb het schema aangepast met meer oefeningen. Volgens mij is hij zo goed gevuld, of vergeet ik belangrijke oefeningen?
 
Back
Naar boven